וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חשפה את היקף הכוחות: עוד אלפי חיילים מוצבים באפגניסטן

הפנטגון חשף כי היקף הכוחות במדינה זינק ל-11 אלף, עלייה של כ-2,500 חיילים בהשוואה לרף שקבע אובמה, אך טען כי אין מדובר בהגדלת הכוחות. זאת אחרי שטראמפ התחייב לסייע לממשלה בקאבול, שמתקשה להחזיק מעמד 16 שנה אחרי הפלישה האמריקנית

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

משרד ההגנה של ארצות הברית הודה הערב (רביעי) כי מספר הכוחות באפגניסטן מונה 11 אלף חיילים, כמה אלפים יותר בהשוואה לנתונים הקודמים שהיו ידועים לציבור. זאת אחרי הנאום שנשא החודש הנשיא דונלד טראמפ, ובו התחייב להמשיך ולסייע לממשלה בקאבול, שמתמודד עם כוחם העולה של טליבאן ושל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לטענת הפנטגון, ההכרזה אינה מייצגת עלייה בכמות הכוחות במדינה והיא מגיעה לאחר ששר ההגנה ג'יימס מאטיס הביע תסכול מהשיטה שבה מונה ארצות הברית את כוחותיה באזורי עימות. הוא דרש בחינה מעמיקה על מספר הכוחות בטרם יחליט אם לשלוח חיילים נוספים למדינה.

לקריאה נוספת בנושא
ממשל טראמפ מקשיח עמדות: על פקיסטן להראות תוצאות במאבקה בטרור
טראמפ לאפגניסטן: "אנחנו הורגים טרוריסטים, לא נגיד לכם איך לחיות"

חייל אמריקני באפגניסטן, בסמוך לגבול עם פקיסטן, 2012. רויטרס
ארה"ב שוקלת לשלוח כוחות נוספים. חיילי אמריקני באפגניסטן/רויטרס

עד עתה, הנתון הרשמי של היקף החיילים באפגניסטן, שבה פועלת ארצות הברית כבר 16 שנה, היה 8,400 – רף שקבע הנשיא הקודם ברק אובמה. עם זאת, המספרים הללו לא שיקפו את הפעילות הכוללת של הכוחות האמריקניים, מאחר שמפקדים בשטח לעתים חיילים נוספים באופן זמני, כדי לעמוד ביעד של אובמה.

הפנטגון הדגיש כי מדובר בצעד של שקיפות, אך לא סיפק נתונים רשמיים לגבי היקף הכוחות המוצבים בעיראק ובסוריה. "זהו לא ניסיון להכניס עוד כוחות, אלא ניסיון לאמת דיווחים מאוד מבלבלים", אמר לוטנט-גנרל קנת' מקנזי, חבר המטה הכללי. "זה מאפשר לעם האמריקני לדעת מה בניו ובנותיו עושים באפגניסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully