וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג חשוב לאסד: צבא סוריה פרץ את מעוז דאעש אחרי שלוש שנים

כוחות של צבא סוריה פרצו לדיר א-זור שבצפון מזרח המדינה, כך דווח בתקשורת המקומית. לפי הדיווחים, התושבים יצאו לרחובות כדי לחגוג את סיום המצור, אך חלקים במחוז עדיין נתונים תחת שליטת דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צבא סוריה בדיר א-זור - עדכונים אחרונים:

- צבא סוריה פרץ את המצור בדיר א-זור אחרי שלוש שנים
- תושבים באזור יצאו לרחובות לחגוג את סיום המצור
- חלקים במחוז עדיין נתונים תחת שליטת דאעש
- האו"ם מזהיר: המצב בדיר א-זור "קשה ביותר"

צבא סוריה פרץ את המצור על העיר דיר א-זור, מעוז ארגון דאעש בצפון מזרח המדינה, כך דווח היום (שלישי) בתקשורת המקומית. סוכנות הידיעות "סאנא" דיווחה כי הכוחות פרצו לעיר, אחרי שלוש שנות מצור, בו נתונים 93 אלף איש המתגוררים על גדת נהר הפרת. עשרות האלפים תלויים בסיוע הומניטרי כדי להתקיים במעוז דאעש הגדול האחרון בסוריה.

עוד דווח כי כוחות הצבא נקלעו לעימותים עם חמושי דאעש שהקיפו בסיס במקום, ובתום הקרב נטשו את עמדותיהם ונמלטו מהמקום. לכך סייעו גם תקיפות אוויריות, שהשמידו כלי רכב וביצורים של דאעש בכפרים הסמוכים. לפי הדיווחים, תושבי דיר א זור יצאו לרחובות כדי לחגוג את ניצחון הצבא וסיום המצור. הארגון הסורי לזכויות אדם אישר כי הצבא נקלע לעימותים עם הכוחות המבצרים את העיר.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח סודי: "צפון קוריאה העבירה משלוחים לתכנית הנשק הכימי של סוריה"
פוטין מעבה כוחות: רוסיה שלחה שתי צוללות לחופי סוריה
שיירת דאעש תקועה בלב המדבר הסורי: "ארה"ב מונעת סיוע הומניטרי"

המלחמה בסוריה- חיזבאללה הודיע כי צבא סוריה חדר למובלעת הנצורה בידי דאעש בעיר דיר א-זור. רויטרס
צבא סוריה פרץ לדיר א-זור, היום/רויטרס

חלקים גדולים במחוז עדיין נמצאים תחת שליטת דאעש, כולל חצי מהעיר. נשיא סוריה בשאר אסד בירך את צבאו ואילו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח לאסד אגרת בה הגדיר את שבירת המצור "ניצחון אסטרטגי" על דאעש.

מושל המחוז, מוחמד אברהים סמרה, אמר כי הכוחות נעים לכיוון שדה התעופה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. "בימים הבאים נראה את הפינוי מדיר א זור", הוסיף. האו"ם הזהיר כי המצב בתוך מובלעת דאעש הוא "קשה ביותר". בפברואר אשתקד, החלו משלוחי סיוע להנחית מזון לתוך העיר, כשבחודש שעבר סופקו לעיר כמעט 6,000 טונות של סיוע מהאוויר.

השבוע דווח כי שיירה שבה כ-300 לוחמי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ו-300 אזרחים נתקעו בלב המדבר הסורי, לאחר שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה את הנתיב המתוכנן של השיירה, כדי למנוע ממנה להגיע ליעדה במחוז דיר-אזור. לפי דיווחים, השיירה נבלמה על ידי כוחות הקואליציה הבינלאומית אותה מובילה ארצות הברית.

בחיזבאללה טענו כי מטוסי הקואליציה מנעו סיוע הומניטרי מאותם מאות האנשים בשיירה, שבהם גם אנשים מבוגרים, פצועים ונשים בהיריון.

לוחמי דאעש עוזבים בשיירה את אזור גבול לבנון-סוריה, 28 באוגוסט 2017. רויטרס
לוחמי דאעש באחד האוטובוסים שפונו בשיירה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully