וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה בנאום ניצחון: "נתניהו בוכה על ההפסד של דאעש"

אחרי נסיגת לוחמי הארגון הסוני הקיצוני מהמובלעת בגבול לבנון וסוריה, אמר מזכ"ל חיזבאללה כי דאעש הוא "יצירה אמריקנית" שניתנה לישראל. "ב-2006 סילקנו את הכיבוש הציוני, היום את הכופרים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (שני) נאום ניצחון על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), עם נסיגת לוחמי הארגון הסוני מהמובלעת בגבול לבנון וסוריה. נסראללה אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "בוכה על הפסד דאעש" וכי מה "שהעניקו הקיצוניים האלו לישראל לא ניתן לה כבר עשורים רבים".

בתום שבוע של קרבות, יצאה היום שיירה של לוחמי דאעש מאזור הגבול תחת ליווי של צבא סוריה, בדרכה למחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה. אתמול הוכרזה הפסקת אש משני צדי הגבול, שם הותקף דאעש על ידי צבא לבנון מצד אחד, ועל ידי חיזבאללה וצבא סוריה מהצד השני.

לקריאה נוספת בנושא
התבססות חיזבאללה בלבנון לא משנה את מערך הכוחות באזור
אחרי שבוע של לחימה: צבא לבנון הכריז הפסקת אש מול דאעש בגבול

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום לציון 11 שנה למלחמת לבנון השניה. רויטרס
מתרברב בניצחון. נסראללה בנאום, החודש/רויטרס

מנהיג הארגון השיעי אמר כי 11 מלוחמיו וכן שבע חיילים סורים נהרגו במתקפה נגד דאעש בהרי הקלמון. "דאעש נוצר על ידי ארצות הברית, והוא נלחם עבור המזימה הישראלית. ב-2006 גירשנו את הכיבוש הציוני, והיום אנחנו מגרשים את טרור הכופרים", אמר נסראללה, שהתייחס למלחמת לבנון השנייה.

נסראללה המשיך להזכיר את המבצע המוצלח של ארגונו ושל צבא לבנון. "היום, כל לבנון מנצחת. כולם צריכים להיות שמחים, חוץ מאלו שסמכו על דאעש", אמר בנאום ששודר בטלוויזיה. "מה שקרה באזור בשש שבע שנים האחרונות הוא נס. אנחנו מנצחים בקרב שמומן על ידי כל העולם".

עוד באותו נושא

שגרירת ארה"ב באו"ם: יוניפי"ל לא פועל ביעילות נגד חיזבאללה

לכתבה המלאה
לוחמי חיזבאללה במבצע בהרי קלמון. רויטרס
לוחמי חיזבאללה בקרבות נגד דאעש בהרי הקלמון/רויטרס

בתקופה האחרונה, ישראל מזהירה מפני התחזקות חיזבאללה והתבססות איראן בסוריה. היום העלה נתניהו את הנושא במהלך פגישתו עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, המבקר בישראל. נתניהו אמר כי "איראן וחיזבאללה מפרים את החוק הבינלאומי בכך שהם מסתתרים מאחורי אזרחים ויורים על אזרחים.

לדבריו, "איראן וחיזבאללה מודיעות מראש שהן מתכננות שתי חזיתות מלחמה נגד ישראל. זו זכותנו לא לאפשר לעניבת החנק להתהדק סביב ישראל. זה דבר שאיננו יכולים לקבל ולאו"ם אסור לקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully