וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מחודש: טרם החל תכנון פינוי הפולשים לבית המכפלה

31.8.2017 / 1:05

גורם ביטחוני מסר כי הדיאלוג עם ראשי היישוב היהודי על פינוי מרצון עדיין נמשך וההחלטה על פעולה תיבחן לאור הישגיו. אם ייערך מבצע פינוי שוטרים ואנשי מג"ב ייכנסו למבנה, בזמן שחיילי צה"ל יאבטחו מרחוק

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

המדינה הודיעה ביום שני לבג"ץ כי יש לפנות בתוך שבוע את חברי הקבוצה שפלשה בחודש שעבר לבית המכפלה בחברון. לדברי גורמי ביטחון בשלב זה עדיין מתקיים דיאלוג מאחורי הקלעים עם הפולשים ובכירים ביישוב היהודי בחברון כדי לפנות את המבנה "מרצון" ולא תוך שימוש בכוח.

גורם בהתיישבות אמר אתמול כי "האזרחים שנכנסו למבנה מאמינים באמת ובתמים כי הוא נרכש לפי חוק ויש בידיהם מסמכים וראיות שתומכים בכך". לדבריו, חברי הקבוצה "מאמינים שביכולתם עדיין לשכנע כי יש להם זכות להיכנס פנימה ושלא מדובר בפלישה. בנוסף לכך אני לא מכיר כל כוונה להתנגד בכוח לפינוי".

עוד בוואלה! NEWS
המדינה לבג"ץ: נערכים לפינוי בית המכפלה בחברון, זו פלישה לא חוקית
"קנינו, שילמנו - זה שלנו": הצצה לחיי המתנחלים שפלשו לבית המכפלה
פלישת המתנחלים לבית המכפלה מסיטה את צה"ל מאתגר הטרור

מתנחלים מתבצרים בבית המכפלה, חברון, 26 ביולי 2017. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
רכב משטרה חונה מול "בית המכפלה" בחברון/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

גורם ביטחוני אמר בשיחה עם וואלה NEWS כי נכון לאתמול בצהריים טרם התקבלה החלטה האם יתקיים מבצע פינוי. הגורם הוסיף כי במקרה של פינוי עדיין לא הוחלט אם הפיקוד וההכנות למבצע יוטלו על אוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של תת-אלוף ליאור כרמלי או על מפקד חטיבת יהודה אלוף-משנה איציק כהן.

לדברי הגורם הביטחוני התשובה בנושא תוכרע בהתאם להתקדמות הדיאלוג עם הפולשים ולהערכות המודיעין על היקף החיכוך. אם תהיה בשטח כוונה להתנגד בכוח לפינוי ולקרוא למפגינים אלימים להצטרף למאבק, עשויה ההיערכות של גורמי הביטחון – בהם המשטרה, מג"ב, שב"כ וצה"ל - להיות רחבה וחריגה. זאת, במטרה להימנע מפרובוקציות ולהביא לסיום מהיר של הפינוי.

אולם, במידה ויהיה פינוי מרצון תימנע פעילות רחבה של מערכת הביטחון. הגורם הדגיש כי "טרם החל התכנון של מבצע הפינוי כי עדיין מאמינים שאפשר לפנות בהידברות. אם הוא ייכשל ותתקבל ההנחיה לפנות, במעגל הראשון תהיה משטרה ומג"ב. צה"ל יהיה כרגיל אחראי על מעגלים רחוקים".

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully