וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום של חסימות כבישים: הנכים משבשים את התנועה בצירים מרכזיים

24.8.2017 / 13:33

המפגינים הנכים, הדורשים מהממשלה להעלות את קצבאות הנכות, חסמו את כביש 1 לכיוון ירושלים והמשטרה הפנתה את התנועה לכביש 431. הבוקר נחסמו מחלף מורשה ומחלף גהה בכביש 4, בשיא שעות העומס

צילום: דוברות המשטרה, ארגון נכה לא חצי בן אדם

כביש 1 למזרח נסגר היום (חמישי) לתנועה בין מחלף ענבה לשער הגיא בעקבות מחאת הנכים. המשטרה הודיעה כי התנועה מופנית לכביש 431, ולבאים מכיוון לטרון לכביש 3.

הבוקר חסמו המפגינים, הדורשים העלאה של קצבאות הנכים, את כביש 4 לדרום באזור מחלף מורשה. הכביש נחסם לשעה החל מ-8:15, והתנועה במקום הופנתה לכביש מספר 5. ב-9:15 הוא החל להיפתח בהדרגה. דרומה משם, חסמה המשטרה את כביש 4 ממחלף גהה ועד מחלף גבעת שמואל, מצפון לדרום, סמוך לבני ברק, לאחר ש-30 מפגינים ירדו לכביש סמוך למפעל קוקה קולה. במשטרה הבהירו כי המחאה לא קיבלה אישור.

מתחילת השבוע חוסם מטה מאבק הנכים צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ, במחאה על התנהלות הממשלה בסוגיית העלאת קצבאות הנכות. הפעילים טוענים כי הפגנות ללא רישיון שישבשו את שגרת החיים של אזרחי המדינה הן הדרך לשמר את מאבקם בסדר היום של התקשורת ובזירה הפוליטית.

היום אמורים משרדי האוצר והרווחה להגיש את תגובתם לבג"ץ לעתירת הנכים להשוות את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. כיום עומדת הקצבה על 2,342 שקל, והכנסת טענה לפני כשבועיים בתשובה לבג"ץ כי לא הוכח שהיא אינה מאפשרת מינימום של קיום אנושי בכבוד.

מפת החסימות בכביש 4

מחאת נכים בכביש 4 לדרום ממחלף מורשה 24.8.17. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
חסימת כביש 4, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכביש החסום, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שלישי נחסם כביש החוף במחלף חבצלת השרון בשעות אחר הצהריים, ואתמול בצהריים חסמו הפעילים את כביש 4 באזור אור עקיבא במשך כמה שעות. בשבוע שעבר נרשמו עימותים אלימים בין הנכים למשטרה סמוך לכניסה לאשדוד, שם הם תכננו להפגין מול טקס בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני כשבועיים הבטיחו הנכים בהפגנה סמוך לביתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, כי הייתה זו ההפגנה האחרונה שקיימו ברישיון, וכי מעתה יחסמו צמתים מרכזיים ברחבי הארץ. מאז הם עמדו במילתם: המפגינים התייצבו בעורקי התנועה, חסמו אותה וגרמו לעומסים כבדים. כעת, אחרי שלוש חסימות בכביש החוף צפונה, ובכביש 4 לכיוון אשדוד, הם מבקשים לפנות לציבור. "אנחנו מתנצלים מראש בפני הציבור על כך שבשבועיים שלושה הקרובים נמשיך בפעולות אלו", אמרו הנכים לאחר שחסמו את כביש החוף לכיוון צפון. "לצערנו, רק כך אולי נצליח להוציא את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, מהאטימות שבה הם שבויים. נחסום את המדינה".

(עדכון ראשון: 8:25)

מחאת נכים בכביש 4 לדרום ממחלף מורשה 24.8.17. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
חסימה בכביש 4, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

הנכים טוענים כי רק הפגנות ללא רישיון שישבשו את שגרת חייו של הישראלי הממוצע יוכלו להשיב בכל פעם את סוגיית העלאת קצבאות הנכים לסדר היום – בין אם בתקשורת ובין אם בזירה הפוליטית. "אם היינו חברת חשמל היינו מורידים את השאלטר, אם היינו ההסתדרות היינו משביתים את המשק, הנשק היחידי שיש לנו הוא שימוש בגוף שלנו, כי סתם הפגנה ברישיון לא מזיזה לאף אחד", הסבירה נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים, "המשטרה מתארגנת מראש, מכינה לנו 'מכלאות' ומכניסה אותנו לשם, הציבור לא רואה אותנו, לא שומע, וכך עוברים לסדר היום. אפילו התקשורת לא מתייחסת".

"בתקשורת מסקרים אותנו רק כשיש דם, רק כשזה צהוב", טוענה מורביה. "רק במקרים כאלו יש סיקורים נרחבים. זה טבעי, שהו תפקידה של התקשורת. אני מפנה אצבע מאשימה אל שני אנשים במדינת ישראל: ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון, שממניעים שלחלוטין לא מובנים לי ביטלו את דרישת בית הנבחרים כולו להעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. 82 ח"כים חתמו על הצעת החוק של ח"כ נאווה בוקר (ליכוד). גם הצעת החוק של ח"כ אילן גילאון (מרצ) בנושא עברה בקריאה טרומית. אלא שיו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף, הוא ממפלגתו של שר האוצר, מונע דיון בניגוד לחוק. הוא מייבש את הצעת החוק על המדף, עד עכשיו לא היה דיון אחד".

(עדכון ראשון 9:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully