וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בירכה על הרחבת המנדט של יוניפי"ל: "ימנע התעצמות חיזבאללה"

1.9.2017 / 14:35

משרד החוץ בירך על המהלך, שיצא לפועל לאחר הפעלת לחץ ישראלי ממושך מצדו, ומסר כי "ההחלטה מבטאת הכרה מצד האו"ם שהשינוי הכרחי". מעתה, יסיירו כוחות יוניפי"ל, המופקדים על שמירת הפסקת האש בדרום לבנון, בשטחי חיזבאללה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משרד החוץ בירך היום (שישי) על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לחדש את המנדט של יוניפי"ל בלבנון ולהרחיב אותו. "חשיבות ההחלטה טמונה בקריאה ליוניפי"ל לפעול באופן תכליתי ומשמעותי כדי למנוע את התעצמות חיזבאללה בדרום לבנון. ההחלטה מבטאת הכרה מצידה של מועצת הביטחון שהשינוי הכרחי ושיש להעניק ליוניפי"ל את הכלים ואת הגיבוי למצות את המנדט שלו באופן מלא", נמסר.

עוד התייחס המשרד ללחץ הישראלי שהפעיל על האו"ם בניסיון להביא למהלך. "ההחלטה מביאה לסיום מוצלח מאמץ בין-סוכנותי של חודשים בהובלת ראש הממשלה ומשרד החוץ כדי להעלות למודעות ולהביא לפעולה נמרצת יותר של מועצת הביטחון ושל יוניפי"ל בשטח. ישראל מודה לארצות הברית ולממשל טראמפ על המנהיגות שגילו. אנחנו מבקשים להביע תודה מיוחדת לשגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי על נחישותה ומחויבותה להילחם בטרור ולשפר את המצב בדרום לבנון ועל ידידותה לישראל".

לסיכום, נמסר: "ישראל סבורה שרק פעולה נחושה של הכוח בהתאם להחלטה שאומצה השבוע תתרום לשימור היציבות, השקט והביטחון בגבול ישראל-לבנון. ישראל מבקשת להודות למדינות שתורמות כוחות ליוניפי"ל".

תומכיו של נסראללה מפגינים לציון מנחון מלחמת 2006 13 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום חיזבאללה/רויטרס, רויטרס

ביום רביעי החליטה מועצת הביטחון של האום להרחיב את המנדט של כוח השלום יוניפי"ל, המופקד על השמירה על הפסקת האש בדרום לבנון. במסגרת חידוש המנדט השנתי של הארגון, הוחלט להרחיב את אחריותו וסמכויותיו, ולקבוע כי מעתה והלאה יוניפי"ל יידרש להרחיב את הדיווחים שלו למועצת הביטחון ולפעול ביתר שאת נגד ההפרות של חיזבאללה את החלטה 1701, שקבעה את הפסקת האש בסוף מלחמת לבנון בשנייה.

מעתה, תפקידו של יוניפי"ל יכלול הגברה משמעותית של נוכחותו בשטח וסיור בשטחים הנשלטים על ידי חיזבאללה, דיווחים מיידים על הפרות מצד הארגון השיעי וכן על אירועים שבהם הוא מונע מכוחות האו"ם גישה. בישראל בירכו על ההחלטה, שהתקבלה לאחר חודשים של מאמץ מדיני מרוכז שזכה לגיבוי ניכר מצדה של ארצות הברית והשגרירה באו"ם ניקי היילי. "איראן שמה ללעג את ניסיונות המועצה לרסן את חיזבאללה", אמרה במהלך הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully