וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: אין עילה להתערבות משפטית בהעלאת קצבאות הנכים

29.8.2017 / 12:25

בתגובתה לעתירת ארגוני הנכים, הדורשת להשוות את קצבאות הנכים לשכר המינימום במשק, טענה המדינה כי הנושא עדיין בבירור - וכי על הפתרון להגיע דרך הכנסת. בנוסף צוין כי נתניהו, כחלון וכץ הביעו דעתם כי יש להגדיל התקצוב למטרה זו

צילום: הצעירה נחמיאס

המדינה הגיבה היום (שלישי) לעתירת ארגוני הנכים לבג"ץ, המבקשת להשוות את קצבאות הנכות לשכר המינימום ולאמץ את ההמלצות לרפורמה בקצבאות הנכות בישראל. בתגובה שהוגשה ציינה המדינה כי מדובר בעתירה מוקדמת שבגינה אין עילה להתערבות בית המשפט. זאת, מאחר שסוגיית העלאת הקצבאות עדיין נמצאת בדיונים וכי נושא זה יצריך תיקון חקיקה. לטענת המדינה, הדרך לבירור הסוגיה היא באמצעות דיון בכנסת ולא במסגרת התערבות שיפוטית.

המדינה ציינה בתגובתה בנוסף כי במהלך החודשים האחרונים נערכה בדיקה יסודית ומקצועית בנוגע לגובה קצבאות הנכות בארץ. זאת, תוך בחינת האפשרות להגדלת הקצבאות ולהעברת תקציבים נוספים לציבור בעלי המוגבלויות. "המשיבים רואים חשיבות רבה בבירורי הסוגיה לעומקה, ברגישות הנדרשת לנוכח ייחודיותו של ציבור האנשים עם מוגבלות, בשר מבשרה של מדינת ישראל, ובשים לב לאילוצים הקיימים", נכתב.

עוד בנושא:
יום של חסימות כבישים: הנכים משבשים את התנועה בצירים מרכזיים
הכנסת לבג"ץ: על הנכים להוכיח כי 2,342 שקל אינם מספיקים לקיום בכבוד
שיא אטימות: קריית עקרון חייבה נכה לשלם על פיתוח רחוב שאינו מונגש

הפגנת נכים מול בית רה"מ 27 ביוני 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הנכים מול בית ראש הממשלה, יוני/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

בתשובה צוין בנוסף כי נבחנים כמה כיווני פעולה אפשריים שישפרו את רמת החיים של ציבור הנכים, בכפוף למציאת מקור תקציבי מתאים בשנת 2018. עוד צוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר העבודה והרווחה חיים כץ הביעו את דעתם כי יש להגדיל את התקציבים לציבורים אלה.

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ויו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם" מסר בתגובה: "נראה כי אין גבול לאטימות וחוסר הצדק. ממשלת ישראל נדרשת לאין סוף ארכות בשביל להעביר תגובה לבג"ץ כי למעשה נדרש לה זמן נוסף על מנת להמשיך ולדון. דיבורים ולא מעשים. הממשלה למעשה מתחמקת מתשובה לשאלה מדוע לא עולה קצבת הנכות. במילים אחרות, בית המשפט העליון - אל תתערב, אנחנו נמשיך להרעיב את הנכים".

עוד באותו נושא

"נחסום את המדינה": הנכים מחריפים את המאבק - ומשתקים צירים מרכזיים

לכתבה המלאה
הפגנת נכים מול בית רה"מ 27 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
מחאת הנכים מול בית נתניהו, יוני/נועם מושקוביץ

בשבועות האחרונים החריפו ארגוני הנכים את מאבקם באמצעות חסימות כבישים והפגנות. מתחילת השבוע שעבר חסם מטה מאבק הנכים צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ, ובהם כביש 1 וכביש 4, במחאה על התנהלות הממשלה בסוגיית העלאת קצבאות הנכים. הפעילים טוענים כי הפגנות ללא רישיון שישבשו את שגרת החיים של אזרחי המדינה הן הדרך לשמר את מאבקם בסדר היום של התקשורת ובזירה הפוליטית.

לפני כשלושה שבועות ביקשה הכנסת לדחות את עתירת הנכים בטענה כי עליהם להוכיח כי קצבת הנכות הנוכחית, שעומדת על 2,342 שקלים, אינה מאפשרת מינימום של קיום אנושי בכבוד. הטענה המרכזית בעתירה על כך שקצבת הנכות כשלעצמה אינה מאפשרת קיום אנושי בכבוד היא טענה שהנטל לבסס אותה מוטל על העותרים", נכתב בתשובת הכנסת.

עוד נכתב כי "בית המשפט קבע כי בחינת הזכות לקיום בכבוד אינה נעשית בהתייחס להסדר רווחה ספציפי, אלא בהתייחס למכלול הסדרי הרווחה הניתנים בישראל, ונקבע כי נטל על העותרים להראות שעל אף מכלול השירותים, חיים בארצנו אנשים שכבודם נפגע מפני שתנאי הקיום החומריים שלהם אינם מספיקים".

(עדכון ראשון: 11:45)

  • עוד באותו נושא:
  • נכים
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully