וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסייר בשטחי חיזבאללה: מועצת הביטחון הרחיבה את מנדט יוניפי"ל

31.8.2017 / 1:01

בלחץ ישראלי ובהתגייסות אמריקנית, אישרו חברות המועצה את חידוש המנדט של הכוח המוצב בדרום לבנון והעניקו לו עוד סמכויות לפקח על הארגון השיעי. "איראן שמה ללעג את ניסיונות המועצה לרסן את חיזבאללה", אמרה השגרירה האמריקנית היילי

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

מועצת הביטחון של האום החליטה אמש (רביעי) להרחיב את המנדט של כוח השלום יוניפי"ל, המופקד על השמירה על הפסקת האש בדרום לבנון. במסגרת חידוש המנדט השנתי של הארגון, הוחלט להרחיב את אחריותו וסמכויותיו, ולקבוע כי מעתה והלאה יוניפי"ל יידרש להרחיב את הדיווחים שלו למועצת הביטחון ולפעול ביתר שאת נגד ההפרות של חיזבאללה את החלטה 1701, שקבעה את הפסקת האש בסוף מלחמת לבנון בשנייה.

מעתה, תפקידו של יוניפי"ל יכלול הגברה משמעותית של נוכחותו בשטח וסיור בשטחים הנשלטים על ידי חיזבאללה, דיווחים מיידים על הפרות מצד הארגון השיעי וכן על אירועים שבהם הוא מונע מכוחות האו"ם גישה. בישראל בירכו על ההחלטה, שהתקבלה לאחר חודשים של מאמץ מדיני מרוכז שזכה לגיבוי ניכר מצדה של ארצות הברית והשגרירה באו"ם ניקי היילי. "איראן שמה ללעג את ניסיונות המועצה לרסן את חיזבאללה", אמרה במהלך הדיון.

לקריאה נוספת בנושא
חיבלה בהסכם עם חיזבאללה: ארה"ב תקפה שיירת דאעש שהתפנתה מלבנון
שגרירת ארה"ב באו"ם: יוניפי"ל לא פועל ביעילות נגד חיזבאללה

תומכיו של נסראללה מפגינים לציון מנחון מלחמת 2006 13 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום חיזבאללה/רויטרס, רויטרס

"מדובר בהישג מדיני משמעותי שיוכל לשנות את המצב בדרום לבנון ולחשוף את מפעל הטרור שהקים חיזבאללה בגבול עם ישראל", אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. "ההחלטה מחייבת את יוניפי"ל לפקוח את העיניים ומאלצת אותו לפעול נגד ההתעצמות של חיזבאללה בשטח. נמשיך במאבק נגד חיזבאללה בזירה המדינית ונוודא שיוניפי"ל מבצע את תפקידו בשטח".

הביקורת בישראל נגד יוניפי"ל בשנים האחרונות נגעה בעיקר לנוכחות בשטח ודיווח על הפרות חיזבאללה - כוחות יוניפי"ל כמעט לא סיירו בשטחים הנשלטים על ידיו, נמנעו מכניסה לכפרים רבים ולמעוזי טרור וכן לא דיווחו בזמן אמת על הפרות הארגון. לפי המנדט החדש, כוחות האו"ם יחויבו להפגין נוכחות פיזית משמעותית יותר בשטח, להיכנס לכל כפר ולדווח בזמן אמת על ההפרות של חיזבאללה את החלטת מועצת הביטחון 1701.

עוד באותו נושא

נסראללה בנאום ניצחון: "נתניהו בוכה על ההפסד של דאעש"

לכתבה המלאה
שגרירת ארה"ב באו"ם בביקור בקיבוץ משגב בגבול עם לבנון, 8 ביוני 2017. דויד אזגורי, מערכת וואלה! NEWS
תקפה את תפקוד יוניפי"ל. היילי בסיור בגבול לבנון, יוני/מערכת וואלה! NEWS, דויד אזגורי

הקמפיין של ישראל, שהתמקד בלחץ על חברות מועצת הביטחון ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, תוך חשיפת חומרים מסווגים בפני נציגי המדינות השונות ותדרוכים של קצינים בכירים מצה"ל באן"ם בניו יורק, זכה לגיבוי משמעותי מהשגרירה האמריקנית היילי.

היא ביקרה בגבול לבנון במהלך ביקורה בישראל ביוני האחרון, ומאז התגייסה לסייע לישראל לשינוי המנדט מול יתר חברות מועצת הביטחון. בסוף השבוע האחרון היא אף תקפה את הכוח ואת מפקדו, מייקל ברי, וטענה כי הוא אינו מבצע עבודה יעילה מספיק נגד חיזבאללה, ומתעלם מהחימוש הסמוי שהאיראנים מעניקים לארגון. הרחבת המנדט של הייתה אחד הנושאים שנידונו במהלך ביקורו של מזכל האו"ם השבוע בישראל.

"מזכ"ל האו"ם וחברות מועצת הביטחון קיבלו החלטה נכונה וחשובה שמשרתת את עיקרון היסוד החשוב של האו"ם - מאבק בטרור ושמירה על היציבות והשקט", אמר דנון, שהודה לארצות הברית על "ההובלה הנחושה וההגנה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל", וכן לצרפת, שהיתה מופקדת על ההליך הטכני של שינוי המנדט והיתה מעורבת במשא ומתן על ההחלטה.

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully