וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בתאגיד טראמפ ביקש מפוטין לפני הבחירות עזרה במיזם במוסקבה

29.8.2017 / 2:50

מסמכים שהגיעו לידי ועדת החקירה של הקונגרס חשפו כי מייקל כהן פנה לעוזרו האישי של נשיא רוסיה בנושא הקמת מגדל מסחרי בבירה. על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט" כהן ביקש "לארגן פגישות בין האנשים הרלוונטיים"

צילום: רויטרס

בכיר בתאגיד טראמפ, שלח מייל לדוברו האישי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשלב מוקדם של קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעבר וביקש ממנו לסייע לקדם הקמת מגדל מסחרי במוסקבה - כך חשף אמש (שני) העיתון "וושינגטון פוסט".

על פי פרטים שנחשפו במסמכים שנמסרו לוועדה החוקרת בקונגרס את התערבות רוסיה בבחירות, מייקל כהן המשמש כסמנכ"ל בתאגיד העסקים שהקים דונלד טראמפ בטרם כניסתו לחיים הפוליטיים, פנה באופן אישי לדמיטרי פסקוב, עוזרו של פוטין. הדיווח מצטרף לפרסום מאתמול בלילה לפיו ניסה טראמפ להקים מגדלים במוסקבה במהלך הקמפיין, רעיון שנזנח בינואר 2016, עם תחילת הבחירות המקדימות לנשיאות.

באותו החודש פנה כהן, אחד האנשים הכי קרובים לטראמפ, המשמש גם כפרקליטו, ישירות ליועצו הקרוב של נשיא רוסיה וביקש מפורשות עזרה בקידום הפרוייקט. כהן הוסיף כי הוא מעוניין שפסקוב ייצור איתו קשר כדי שניתן יהיה לדבריו, "לארגן את הפגישות המתאימות בין האנשים הרלוונטיים".

עוד בוואלה! NEWS:
"תאגיד טראמפ ניהל מגעים לבניית מגדל מסחרי במוסקבה טרם הבחירות"
קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי שחלף מעל שטחה של יפן
בטקסס חוששים מהרוגים רבים: "משפחה שלמה טבעה למוות"

מייקל כהן, פרקליטו של דונלד טראמפ. AP, AP
פנה ישירות לדוברו של פוטין. מייקל כהן/AP, AP

בהצהרה שמסר כהן לקונגרס, הוא הסביר כי החליט לפנות לדוברו של פוטין בהמלצתו של פליקס סאטר, יזם נדלן רוסי-אמריקאי. כהן הוסיף כי אין בכך דבר פסול שכן בתור בכיר בתאגיד נדל"ן הוא נמצא בקשרים עם דמויות בכירות בממשלים מסביב לעולם. לדברי כהן, "במשך עשרות שנים, תאגיד טראמפ קיבל אינספור הצעות לפרוייקטים בתחום הנדל"ן ברחבי העולם. מגדלי טראמפ במוסקבה היו בסך הכל הזדמנות אחת מני רבות אשר נשקלו ולבסוף נדחו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
דחה את ההשערות בנוגע לאינטרסים ברוסיה. טראמפ/רויטרס

עצם פנייתו של כהן לעוזרו של פוטין מאיר באור חדש ושונה את האינטרסים הכלכליים של טראמפ ברוסיה. עד לשני הדיווחים מהיממה האחרונה, לא נודע על השקעות משמעותיות של הנשיא האמריקני במדינה מאז תחרות מיס יוניברס בשנת 2013.

במהלך שנות השמונים והתשעים פורסמו כמה ניסיונות מצד טראמפ לייצר שיתופי פעולה עסקיים ולהקים מלון הנושא את שמו במוסקבה, אך אלה לא צלחו. חלק מן הביקורת שנמתחה על טראמפ בנוגע לסירובו לחשוף את החזרי המס שלו נגעה לתהייה האם יש לו אינטרסים שעליהם הוא לא מעוניין לדווח, אולם הנשיא דחה את ההשערות הללו על הסף.

מגדל טראמפ, ניו יורק. AP
סניף רוסיה לא יצא אל הפועל. מגדל טראמפ בניו יורק/AP

הפרסום הלילה מוסיף מידע בעיקר בנוגע לכך שטראמפ בחן את האפשרות להשקיע ברוסיה בשלב שבו כבר היה מועמד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. להשקעות בהיקף כל כך משמעותי יכולה להיות השפעה על עמדתו בנוגע ליחסי ארצות הברית ורוסיה.

במהלך הקמפיין דיבר טראמפ בהזדמנויות רבות על הצורך לשפר את היחסים עם רוסיה. הפרטים המלאים נמסרו לידי הוועדה בקונגרס אשר חוקרת את מעורבות רוסיה בבחירות, ובכך עשויים לבסס עדות לקשרים בין מקורבים לטראמפ ובין גורמים רוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully