וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא איראן מאיים: "הציונים יחדלו להתקיים תוך 25 שנים"

הגנרל עבד אל-רחים מוסאווי התייחס למעורבות האיראנית בסוריה, וטען כי פעולות הקרבה מצד החיילים האיראניים יובילו לכך ש"תל אביב תפסיק להתקיים ב-25 השנים הבאות". הוא הצהיר כי בכל לחימה מול ארצו, איראן תהייה זו שתקבע את תוצאותיה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פגישת נתניהו-פוטין, במהלכה דנו בהתבססות הכוחות האיראניים בסוריה, השבוע)

מפקד צבא איראן הטרי, גנרל עבד אל-רחים מוסאווי, התייחס לתקרית בה נהרג חייל איראני בקרבות בסוריה סמוך לגבול עירק וטען אמש (חמישי) כי "מעשה הקרבה כאלו ימנעו מתל אביב להתקיים ב-25 השנים הבאות" – כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". החייל האיראני נהרג לאחר שנלקח בשבי על ידי ארגון מוסלמי.

במהלך דבריו באירוע תרבות בעיר האיראנית קום, התייחס מוסאווי ליכולות הצבאיות של איראן, וטען כי ארצו הפכה לסמל להתנגדות להגמוניה העולמית. הוא הוסיף כי בעתיד ייתכן שמדינות יחליטו לנהל מתקפה נגד איראן, אולם היא זו שתחליט איך לסיים אותה ותקבע את תוצאותיה.

עוד בוואלה! NEWS:
הסיוט של חיל האוויר: כך הולכת ונסדקת העליונות של מטוסי צה"ל
תיעוד: מרגלים מצפון קוריאה נתפסים במפעל הטילים האוקראיני
זיהום מי שתייה ביהוד-מונוסון: עשרות אלפים נדרשים להרתיח מים

מנהיג איראן עלי חמינאי באקדמייה הצבאית בטהראן – 20 במאי 2015. AP
המנהיג העליון עלי חמינאי בביקור באקדמיה הצבאית בטהראן/AP

התבטאותו של מפקד הצבא האיראני באה לאחר פגישתו של
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במהלכה התמקדו בניסיונות של איראן להתבסס בסוריה ובהשפעות על ישראל. "מה שחדש זה הניסיון האיראני להתבסס מעבר לבסיס טרור ולהפוך לצבא. לעשות 'לבנוניזציה' של סוריה. כמו שהם השתלטו על לבנון באמצעות הסוכנים שלהם בחיזבאללה, פה מדברים על השתלטות עתידית באמצעות מיליציות שיעיות", אמר נתניהו. "נאמרו בצורה מפורטת הדרך שבה ישראל רואה את זה והמשמעות לגבי האינטרסים שלנו".

ראש הממשלה הסביר כי הציג לפוטין "את ההבנה והניתוח שלנו למצב ואת המדיניות שלנו למצב ומידע מודיעיני" וציין כי "גם פוטין הציג דברים שלא היו מוכרים". לדבריו, "ישראל מזהה שינוי מצב חמור במזרח התיכון שמתרחש במהירות בשבועות האחרונים. אנחנו לא רוצים את איראן בסוריה ובטח לא רוצים את סוריה כרצף יבשתי איראני דרך עיראק, סוריה ולבנון, ואנחנו בטח לא רוצים איראן עם חיזבאללה לכיוון רמת הגולן".

פגישת נתניהו פוטין במוסקבה 23.8.17. רויטרס
פגישת פוטין ונתניהו, השבוע/רויטרס

ההשלכות של התגברות תהליך ההתבססות האיראנית ברחבי סוריה החל לתת את אותותיו גם במערכת הביטחונית. לאחרונה התקיימו כמה שיחות על נושא המשאבים שהוקצו לאגף המודיעין במסגרת התכנית הרב-שנתית של הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

איראן החלה להאיץ את התבססותה בסוריה בעקבות היחלשות דאעש והתגברות תהליך ההסדרה בין המעצמות על חלוקת אזורים בין המורדים למשטר בשאר אסד. האיראנים מעוניינים לקדם מאחזים שיעיים באזורים הנשלטים על ידי אסד, להקים בסיסי צבא כדי שיהוו איום ישיר על ישראל ויתרה מזאת - לקדם הקמת נתיב יבשתי מאיראן דרך שטחי הכורדים בעיראק ולסוריה, מה שעשוי להאיץ תהליכי העברת אמצעי לחימה איכותיים מאיראן למשטר אסד ולחיזבאללה.

כל אלו מהווים אתגר מודיעיני, במיוחד כשהציר האנטי-ישראלי, הכולל את איראן, סוריה וחיזבאללה, מקבל תמיכה רחבה מרוסיה. קהילת המודיעין נדרשת לעקוב אחרי תאי שטח גדולים יותר ואחרי מספר רב של גורמים וצירי פעולה.

הלוויה של הרוג ממיליציה איראנית במזרח התיכון. AP
התחזקות מיליציות שיעיות בסוריה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully