וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתב של אובמה לטראמפ נחשף: "שמור על הדמוקרטיה ועל מעמדנו בעולם"

הנשיא ה-44 העביר ליורשו שלוש עצות מרכזיות, בהן שמירה על שלטון החוק ועל הסדר הבינלאומי. "שנינו בורכנו, כל אחד בדרכים שונות, במזל רב", כתב אובמה במכתב שנחשף ברשת CNN. "הנהגתה של ארה"ב בעולם אינה ברת החלפה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ברק אובמה הזהיר את דונלד טראמפ שלא לפגוע בשלטון החוק ולא לערער על הסדר הבינלאומי, במכתב שהותיר לו עם חילופי התפקידים ונחשף אתמול (ראשון) ברשת CNN. הנשיא ה-44 הותיר ליורשו מכתב בחדר הסגלגל, ובו שלוש עצות מרכזיות. "שניניו בורכנו, כל אחד בדרכים שונות, במזל רב. לא כולם כה ברי מזל. זה תלוי בנו לעשות כל שאנו יכולים כדי לבנות יותר סולמות להצלחה עבור כל ילד ומשפחה שרוצים לעבוד קשה", כתב אובמה במכתב המסורתי של נשיאים יוצאים לנשיאים נכנסים.

בנוגע למעמדה של ארצות הברית בעולם, כתב אובמה לטראמפ, שהביע עמדות בדלניות במהלך הקמפיין, כי "הנהגתה של ארצות הברית בעולם אינה ברת החלפה. אובמה הוסיף: "זה תלוי בנו, דרך מעשים מודל לדוגמה, לשמור על הסדר העולמי שהתרחב בעקביות מאז תום המלחמה הקרה, ושעליו העושר והביטחון שלנו מתבססים".

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבים תחת חקירה: הכוורת של השר שטייניץ מסתבכת בפרשת הצוללות
גינוי ישראלי לניסוי הגרעיני: "תגובה נחרצת תמנע פעילות דומה"
מתן סיים תואר ראשון בעזרת אצבע אחת בלבד: "סיפור הצלחה"

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה והנכנס דונלד טראמפ, וושינגטון. 20 בינואר 2017. GettyImages
אובמה וטראמפ בטקס ההשבעה בוושינגטון בתחילת השנה/GettyImages

העצה האחרונה של הנשיא הדמוקרטי ליורשו הרפובליקני הייתה "לשמור על המוסדות והמסורות הדמוקרטיים, כמו שלטון החוק, הפרדת רשויות, שוויון זכויות וחירויות אזרחיות - שאבותינו המייסדים נלחמו ודיממו למענם". לדברי אובמה, "ללא קשר לפוליטיקה היומיומית, מחויבותנו להותיר את הכלים הדמוקרטיים הללו חזקים לכל הפחות כפי שקיבלנו אותם".

טראמפ תיאר בזמנו את המכתב כ"יפהיפה", וסירב לפרט את תוכנו, אך מאז השבעתו הדרדרו פעם נוספת היחסים בינו לבין אובמה, שאותו הרבה לתקוף כשהיה מועמד לנשיאות וגם בהיותו איש עסקים. בין היתר, הנשיא הנוכחי האשים את קודמו בתפקיד בכך שצותת לו במגדליו בניו יורק - טענות שהופרכו בשבוע האחרון על ידי משרד המשפטים - וכן תקף הסכמים רבים שעליהם חתם אובמה, בהם הסכם הגרעין עם איראן. אובמה, מנגד, ביקר את צווי ההגירה של טראמפ וכן את התבטאויותיו על עצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully