וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לבנון: "ישראל יודעת היטב שאין בארצי מפעלי טילים"

ראש הממשלה סעד אל-חרירי התייחס בריאיון לעיתון בצרפת לטענות בישראל כי חיזבאללה שולט במדינה, ולדבריו "הוא חלק מהממשלה ונהנה מתמיכה, אך לא שולט". במהלך פגישה עם נשיא צרפת מקרון הדגיש את נושא הפליטים מסוריה: "עול על לבנון"

צילום: רויטרס

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי אמר היום (שישי) בריאיון לעיתון הצרפתי "לה מונד" כי ישראל יודעת היטב שאין בארצו מפעלים לייצור טילים. כמו כן, אל-חרירי התייחס לטענות הישראליות שלפיהן חיזבאללה שולט במדינה, ואמר כי הן אינן נכונות. "הוא חלק בממשלה ויש לו תמיכה במדינה, אך זה לא אומר שהוא שולט בה", אמר.

אל-חרירי התייחס למבצעים נגד "המדינה האסלאמית" (דאעש) בגבול לבנון, ואמר כי מי שאישר את יציאתם מהמדינה היו הוא והנשיא מישל עאון. במבצעים אלו הותקפה שיירת לוחמי הארגון שהתפנו מלבנון עקב הסכם עם חיזבאללה. לדבריו, חיזבאללה וממשלת סוריה היו אלו שהחליטו על העברת הלוחמים באוטובוסים.

מוקדם יותר היום נפגש אל-חרירי עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז. הוא הגיע לצרפת אתמול ונפגש מאז הן עם מקבילו הצרפתי, והן עם שרי החוץ, הכלכלה, האוצר וענייני האיחוד האירופי.

עוד בוואלה! NEWS
ישראל בירכה על הרחבת המנדט של יוניפי"ל: "ימנע התעצמות חיזבאללה"
נסראללה נפגש עם אסד בדמשק: "ישראל מבכה על ההפסד של דאעש"
יסייר בשטחי חיזבאללה: מועצת הביטחון הרחיבה את מנדט יוניפי"ל

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי ונשיא צרפת עמנואל מקרון בפגישה בפריז. 1 בספטמבר 2017. AP
מקרון ואל-חרירי בפריז, היום/AP

בעקבות פגישתם, מקרון הדגיש כי השיחות בין השניים תמשיך בביקורו בלבנון. "צרפת תמשיך לתמוך בלבנון וזה ישתקף ביחסים הכלכליים בין שתי המדינות שלנו", אמר מקרון. הוא שיבח את מתקפתו האחרונה של צבא לבנון נגד דאעש והדגיש כמה חשובים "המאמצים הבלתי פוסקים שלהם להגן על לבנון ועל הגבול הלבנוני".

אל-חרירי מצדו הדגיש את חשיבות נושא הפליטים הסוריים בארצו. "הנושא של פליטים מאוד מורכב עבור לבנון והוא מהווה עול משמעותי על הכלכלה, הביטחון והסביבה הלבנונית", אמר.

עוד באותו נושא

חיבלה בהסכם עם חיזבאללה: ארה"ב תקפה שיירת דאעש שהתפנתה מלבנון

לכתבה המלאה
ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי ונשיא צרפת עמנואל מקרון בפגישה בפריז. 1 בספטמבר 2017. AP
מקרון ואל-חרירי, היום/AP

ביום רביעי האחרון תקפה הקואליציה בהובלת ארצות הברית את שיירת לוחמי דאעש שהתפנו מלבנון. אנשי הארגון הקיצוני היו אמורים להתפנות למזרח סוריה, אל מחוז דיר א-זור הגובל בעיראק, אך בבגדאד ובוושינגטון הביעו זעם על ההסכם. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הגן על הסדר הפינוי, ואמר כי מדובר במספר קטן של לוחמים, שעזבו יחד עם משפחותיהם את אזור הגבול במסגרת הפסקת האש. כהגנה על ההסכם, הוא אמר כי הוא התקבל גם על ידי ההנהגה בדמשק, וכן כי לוחמיו יתמודדו מולו גם בחזית השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully