וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל ויריבה בבחירות מצאו אויב משותף: טורקיה של ארדואן

4.9.2017 / 20:34

בעימות בין הקנצלרית לראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית לקראת הבחירות החודש, התנגדו השניים להמשך המו"מ לצירוף אנקרה לאיחוד: "היא לא תוכל להיות חברה, זו עובדה ברורה". דוברו של נשיא טורקיה תקף: "מדובר בפופוליזם"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ויריבה העיקרי בבחירות הקרובות, מנהיג המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מרטין שולץ, קראו בעימות טלוויזיוני להפסיק את השיחות התקועות ממילא על הצטרפותה של טורקיה לאיחוד האירופי. באנקרה האשימו אותם היום (שני) בפופוליזם והזכירו כי המשא ומתן כלול בהסכם שחתמה אשתקד עם האיחוד במטרה לצמצם את זרם הפליטים וממבקשי המקלט מטורקיה לאירופה.

מרקל, שיחסיה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התדרדרו בשנה האחרונה בשל הפרות זכויות אדם ומעצר עיתונאים, דחתה בתחילת העימות אתמול את הגישה החריפה, אך בהמשך הקשיחה את עמדותיה. "העובדה היא ברורה - טורקיה לא יכולה להיות חברה באיחוד האירופי", אמרה מרקל. 12 אזרחים גרמנים, בהם ארבעה אזרחות כפולה, נמצאים במעצר בטורקיה.

עוד בוואלה! NEWS:
המכתב של אובמה לטראמפ נחשף: "שמור על הדמוקרטיה ועל מעמדנו בעולם"
דיווח בקוריאה הדרומית: הצפון נערך לשיגור טיל בין-יבשתי נוסף
שר ההגנה האמריקני: "לא רוצים בהשמדת קוריאה - אך יש אופציות צבאיות"

אנג'לה מרקל ומרטין שולץ בעימות בטלוויזיה הגרמנית לפני הבחירות, 4 בפבטמבר 2017. רויטרס
שולץ ומרקל בעימות הטלוויזיוני, אתמול/רויטרס

דוברו של ארדואן אמר כי "זה לא צירוף מקרים שהנשיא היה הנושא המרכזי, הם מנסים להסיט את תשומת הלב מהבעיות האמיתיות". בחודש שעבר קרא ארדואן למפלגות השונות בגרמניה "אויבותיה של טורקיה", והפציר באזרחים הגרמנים ממוצא טורקי שלא להשתתף בבחירות הקרובות. מרקל אמרה בעימות כי תדבר בקרוב עם מנהיגים נוספים באירופה כדי לשכנעם לסיים את השיחות להצטרפות טורקיה לאיחוד האירופי.

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני אמרה כי, "טורקיה עדיין מועמדת להצטרפות, לכן נמשיך בשיחות שיגדירו את אופי היחסים בין המדינה לאיחוד". בתוך כך, דובר מועצת אירופה ביקש להבהיר כי, "טורקיה מתרחקת בצעדי ענק מאירופה וכי נראה כי הצטרפותה לאיחוד אינה אפשרית".

היחסים בין גרמניה וטורקיה הפכו מתוחים עוד בקיץ שעבר, אחרי ניסיון ההפיכה הכושל נגד ארדואן. אנקרה האשימה את גרמניה בתמיכה בפתהאוללה גולן, שאותו היא מאשימה בתכנון ניסיון ההפיכה. המשבר החל לאחר שברלין מנעה מכמה שרים טורקים להופיע בעצרות תמיכה של אזרחים ממוצא טורקי בגרמניה לקראת משאל העם על שינוי המשטר בטורקיה. זאת, לטענת גרמניה, משיקולים ביטחוניים.

עוד באותו נושא

שני אזרחי גרמניה נעצרו בטורקיה; מרקל: "נאלץ להגיב בתקיפות"

לכתבה המלאה
ארדואן נואם בפרלמנט באנקרה 25 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"זה לא צירוף מקרים שהנשיא היה הנושא המרכזי בעימות". ארדואן/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully