וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבעת מתהדקת: צבא אסד מכתר את דאעש במרכז סוריה

24.8.2017 / 23:49

כוחותיו של אסד ממשיכים להתקדם במערכה נגד "המדינה האסלאמית", ובודדו בסיוע חיזבאללה את לוחמי הארגון במחוז חומס. זאת אחרי שכיתרו כיס התנגדות נוסף ממערב למובלעת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה ובעלי בריתו מכתרים את כוחות "המדינה האסלאמית" (דאעש) במובלעת נוספת במרכז המדינה – כך דיווחה היום (חמישי) רשת התקשורת של חיזבאללה. צבא סוריה התקדם דרומה, ממחוז א-רקה, וחבר אל כוחות אחרים מצפון לעיירה א-סוחנה שבמחוז חומס וכך כיתר את כיסי הלוחמים של דאעש.

לפי חיזבאללה, גודלה של המובלעת של דאעש, שנמצאת ממערב א-סוחנה ומשתרעת צפונה עד למחוז חמאת, היא 2,000 קמ"ר. צבא סוריה כבש מחדש את א-סוחנה, שנמצאת 50 ק"מ מצפון-מזרח לעיר העתיקה תדמור, מוקדם יותר החודש. זאת הייתה העיירה הגדולה האחרונה שבה החזיק דאעש במחוז חומס.

בשבוע שעבר, הכוחות הנאמנים למשטרו של בשאר אסד כיתרו מובלעת גדולה נוספת של דאעש במרכז המדינה, ממערב למובלעת השנייה שאותו כיתרו היום.

אנשי הארגון הקיצוני איבדו שטחים נרחבים בסוריה בשנה וחצי האחרונה, שבמהלכו הותקפו על ידי כוחות שונים, כמו משטר אסד שנעזר באיראן ובסוריה, וכן בכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שמורכבים בעיקר מהכורדים, ונתמכים בידי ארצות הברית. בשלב זה, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מתמקדים בכיבוש מעוז דאעש בעיר א-רקה.

דאעש עדיין שולט על כמעט כל מחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה, הגובל בעיראק. המשטר בדמשק מחזיק במובלעת בתוך העיר וכך בבסיס אווירי סמוך.

כוחות חיזבאללה במערב הרי הקלמון, סוריה, אוגוסט 2017. רויטרס
כוחות חיזבאללה תוקפים במערב הקלמון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully