וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיירת דאעש תקועה בלב המדבר הסורי: "ארה"ב מונעת סיוע הומניטרי"

2.9.2017 / 18:10

האוטובוסים שפינו מאות מלוחמי הארגון הקיצוני ובני משפחותיהם מלבנון ממתינים למציאת נתיב חדש עבורם. זאת אחרי שהקואליציה הבינלאומית הפציצה את הדרך ליעדם במזרח המדינה, סמוך לגבול עיראק

צילום: רויטרס

חיזבאללה וצבא סוריה מחפשים נתיב חדש לשיירת לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ומשפחותיהם אל מעוז הארגון במזרח המדינה – כך אמר היום (שבת) גורם בכיר בשורות כוחות המשטר בדמשק.

השיירה, המונה 17 אוטובוסים, נושאת כ-300 לוחמים וכ-300 אזרחים התקועים בלב המדבר הסורי מאז יום שלישי. זאת אחרי שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה את הנתיב המתוכנן של השיירה כדי למנוע ממנה להגיע ליעדה במחוז דיר א-זור.

בחיזבאללה טענו היום כי מטוסי הקואליציה מונעים סיוע הומניטרי מאותם מאות האנשים בשיירה, שבהם גם אנשים מבוגרים, פצועים ונשים בהיריון. לפי הארגון השיעי, שישה אוטובוסים נותרו בשטח שבשליטת דמשק.

לוחמי דאעש עוזבים בשיירה את אזור גבול לבנון-סוריה, 28 באוגוסט 2017. רויטרס
לוחמי דאעש באחד האוטובוסים שפונו בשיירה/רויטרס

הפינוי של לוחמי הארגון הסוני הקיצוני, הנלחם בכוחות המשטר ובבעלי בריתו ברחבי סוריה, הוסכם במסגרת הפסקת אש לנטישת המובלעת שבה החזיק דאעש בשטח לבנון.

עם זאת, בארצות הברית דחו את ההסדר, שעורר גם את זעמה של עיראק, מאחר שהיעד – העיירה אל-בוכמאל שוכן בסמוך לגבולה. הקואליציה האמריקנית הבהירה כי תמשיך לשבש את תנועת השיירה, אך לא תפציץ אותה מאחר שבשורותיה גם אזרחים.

הקואליציה ביקשה מרוסיה, המגבה את נשיא סוריה בשאר אסד, להעביר לו מסר כי לא תאפשר לשיירה לנועה מזרחה, לכיוון גבול עיראק.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, עשרות לוחמי דאעש עזבו את השיירה התקועה בניסיון להגיע בכוחות עצמם למעוז הארגון במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully