וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב מאה שערים חשוד שהצית בובת חייל והשליך למדורת ל"ג בעומר

4.9.2017 / 8:48

החשוד, דוד קרויס, פעיל מרכזי בשנים האחרונות במאבק הקיצוני נגד גיוס חרדים. הוא הסגיר עצמו למשטרה לאחר שנמסרו לו כמה צווי מעצר, ונחקר בחשד למעורבות בהצתת הבובה בהפגנה שבה הוצתו גם דגלי ישראל

בובת חייל חרדי נשרפת במדורה בשכונת מאה שערים בירושלים, ל"ג בעומר, מאי 2017. חיים גולדברג, מערכת וואלה! NEWS
הצתת הבובה במאה שערים, מאי/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג

מעצר תושב מאה שערים בחשד להצתת בובת חייל צה"ל - כל הפרטים
- תושב השכונה החרדית חשוד בהצתת בובת חייל והשלכתה למדורת ל"ג בעומר במאי האחרון
- החשוד הוא דוד קרויס, פעיל מרכזי במחאה נגד גיוס חרדים
- הוא הסגיר עצמו לאחר שכמה צווי מעצר נמסרו לו
- דיון בהארכת מעצרו יתקיים בהמשך היום

תושב ירושלים נעצר בחשד להצתת בובה בדמות חייל צה"ל בל"ג בעומר בשכונת מאה שערים בירושלים - כך נמסר היום (שני) מהמשטרה. החשוד, דוד קרויס, התייצב אמש במשטרה והסגיר את עצמו לאחר שנמסרו לו ולקרובי משפחתו כמה צווי מעצר בגין העבירה. הוא חשוד בעבירות של הסתה לאלימות או טרור ופגיעה בכבוד דגל המדינה או סמלה. בית משפט השלום בעיר האריך את מעצרו ביומיים.

קרויס הוא אחד מ-17 ילדיו של יואליש קרויס, אדם מוכר במאה שערים ששימש בעבר קמב"ץ של העדה החרדית. הוא לוקח בשנים האחרונות חלק פעיל במאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל. מאז האירוע ניהלה המשטרה חקירה גלויה וסמויה נרחבת שבמסגרתה הוצא צו המעצר נגד קרויס. סריקות נרחבות נערכו לאיתורו ולבסוף הוא התייצב בתחנת המשטרה ונחקר. נציג המשטרה אמר היום בדיון כי "ביום האירוע הוא התחמק, ירד למחתרת וניתק את מכשירי הטלפון שלו".

עוד בנושא:
בובות חיילים חרדים הוצתו במאה שערים; נתניהו: "אירוע מתועב"
תיעוד: בלש התחזה לחרדי במאה שערים - ועצר שמונה תוקפים
במקום המן: בובות חיילים חרדים נתלו בשכונת מאה שערים בירושלים

בובת חייל חרדי נשרפת במדורה בשכונת מאה שערים בירושלים, ל"ג בעומר, מאי 2017. חיים גולדברג, מערכת וואלה! NEWS
הצתת בובת החייל במאה שערים, מאי/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג

עו"ד נדב גדליהו המייצג את קרויס מסר בתגובה: "לטעמנו מדובר במעצר פוליטי. קרויס, מרכז ההצלה וגופים נוספים במאבק נגד הגיוס, פועלים באופן חוקי לחלוטין. ייתכן שעמדותיהם אינן נוחות לחלק לא מבוטל מהציבור והממסד, אך הן חוסות תחת חופש הביטוי. מרשי אינו קשור להצתת הבובה בל"ג בעומר".

בובת החייל הוצתה והושלכה למדורת ל"ג בעומר לפני כארבעה חודשים במאה שערים במחאה על סוגיית הגיוס לצה"ל. באותו אירוע הועלו באש גם דגלי ישראל, במעשה שגונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו וכונה בפיו "מעשה מתועב". החרדים שהציתו את הבובה משתייכים לחוגים אנטי-ציוניים, שמתבדלים מהמדינה ואינם מקבלים ממנה תקציבים. בכל שנה מדליקים רבים בובה עם דמות הנחשבת לאויב החרדים באותה תקופה. בעבר הדליקו חרדים בובה בדמותו של יאיר לפיד.

במהלך חג פורים נתלו בשכונה בובות של חיילים חרדים, גם הן במסגרת המחאה נגד הגיוס. הבובות, שנתלו מצווארן על חוטי חשמל, נועדו להחליף את הבובות המסורתיות של המן הרשע הנתלות בחג. המיצג נועד להשוות בין דמותו של המן הרשע, שנתלה על עץ בתקופת מגילת אסתר לבין החיילים החרדים. הבובות, שהולבשו במדי צה"ל עם ציציות ונעלי קרוקס, נשאו עליהן את שמה של חטיבת גבעתי וכן דגלי ישראל וכיפה שחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully