וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב בית הספר בת"א: כיתות לילדי מבקשי מקלט - מאחורי גדר הפרדה

5.9.2017 / 17:17

ההורים והתלמידים ב"שבח מופת" החלו את השנה לאחר מאבק ארוך שבמרכזו מניעת סגירת בית הספר לטובת הקמת מוסד לילדי הזרים - ונדהמו לגלות גדר ברזל במרכזו. מאחוריה, הוקמה מובלעת שמהווה מוסד נוסף לילדי מבקשי המקלט. "העירייה מייצרת גטאות, נאבקנו לחינם"

המחיצה בין שני בתי הספר הממקומים במתחם תיכון שבח מופת בתל אביב, 5 בספטמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
גדר ההפרדה בבית הספר "שבח מופת"/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הקמת גדר ההפרדה בבית הספר "שבח מופת" - כל הפרטים

* גדר הפרדה הוצבה בבית הספר "שבח מופת" בתל אביב
* מאחורי הגדר: כיתות נוספות לילדים של נתינים זרים
* התלמידים והכיתות מופרדים לחלוטין
* בשנה החולפת נאבקו הורי התלמידים למנוע את סגירת בית הספר והפיכתו למוסד חינוכי למבקשי מקלט

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר "שבח מופת" בתל אביב היא אירוע טעון גם ככה עבור ההורים והתלמידים, שמאחוריהם שנה ארוכה של מאבקים שנועדו למנוע את סגירת המוסד והפיכתו לבית ספר ייעודי לילדי מבקשי מקלט. אלא שעם תחילת שנת הלימודים, נדהמו התלמידים וההורים לגלות כי בבית הספר הוקמה גדר הפרדה – ומאחוריה מובלעת שמהווה מוסד נוסף שגם הוא תחת הכותרת "שבח מופת". בתוך המתחם, נפתחו כיתות נוספות לילדים בגיל של בית ספר יסודי, ובהן כ-200 ילדי נתינים זרים. ההפסקות בשעות שונות, הכניסות נפרדות, אך הכותרת – "שבח מופת".

לפני שנה, סיכמו שר החינוך נפתלי בנט וראש עיריית תל אביב רון חולדאי כי ימצאו פתרון לבית הספר המקצועי, שאליו מגיעים תלמידים מכל רחבי הארץ והוא מיועד לכיתות ז' עד י"ד. ואולם, כדי לשבץ את ילדי הזרים במסגרת חינוכית, הציבו רשת עמל ועיריית תל אביב גדר אטומה מברזל המפרידה בין התלמידים. "נכון להיום, ההורים בחוסר וודאות לגבי עתיד בית הספר", הסביר אחד ההורים מוועד ההורים. "אנחנו לא מקבלים תשובות מאף אחד. הילדים לומדים, אבל חלק מהכיתות הוקצו לילדים של הזרים. הם הקימו גדר ברזל ובתוכה שמו פלטות כדי שלא נראה אחד את השני. בעצם, הם יצרו גדר שמפרידה, עצוב להגיד את זה, בין הלבנים לשחורים. זה ממש מזעזע. הם עשו את זה, כנראה, כדי לא ליצור מגע בין הילדים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כניסה נפרדת לילדי מבקשי המקלט ב"שבח מופת"/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הבטיחו לנו שיקימו מבנה חדשה, אבל בעצם העירייה מנסה לקחת את הכסף שמיועד לבית הספר ולהשתיק את תושבי הדרום"

לדברי ההורים, בשנים הבאות יתווספו עוד כיתות למובלעת שמעבר לגדר, מה שיוביל בסופו של דבר לסגירת בית הספר המקצועי לטובת מסגרת לילדי מבקשי המקלט – התכנית שאליה התנגדו ההורים מלכתחילה. "אנחנו יודעים שבכל שנה עתידות להתווסף בין שמונה לעשר כיתות. זה אומר שהם יגרמו לסגירה הטבעית של בית הספר. הבטיחו לנו שיקימו מבנה חדש, בית ספר טכנולוגי ברמה הכי גבוהה, ובעצם עיריית תל אביב מנסה להקים לעצמה בית ספר באזור השכונה, מהכספים שהוקצו לבית הספר שלנו. הם מנסם לקחת את הכסף שמיועד להקמת בית הספר וכך להשתיק את הבעיה ולתת פתרון לתושבי דרום תל אביב".

לדבריהם, היו מגעים עם עיריית לוד בנושא, בניסיון להקים את "שבח מופת" בשטחה, אלא שלדבריהם רשת עמל מתנגדת לכך. "כנראה עיריית תל אביב מקציבה יותר כסף והיא מעוניינת שבית הספר יוקם בשכונת תל כביר, שם אין גישה לרכבת ולתלמידים מכל הארץ, והוא יהפוך למוסד אזורי".

אם נוספת טענה כי כל המלחמה של השנה החולפת "ירדה לטמיון". "עיריית תל אביב, בהובלתו של רון חולדאי, ניצחה על כל התזמורת הזאת עם כישלון מאוד גדול של הממשלה בעצם שהתחייבה לתת פתרון. בית הספר חולק. הם נכנסים מצד אחד והוותיקים מצד אחר. ההפסקות שלהם לא תואמות את ההפסקות של בית הספר, מה שיוצר המון רעש. ועולם כמנהגו נוהג", אמרה.

המחיצה בין שני בתי הספר הממקומים במתחם תיכון שבח מופת בתל אביב, 5 בספטמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
גדר ההפרדה בבית הספר "שבח מופת"/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
אם בבית הספר: "לאט לאט, 'שבח מופת' נאכל מבפנים על ידי מסתננים. זה לא ממקום גזעני, חולדאי יוצר גטאות"

"הם ימשיכו להזרים לשם תלמידים. שבח מופת לאט לאט נאכל מבפנים על ידי מסתננים. מה גם שאנחנו אמורים להעתיק את מקומנו בשנתיים הקרובות, עד שיבנה המבנה החדש שגם הוא בדיונים. זה לא ממקום גזעני, אנחנו מכבדים אותם, גם ב'שבח מופת' יש תלמידים אריתראים והם מגיעים להישגים – אבל אין חלוקה שווה בתל אביב. ברגע שלוקחים את כל ילדי הדרום ומחלקים אותם באופן שווה ומסודר על כל תל אביב, אני לא רואה סיבה שבית הספר ימשיך להתקיים במקום הנוכחי שלו. ברגע שראש העירייה רון חולדאי שטוען שהפיזור עולה לו המון ומיליונים ומעדיף לרכז אותם בדרום ת"א, זה שוב לייצור גטאות, שוב להעביר קו דמיוני בתל אביב בין הדרום לצפון, שוב להחליש את הדרום במקום לחזק אותו".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה ליו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי (ש"ס) בבקשה לערוך דיון דחוף במהלך הפגרה בעניין "שבח מופת". "לפני שנה סערה המדינה בעקבות סגירתו הצפויה של בית הספר התיכון שבח מופת והעברתו לאזור חדש. גורלו של בית הספר עדיין לא ברור והתלמידים נשארים בחוסר וודאות לגבי עתידם בתיכון, אשר נחשב לאחד מהמובילים במדינת ישראל. אחד מהשינויים שכן בוצעו עם תחילת שנת הלימודים הוא הכנסת מספר כיתות של ילדי מסתננים לשטח בית הספר ותיחומו בגדר גבוהה, המפרידה בין התלמידים הוותיקים לילדי המסתננים", כתב פורר. "עלינו לבחון האם הבטחות העירייה ומשרד החינוך שניתנו לפני שנה קוימו וכמו כן על ועדת החינוך לקבל עדכון לגבי עתידו של בית הספר".

מעיריית תל אביב נמסר: "עיריית תל אביב-יפו פועלת בהתאם לסיכומים ולתכנון שפורסם ומסבה בימים אלו חלקים ריקים במבנה שמשמש את תיכון שבח מופת לבית ספר יסודי לטובת ילדי השכונה ובמקביל, בונה תיכון עיוני חדש בשכונת נווה עופר, שבו ישולבו בעתיד תלמידי שבח מופת. באשר לסוגיית הגדרות, מדובר בשני בתי ספר נפרדים, יסודי ועל-יסודי, שבאופן טבעי נדרשת ביניהם הפרדה".

מרשת עמל נמסר: "ההפרדה בוצעה על ידי עיריית תל אביב מכיוון שמדובר בגילאים שונים. בשבח מופת לומדים תלמידי כיתות ז' עד י"ד ואילו בביה"ס של ילדי דרום העיר, לומדים תלמידי כיתות א' ו-ב'. הפתרון למצב שנוצר ניתן בשיתוף משרד החינוך ורשת עמל, והוא העתקת בית הספר החדש לדרום תל אביב, מכיוון שעיריית תל אביב נערכה לכך בעוד שעיריית לוד לא נקטה שום צעד מעשי ולא יכלה להעמיד את המשאבים הדרושים להעברת ביה"ס בלוח הזמנים המתוכנן⁠⁠".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכניסה לבית הספר "שבח מופת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully