וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מעבה כוחות: רוסיה שלחה שתי צוללות לחופי סוריה

משרד ההגנה הודיע על הגברת הנוכחות הרוסית בים התיכון, לשם נשלחו כלי השיט התת-ימיים, שיחזקו את הכוחות המוצבים בבסיס בטרטוס. במסגרת הסכם בין מוסקבה לדמשק, המתקן הימי יורחב וישודרג בשנים הקרובות

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

רוסיה שלחה שתי צוללות חדישות לים התיכון כדי לעבות את כוחותיה בסמוך לבסיסה הימי בסוריה – כך הודיע אתמול (שני) משרד ההגנה במוסקבה. שתי הצוללות החמקניות, "קולפינו" ו"וליקי נובוגרוד" השייכות לצי הים השחור של חיל הים הרוסי, נכנסו לשירות בשנה שעברה ובכל אחת מהן מוצבים 50 אנשי צוות.

לפי משרד ההגנה, שתיהן מאוישות במערכות ניווט חדשות ובמערכות שליטה אוטומטיות, וכן בטילים ובציוד טורפדו עוצמתי. לרוסיה יש בסיס ימי בטרטוס, שלחופי סוריה, שם פועלים כלי שיט רוסיים המסייעים למשטרו של בשאר אסד נגד המורדים וארגוני ג'יהאד. מאז החלה בהתערבותה הפעילה לצד דמשק, שלחה מוסקבה לאזור ספינות קרב, צוללות וגם את נושאת המטוסים היחידה שלה.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שבוע של לחימה: צבא לבנון הכריז הפסקת אש מול דאעש בגבול
הטבעת מתהדקת: צבא אסד מכתר את דאעש במרכז סוריה

ספינת קרב רוסית לחופי סוריה, יוני 2017. AP
מוגנות על ידי מערכות מתקדמות. ספינת קרב רוסית לחופי סוריה, יוני/AP

בדצמבר האחרון חתם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על צו המורה להרחיב את הבסיס בטרטוס וכן מאפשר לשלוח ספינות קרב רוסיות למים הטריטוריאליים של סוריה. חודש לאחר מכן, שתי בעלות הברית חתמו על הסכם למשך 49 שנה, המאפשר לרוסיה להרחיב ולשדרג את המתקן הימי, הבסיס היחיד של רוסיה לחופי הים התיכון.

כלי השיט הרוסיים הפועלים באזור זוכים להגנתן של מערכות ההגנה האוויריות המתקדמות של רוסיה, מדגם S-300 ו-S-400. לפני נתונים רשמיים, כ-4,300 אנשי צבא רוסים מוצבים בסוריה בתפקידי תומכי לחימה, אולם לפי דיווחים שונים אלפי שכירי חרב רוסים מסייעים על הקרקע לכוחות המשטר ולבעלי בריתם.

הסיוע של רוסיה, כמו זה של איראן ושל חיזבאללה, אפשר לאסד להישאר על הרגליים ולשרוד את המלחמה מול המורדים, שבתחילה נראה היה כי ידם על העליונה. בישראל חוששים כי התחזקות המשטר תסלול את הדרך להתבססותה של איראן בסוריה, וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשבוע שעבר עם פוטין בעיר סוצ'י, והציג בפניו את חששותיה של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully