וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין הורשע בגרימת מותו ברשלנות של החייל שטבע במאגר מים

28.8.2017 / 17:44

שנה לאחר מותו של רב"ט אילן יענקילביץ' במאגר המים "אור" בעוטף עזה, במהלך פעילות עם יחידתו, הורשע קצין בדרגת רס"ן שירצה עבודות צבאיות. לאחרונה ילדה אמו, בת 51, ילד מתרומת זרע

מערכת וואלה!

בית הדין הצבאי הרשיע היום (שני) קצין בדרגת רב-סרן בגרימת מוות ברשלנות, בגין חלקו בליקויים שהובילו למותו של רב-טוראי אילן יענקילביץ', שטבע למוות במאגר מים בעוטף עזה בשנה שעברה. על הקצין, שהודה במיוחס לו במסגרת עסקת טיעון, נגזרו שלושה חודשי מאסר שירוצו בעבודות צבאיות בנוסף למאסר על תנאי, וקידומו יעוכב בשלוש השנים הקרובות.

אמו של יענקילביץ', סבטלנה, עודכנה בפרטי ההסדר והביעה את הסכמתה לעונשי המאסר. לפני כחצי שנה הורשע קצין נוסף, בדרגת סגן-משנה, בהתרשלות בגין התנהלותו במהלך הפעילות. הוא איבד את דרגות הקצונה שלו, שוחרר משירות קבע ונשלח למאסר על תנאי. משפטו של קצין נוסף, בדרגת סג"מ, עדיין מתנהל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילן יענקילביץ' ואמו סבטלנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יענקליביץ', שהיה בן 19 במותו, שירת באגף המודיעין, טבע במאגר "אור" הסמוך לכיסופים. רק לאחר שלא יצא מהמים במשך חצי שעה, הוזעקו צוותי חילוץ מיחידת 669 וצוללים שסרקו את המים. כשאותר ונמשה, צוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו.

לאחר שוועדת החקירה שמונתה לנושא קבעה כי יש להדיח מתפקידם את המפקדים הישירים של יענקילביץ', אמרה אמו: "המפקדים שלחו את הילד למות, ממש למות. זאת אשמתם המלאה. האוטו לא היה זז בלי אישור מהמפקד הגדול, ומאגר המים שבו טבע אילן היה מקום שאסור להיכנס אליו בכלל".

בשבוע שעבר ילדה סבטלנה בת ה-51, שאילן היה בנה היחיד, ילד נוסף, מתרומת זרע. עמותת "אור למשפחות" סייעה ליענקילביץ' להיכנס להריון, והמנהלת עירית אורן גונדרס סיפרה: "סבטלנה מאושרת מאוד וסוף סוף יש לה רגעי נחמה אחרי האובדן שחוות לאחרונה".

עוד באותו נושא

כשנה לאחר שבנה החייל טבע למוות: סבטלנה הביאה ילד לעולם בגיל 51

לכתבה המלאה
מאגר מים סמוך לכיסופים, המקום בו טבע הצעיר. 27 ביולי 2016. חוסן אלעוברה תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
כוחות החילוץ בזירת הטביעה, בשנה שעברה/מד"א, חוסן אלעוברה תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully