וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ארה"ב באו"ם: יוניפי"ל לא פועל ביעילות נגד חיזבאללה

25.8.2017 / 20:49

ניקי היילי טענה במסיבת עיתונאים כי מפקד כוחות האו"ם בלבנון "מגלה חוסר הבנה מביך". על האיום האיראני: "קוראת לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אוטומית למצות את סמכויותיה כדי לוודא שאיראן עומדת בהסכם"

מתוך ערוץ היוטיוב של אל-מיאדין

(בווידאו: תיעוד - מל"ט חיזבאללה בקרבות מול דאעש בגבול לבנון-סוריה)

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, מתחה ביקורת הערב (שישי) נגד כוח האו"ם הפועל בלבנון וטענה כי הוא אינו מבצע עבודה יעילה מספיק נגד ארגוני טרור כמו חיזבאללה. בדבריה התייחסה היילי לתפקודו של מפקד הכוח מייקל ברי. וטענה כי הוא "מגלה חוסר הבנה מביך לגבי פעילות הנשק של חיזבאללה במדינה". היא אף האשימה אותו בהתעלמות מהחימוש הסמוי שהאיראנים מעניקים לחיזבאללה.

"מפקד הכוחות ברי טוען כי אין בידי חיזבאללה נשק, זו חוסר הבנה מביך של מה שקורה סביבו", טענה היילי. "חיזבאללה מתרברב בגלוי בנוגע לנשק שברשותו. אנשי הארגון מקיימים עמו מצעדים בפני מצלמות טלוויזיה. הדבר מלמד על כך שצריך לשנות את הרכב הכוח הפועל בדרום לבנון".

עוד בוואלה!NEWS:
מפקד צבא איראן מאיים: "הציונים יחדלו להתקיים תוך 25 שנים"
הסיוט של חיל האוויר: כך הולכת ונסדקת העליונות של מטוסי צה"ל
"משולח רסן וחסר מעצורים": "לה מונד" הקדיש כתבה ליאיר נתניהו

תומכיו של נסראללה מפגינים לציון מנחון מלחמת 2006 13 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
רויטרס/רויטרס, רויטרס

בהמשך דבריה, היילי התייחסה לענייני הגרעין באיראן, והביעה דאגה מכך שלטענתה, פקחי הגרעין אינם מקבלים גישה לבסיסים צבאיים במדינה. היא דחקה בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לעשות שימוש בכל סמכויותיה כדי לוודא כי איראן עומדת בהתחייבויותיה במסגרת ההסכם שנחתם בינה למעצמות ב-2015". היא התייחסה לדיווחים לפיהם האיראנים אינם מאפשרים לפקחים הבינלאומיים להיכנס לכל המתקנים הצבאיים בכדי לבצע את עבודתם.

"יש לי אמון באנשי הסוכנות, אבל הם מתמודדים עם מדינה שיש לה היסטוריה ברורה של שקרים ותוכניות גרעין חשאיות", אמרה היילי. "אנחנו מעודדים את הסוכנות להשתמש בכל הסמכויות כדי להמשיך בבדיקות בכל זווית אפשרית כדי לוודא עמידה בהסכם". היילי אמרה את הדברים לאחר ששבה מביקור בווינה, שם נפגשה עם אנשי הסוכנות בכדי לדון בפרטי הסכם הגרעין עליו חתם הנשיא הקודם ברק אובמה.

דבריה של היילי בנוגע לאיראן, באים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש במהלך השבוע עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ודן עמו בניסיונותיה של איראן להתבסס בסוריה ובהשפעות על ישראל. "מה שחדש זה הניסיון האיראני להתבסס מעבר לבסיס טרור ולהפוך לצבא. לעשות 'לבנוניזציה' של סוריה. כמו שהם השתלטו על לבנון באמצעות הסוכנים שלהם בחיזבאללה, פה מדברים על השתלטות עתידית באמצעות מיליציות שיעיות", אמר נתניהו. "נאמרו בצורה מפורטת הדרך שבה ישראל רואה את זה והמשמעות לגבי האינטרסים שלנו".

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בקונגרס היהודי העולמי, ניו יורק, 25 באפריל 2017. רויטרס
מתחה ביקורת נגד מפקד הכוח בלבנון. השגרירה היילי/רויטרס

ראש הממשלה הסביר כי הציג לפוטין "את ההבנה והניתוח שלנו למצב ואת המדיניות שלנו למצב, מידע מודיעיני, גם פוטין הציג דברים שלא היו מוכרים". לדבריו, "ישראל מזהה שינוי מצב חמור במזרח התיכון שמתרחש במהירות בשבועות האחרונים. אנחנו לא רוצים את איראן בסוריה ובטח לא רוצים את סוריה כרצף יבשתי איראני דרך עיראק, סוריה ולבנון, ואנחנו בטח לא רוצים איראן עם חיזבאללה לכיוון רמת הגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully