וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה עמדה: משרד הרווחה חזר בו מהסתייגות על אימוץ בידי גאים

29.8.2017 / 23:42

משרד הרווחה חזר בו מהעמדה לגבי אימוץ בידי זוגות בני אותו המין, והעביר את המשך המהלך לחקיקה בכנסת. משמעות הדבר היא שיידרש תיקון חקיקה במליאה של החוק המאפשר ל"איש ואשתו" לאמץ

צילום: אסף בניש

(הפגנה בנושא האימוץ, בחודש שכבר)

משרד הרווחה חזר בו היום (שלישי) מהסתייגותו בנושא אימוץ ילדים על ידי זוגות בני אותו המין, והעביר תגובה מתוקנת בעניין למחלקת הבג"צים במשרד המשפטים. בתגובה הראשונה, טען המשרד כי מאחר שמשפחה חד-מינית היא חריגה הדבר עלול להעמיס קשיים נוספים על הילד המאומץ. כעת, ביקש להעביר את הסוגיה לחקיקה בכנסת.

"לאור התגובה הציבורית שעוררה עמדת המדינה, דרש שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ לבחון מחדש את העמדה", נכתב בעמדת המדינה החדשה. "בניגוד לרושם שנוצר בציבור לאחר פרסום העמדה, יודגש כי העמדה לא כללה כל התייחסות ליכולת ההורית של זוגות מהקהילה ובוודאי לא הובעה כל שלילה של יכולת זו, שעה שמחקרים על הורות זו בנוסף לניסיון שנצבר בעבודה השוטפת של השירות למען הילד אשר במהלך השנים הגיש מאות המלצות לביהמ"ש בבקשות לאימוץ קרובים (אימוץ ע"י בן/בת הזוג של ההורה הביולוגי לזוגות מהקהילה), מצביעים על הורות מיטיבה".

עוד בנושא:
עימותים בהפגנת הלהט"ב בת"א נגד מדיניות האימוץ; שישה נעצרו
פרקליט נוסף נגד משרד המשפטים בנושא האימוץ: "הטביעו בנו אות קין"
שר הרווחה: "הניסוח שהוגש לבג"ץ נגד אימוץ בידי להט"בים היה כושל"

הפגנהשל אגודת הלהט"ב להפגנה נגד מדניות האימוץ 20 ביולי 2017. מגד גוזני, מערכת וואלה!
הפגנה בנושא השוויון באימוץ, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, מגד גוזני

לסיכום, נכתב כי "בעקבות הבחינה המחודשת החליטו שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ושרת המשפטים, לאמץ את עמדת ועדת גרוס לפיה אין מקום לקבוע תנאי סף ויש להסתפק בקביעת קווים מנחים להתאמת ילד למאמציו, וכן לכלול התייחסות זו לנושא כחלק מהחקיקה הכוללת שמטרתה יישום דוח גרוס. עוד יצוין, כי העתירה הנוכחית מבקשת להשיג מטרה זו בדרך של פרשנות. אלא שכפי שצוין בתגובת המדינה לבג"ץ הוראות החוק הנוכחיות אינן מאפשרות זאת, ונדרש לשם כך תיקון חקיקה. בנסיבות אלה ובסוגיה שהינה בעלת השלכות חברתיות כה משמעותיות בחברה הישראלית של היום, נראה כי המקום הראוי להמשך הדיון בסוגיה הוא בית המחוקקים".

משמעות הדבר היא כי המהלך יצריך תיקון חקיקה בכנסת, מאחר שהחוק הקיים גורס כי יוכלו לאמץ רק "איש ואשתו". בעמדת משרד הרווחה, מציע המשרד "להשיג מטרה זו בדרך של פרשנות". בפועל, תצטרך הכנסת להפוך את "איש ואשתו", למעשה, ל"בני זוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully