וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן "הארווי" כבר מאחורי טקסס, אך מאמצי השיקום ייקחו שנים

הסופה החזקה ביותר שפקדה את ארצות הברית זה עשור נחלשה ומוגדרת סופה טרופית, אך שני אנשים איבדו את חייהם. ראש רשות החירום הפדרלית מעריך כי התהליך יהיה "ארוך, מייגע וחסר תקדים"

הוריקן "הארווי" בטקסס נחלש בסוף השבוע ומוגדר כעת (ראשון) סופה טרופית, אך הגשמים העזים צפויים להימשך גם בימים הקרובים. הרשויות הודיעו כי לפחות שני בני אדם נהרגו, אחד מהם בשריפה שפרצה בעיר רוקפורט בעקבות הסופה.

ראש רשות החירום הפדרלית של ארצות הברית ברוק לונג אמר כי השיקום מנזקי הסופה יימשך שנים. "זה עומד להיות תהליך ארוך, מייגע וחסר תקדים עבור טקסס", אמר לונג.

עקבו אחרינו גם באינסטגרם לתמונות נוספות

רויטרס

הסופה, החזקה ביותר שפקדה את ארצות הברית מאז הוריקן "קתרינה" בשנת 2005, הביאה לפינויים של כשישה מיליון תושבים ברחבי טקסס, שנמלטו מהרוחות שהגיעו בשיאן עד למהירות של כ-200 קילומטרים בשעה. על אף היחלשות הסופה חזאים בארצות הברית מעריכים כי היא עלולה להתחזק בימים הקרובים וכי היא לא תחלוף לחלוטין עד לאמצע השבוע.

בערים רבות במדינה נמדדו כמויות גדולות של גשם, כשבמקומות מסוימים הגיע המפלס ליותר מ-20 סנטימטרים וההערכות הן שהוא עלול להגיע לגובה של כמעט מטר. כוחות ההצלה ורשויות החירום בטקסס נערכים לשטפונות בזק שעלולים להביא את מפלס המים על פני הקרקע לגובה של עד כארבעה מטרים. כ-200 אלף בני אדם נותרו מנותקים מחשמל בשל הסופה ועל פי הערכות כלכלנים במדינה הנזק שעלול להיגרם ממנה נאמד בכ-40 מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully