וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובות חיילים חרדים הוצתו במאה שערים; נתניהו: "אירוע מתועב"

קיצונים חרדים העלו באש בובות בדמות חיילים חרדים במדורת ל"ג בעומר, בדומה למעשיהם בכל שנה נגד מי שנחשב "אויב" באותה תקופה. ראש הממשלה גינה בחריפות: "דורש מכל מנהיג ציבור להוקיע ומהמשטרה לטפל". ליברמן: "על העדה החרדית לגנות"

צילום: מתוך חדשות ערוץ 2

בשכונת מאה שערים בירושלים שרפו אמש קיצונים חרדים בובות של חיילים חרדים בתוך מדורת ל"ג בעומר בשכונה במחאה על הגיוס לצה"ל. בנוסף לכך, גם העלו באש דגלי ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה את האירוע ואמר כי הוא "דורש, מצפה ומבקש מכל מנהיגי הציבור להוקיע את המעשה" וכי על "המשטרה לטפל בזה". שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "שריפת בובות חיילי צה"ל היא אירוע מביש וחמור המחייב טיפול משטרתי נחרץ וחסר פשרות, וגינוי ברור של ראשי העדה החרדית".

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד קרא עוד בטרם ישיבת הממשלה לחקור את התקרית ואמר כי "אין בעיה למצוא את האחראים, אין בעיה לעצור אותם, אין בעיה להגיש כתבי אישום חמורים". בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו הוסיף לפיד כי "בפורים הם תלו בובות של חיילים ממרפסות במאה שערים. בשבוע שעבר הם שברו את השער של בסיס צבאי, פרצו לתוכו וחוללו מהומה. האם ישראל היא עדיין מדינת חוק, או שירדנו מזה?", לדבריו, "הממשלה הזו, שמגיבה על כל פיפס של עיתונאי זוטר במקומון באוסטרליה, לא יכולה להמשיך לשתוק למול הטירוף. זה הרי לא מאבק בין חרדים לחילונים – רוב מוחלט של החרדים סולדים ומזועזעים כמו כל אזרחי ישראל ממעשי הטירוף האלה".

עוד בנושא:
תיעוד: בלש התחזה לחרדי במאה שערים - ועצר שמונה תוקפים
תיעוד: חייל הותקף על ידי חרדים בירושלים בביצים ובצעקות
במקום המן: בובות חיילים חרדים נתלו בשכונת מאה שערים בירושלים

בובת חייל חרדי נשרפת במדורה בשכונת מאה שערים בירושלים, ל"ג בעומר, מאי 2017. חיים גולדברג, מערכת וואלה! NEWS
האחראים למעשה משתייכים לחוגים אנטי-ציוניים. הצתת בובת חייל במאה שערים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג

החרדים שהציתו את הבובה משתייכים לחוגים אנטי-ציוניים, שמתבדלים מהמדינה ואינם מקבלים ממנה תקציבים. בכל שנה מדליקים רבים בובה עם דמות הנחשבת לאויב החרדים באותה תקופה. בעבר הדליקו חרדים בובה בדמותו של יאיר לפיד. לדברי נתניהו, "היה זה אירוע מתועב. פלג קיצוני, שולי אמנם, של החבר החרדית שמזוהה עם נטורי קרתא שרף בובות של חיילי צה"ל במטרה לפגוע בחיילים חרדים. הצעד הזה מתועב. חיילי צה"ל שומרים על כולם".

בובות של חיילים חרדים נתלו ברחבי השכונה גם לפני חודשיים, במהלך חג הפורים. הבובות, שנתלו מצווארן על חוטי חשמל, נועדו להחליף את הבובות המסורתיות של המן הרשע הנתלות בחג. זאת, בעקבות החלטה של קבוצות תושבים להחריף את מאבקם נגד גיוס חרדים לצה"ל באמצעות המיצג, ולהשוות בין דמותו של המן הרשע, שנתלה על עץ בתקופת מגילת אסתר לבין החיילים החרדים. הבובות, שהולבשו במדי צה"ל עם ציציות ונעלי קרוקס, נשאו עליהן את שמה של חטיבת גבעתי וכן דגלי ישראל וכיפה שחורה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בובת חייל חרדי נשרפת במדורה בשכונת מאה שערים בירושלים, ל"ג בעומר, מאי 2017. חיים גולדברג, מערכת וואלה! NEWS
הצתת בובת חייל במאה שערים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג

בתקופה האחרונה התרחשו גם מקרים רבים של תקיפת חיילים בשכונות חרדיות. בחודש שעבר נעצרו שמונה חשודים בתקיפת חייל במאה שערים. הם נעצרו במסגרת פעילות יזומה של המשטרה שבה בלש התחזה לדתי לובש מדים.

הבלש נכנס לשכונה ובתוך זמן קצר החלו תושבי השכונה לתקוף אותו, לירוק עליו ולהשליך חפצים לעברו, רק בשל היותו לובש מדים. השוטרים, שהיו ערוכים במקום, עצרו את החשודים בשעת מעשה עם תחילת התקיפה. ביצוע המעצרים, כך על פי המשטרה, הוא פועל יוצא של חקירה מורכבת מאומצת ויזומה לאיתור תוקפי לובשי המדים. כלל העצורים הובאו לחקירה במשטרה.

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) כינה את שורפי הבובות "פושעים שמנסים לשרוף את עתיד עם ישראל במדינתנו". לדבריו, "לא ניתן להם לעשות זאת. אני מצפה מכלל הציבור החרדי להוקיע את התופעה הבזויה הזאת מתוכו".

(עדכון ראשון: 3:11)

ישיבת ממשלה 14 במאי 2017. רויטרס
"אירוע מתועב". נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully