וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תאגיד טראמפ ניהל מגעים לבניית מגדל מסחרי במוסקבה טרם הבחירות"

28.8.2017 / 6:30

לפי "הוושינגטון פוסט", תאגיד העסקים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היה במגעים לבניית מגדל מסחרי במוסקבה במהלך החודשים הראשונים של הבחירות לנשיאות. המיזם לא צלח ונזנח בינואר 2016, בסמוך לתחילת הבחירות המקדימות

נשיא ארה"ב טראמפ ושר החוץ טילרסון, 12 באוגוסט 2017. רויטרס
היזם הרוסי-אמריקני טען כי פוטין יאמר עליו "דברים טובים". טראמפ/רויטרס

תאגיד טראמפ בחן את האפשרות להקים פרוייקט מגורים ענק במוסקבה בעת שדונלד טראמפ היה מועמד לנשיאות ארצות הברית - כך דיווח הלילה (שני) העיתון "וושינגטון פוסט". על פי הפרסום שאושר בידי כמה אנשים שנחשפו לפרטי העסקה ולמסמכים החסויים, יזם נדל"ן רוסי-אמריקני הפציר בטראמפ להגיע למוסקבה כדי להציג לנשיא ולדימיר פוטין את הרעיון, וטען כי הוא יוכל לגרום לפוטין לומר עליו "דברים נהדרים". זאת בניגוד לטענות טראמפ שהכחיש לכל אורך קמפיין הבחירות כי אין לו כל קשר עם רוסיה.

היזם, פליקס סאטר, שהיגר לארצות הברית מברית המועצות, כתב בנובמבר 2015 לבכירים בתאגיד טראמפ כי בקרוב תהיה להם סיבה כפולה לחגוג: פרוייקט המגורים הגדול בהיסטוריה וניצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות. תאגיד טראמפ אמנם חתם על זכרון דברים בנושא, אבל הפרוייקט לא יצא לפועל ונזנח בחודש ינואר 2016, לפני פתיחת הפריימריז הרפובליקנים.

טראמפ עונה לשאלות הכתבים בעקבות הארועים בווירג'יניה 16 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ זנח את הפרויקט בסמוך לתחילת הפריימריז הרפובליקנים/רויטרס, רויטרס

הדבר מאיר באור חדש ושונה את האינטרסים הכלכליים של טראמפ ברוסיה, שכן השקעה כלכלית כה משמעותית כמו זו הייתה יכולה להשפיע על עמדתו בנוגע ליחסי ארצות הברית-רוסיה. הפרטים המלאים אמורים להימסר לידי הוועדה בקונגרס אשר חוקרת את מעורבות רוסיה בבחירות, ובכך להצביע על קשרים נוספים בין מקורבים לטראמפ ובין גורמים רוסים.

עד לפרסום הזה לא נודע על השקעות משמעותיות של הנשיא במדינה מאז תחרות מיס יוניברס בשנת 2013. במהלך שנות השמונים והתשעים טראמפ ניסה ליצור שיתופי פעולה עסקיים ולהקים מלון הנושא את שמו, אך הניסיונות לא צלחו. חלק מן הביקורת שנמתחה על טראמפ בנוגע לסירובו לחשוף את החזרי המס, נגעה בשאלה אם יש לו אינטרסים שעליהם הוא לא מעוניין לדווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully