וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לוואלה! NEWS: לחץ להשבת הנעדרים יוביל לכניעה או מלחמה

28.8.2017 / 15:24

שר הביטחון מגיב לביקורת שספג בעקבות התנגדותו לעסקת שבויים, ומבהיר כי "כל פתרון לסוגיה מחייב סבלנות ויכולת עמידה". "לחץ ציבורי ותקשורתי בסוגיה הזו מחליש את עמדת ישראל", אמר ליברמן לוואלה! NEWS. מנהיג חמאס בעזה סינוואר: "נתניהו מוכר אשליות למשפחות הנעדרים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: שמחה גולדין מותח ביקורת נגד שר הביטחון ליברמן)

שר הביטחון אביגדור ליברמן מבהיר היום (שני) כי האפשרויות העומדות כרגע כדי להחזיר את האזרחים הישראלים והגופות המוחזקות בידי חמאס הן כיבוש עזה או כניעה. בשיחה עם וואלה! NEWS ציין שר הביטחון כי כל פתרון אחר, מחייב סבלנות ויכולת עמידה.

ליברמן אמר את הדברים תוך התייחסות לסערה שהתעוררה בעקבות דבריו בראיונות קודמים על שחרור שבויים על רקע פרישתו של אלוף-משנה במילואים יאיר לוטן מתפקידו כמתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, וכן על רקע תגובותיהן של משפחות נעדרי צוק איתן. ליברמן הדגיש כי כל לחץ ציבורי ותקשורתי בסוגיה מחליש את עמדת ישראל.

"הגיע הזמן שנשבור את המשוואה", אמר ליברמן. "זו אותה משוואה שהתחילה בעסקת ג'יבריל, שמשוחרריה הפכו ליוזמי האינתיפאדה הראשונה ומחולליה, ועד עסקת שליט שמשוחרריה כיום נותנים את הטון בחמאס בעזה ובכלל זה מנהיג הארגון ברצועה יחיא סנוואר. משוחררי שליט אחראים לרצח של שבעה בני אדם. לכן עלינו לאמץ את דוח שמגר כדי לשרטט גבולות גזרה".

לקריאה נוספת:
משפחת גולדין נגד ליברמן: "יש לנו שר ביטחון חלש ופחדן"
ליברמן מגיב למשפחות הנעדרים: "אסור לחזור על הטעות בעסקת שליט"
מתאם השבויים והנעדרים התפטר; משפחת גולדין: "מרגישים שננטשנו"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בחלמיש, 22 ביולי 2017. אריאל חרמוני/משרד הביטחון, משרד הביטחון
מגיב לסערה בעקבות דברי המשפחות. ליברמן/משרד הביטחון, אריאל חרמוני/משרד הביטחון

במהלך היום נפגש ליברמן עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש המקיים סבב פגישות בישראל. במהלך הפגישה הציג ליברמן את נושא השבת הגופות והשבויים המוחזקים בידי חמאס. "הארגון מחזיק בשני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, ומציב דרישות לא הגיוניות בפני מדינת ישראל", אמר שר הביטחון במהלך הפגישה. "הוא גם מחזיק, בניגוד לדין הבינלאומי, באזרחים ישראלים שחצו את הגבול לעזה, ומסרב לתת כל פרט על מצבם, או לכל הפחות לצלב האדום לבקר אותם. זו התאכזרות כלפי משפחות החיילים והאזרחים, ואני מצפה מהקהילה הבינלאומית ומהאו"ם להביע זאת בקול ולהפעיל לחץ על חמאס".

אתמול אמר ליברמן כי על המדינה לאמץ את דוח שמגר בנוגע למדיניות שיש לנקוט בסוגיות של שבויים ונעדרים, טרם ימונה מתאם חדש במקומו של אל"מ במיל' לוטן. הוא אמר כי הוא מקבל בהבנה ובאהבה את הביקורת של משפחות גולדין ושל אורון שאול, אך הוסיף כי "אין לחזור על הטעות" שנעשתה בעסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ב-2011.

מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, אמר היום כי "חמאס אינו רוצה במלחמה עם ישראל ועושה כל מאמץ למנוע אותה, אך באותו זמן אינו מפחד ממנה ורואה בתושבי הרצועה את הכוח לשחרור. יש לנו קלפים בתיק האסירים שנותנים לנו להתייצב בחוזקה, ההתחייבנו לכל האסירים שנשחרר אותם בעסקות מכובדות, נתניהו מוכר למשפחות הנעדרים אשליות".

לאה ושמחה גולדין במסיבת עיתונאים בדרישה למנות מתאם שבויים ונעדרים 27 באוגוסט 207. מאצ'י הוף, מערכת וואלה!
משפחת גולדין, אתמול/מערכת וואלה!, מאצ'י הוף

בתגובה, משפחתו של החייל הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, כינתה אותו "פחדן וחלש". לדבריהם, לליברמן "אין סמכות מוסרית לצאת למלחמה" כל עוד גולדין ואורון שאול - שנהרגו במבצע "צוק איתן" ב-2014 - וכן אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד, שחצו את הגבול, מוחזקים ברצועה.

בפתח מסיבת העיתונאים שכינסו בביתם בכפר סבא, אמר האב שמחה גולדין כי פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שימנה מתאם נוסף, במקומו של לוטן שסיים את תפקידו ביום חמישי. "זו האחריות והסמכות שבאה עם התפקיד, אסור להמשיך ולהפקיר את הדר ואורון אפילו יום אחד", אמר. "על ראש הממשלה לעמוד בהבטחות כלפי המשפחות, לשמור על ערכי צה"ל ולהחזיר את הדר ואורון משדה הקרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully