וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: נקדם בנייה בגדה – למרות שהממשל בארה"ב לא אוהב את זה

29.8.2017 / 17:14

שר הביטחון אמר כי "הממשל האמריקני מתנגד לבנייה בשטחים, אבל לא הופך כל קידום כזה לתקרית דיפלומטית" - וטען כי תנופת הבנייה בשטחים היא הגדולה ביותר מאז שנת 2000: "אני לא עושה שום דבר בסתר, בניה פרטיזנית היא חבלה בהתיישבות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (שלישי) כי יקדם בנייה בשטחים - למרות התנגדות הממשל בארצות הברית. "הדברים האלה מורכבים והאמריקנים לא אוהבים את זה, אבל החלטתי לאשר את זה. לשמחתנו, הממשל החדש לא הופך כל קידום כזה לתקרית דיפלומטית".

"אני לא עושה שום דבר בסתר, ואמרתי זאת לאמריקנים מראש. כל בניה פרטיזנית היא חבלה בהתיישבות, ואין שום צורך לפעול כך", אמר ליברמן, שהתייחס לארבעת הבתים שנבנו לאחרונה בניגוד לחוק בשדה בועז שבגוש עציון: "יש שם ארבעה בתים, מה היה הצורך בעוד ארבעה?".

לדברי ליברמן, "תנופת הבנייה בשטחים היא הגדולה ביותר מאז שנת 2000", ומתחילת השנה יצאו לשיווק 1,400 יחידות דיור – בנוסף ל-2,000 יחידות דיור שנמצאות בשלבי אישור מתקדמים. הוא הוסיף כי על פי החלטתו, מועצת התכנון העליונה תתכנס אחת לארבעה חודשים לצורך אישור תוכניות בניה בגדה, וכי המנהל האזרחי תודרך לגבי מדיניות הבניה בשטח.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הממשלה 25 ביוני 2017. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"לא עושה שום דבר בסתר". השר ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

על המחלוקת עם המתנחלים בבית המכפלה, אמר ליברמן: "ללא קשר לדעותיי, גם שר הביטחון כפוף ליועץ המשפטי לממשלה. הוא הביא חוות דעת מאוד ברורות בנושא. אנחנו מנסים כבר חודש להגיע להבנות עם המתנחלים ומי שאחראי על נושא האכיפה הוא סגן השר אלי בן דהן, והוא לא בדיוק משלום עכשיו. יש הרבה בטענות המתיישבים, אבל כשהיועמ"ש אומר חד משמעית שצריך לפנות אפשר לגרור רגליים אבל אי אפשר יותר מידי".

לדבריו, המתווה שהוסכם עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוא פינוי מרצון של המתנחלים, ופתיחת הליך בדיקה מזורז אם מי שמכר למתנחלים את המבנה הוא בעל זכויות עליו – במקום בדיקה של ועדת רישום ראשון מלאה, שעלולה לארוך שנים. על פי הסיכום, אם יוכח שהקנייה נעשתה כחוק, המתנחלים יוכלו לחזור לבית תוך חודשים ספורים.

מתנחלים בבית המכפלה, חברון, 26 ביולי 2017. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
הליך בדיקה מזורז. בית המכפלה/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

בנוגע לחוק ההסדרה התריע ליברמן כי "חוק ההסדרה כמו שהוא מהווה נטו נזק להתיישבות. בעוד שהוא יכול להכשיר אלפיים יחידות דיור בצד היהודי הוא יכשיר 10,000 בתים בצד הפלסטיני". עם זאת, הוא ציין כי אין בידיו את כוח האדם הדרוש לטפל בעתירות בנושאי עבירות הבניה בשטחי יהודה ושומרון. "אנחנו לא מסוגלים להתמודד עם היקפים כאלו לאור גודל המחלקה המשפטית וצריך לחפש פתרון יסודי", אמר ליברמן. "צריך להיות יצירתי למצוא פתרון אחר ולא לסחוב את הדברים הללו עשרות שנים".

ליברמן תקף את נוער הגבעות, וכינה אותם "אנרכיסטים מוחלטים שלא מקדמים את ההתיישבות אלא גורמים נזק. כששורפים משפחה פלסטינית זה נזק להתיישבות, זה דה לגיטימציה להתיישבות כולה שקשה אחר כך להסביר גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים. כל האידיוטים שדוקרים תמונה של ילד פלסטיני בחתונה, כל מתנגדי ישראל משתמשים בזה". לדבריו, "הטיפול מתחיל במערכת החינוך ולאחר מכן גם ברווחה, אבל במידת הצורך איל לי שום בעיה לחתום על צווים מנהליים נגדם".

הוא הוסיף כי משרד הביטחון נערך לפינוי שני יישובים פלסטינים שנבנו בשטח סי ללא היתרי בנייה כחוק - סוסיא הפלסטינית וחאן אל אחמר. לדבריו, עבודת המטה צפויה להסתיים תוך מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully