וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ רצה לבטל את המשפט נגד השריף מאריזונה עוד בטרם הורשע

בוושינגטון פוסט דווח כי נשיא ארה"ב בחן את האפשרויות שעומדות בפניו מול התובע הכללי סשנז, שהבהיר לו כי עליו לחכות להחלטת בית המשפט בנוגע לג'ו ארפאיו. החלטתו לחון את השריף הוותיק הובילה לביקורת רפובליקנית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניסה לבטל את ההליך המשפטי נגד השריף מאריזונה ג'ו אראפיו, שאותו חנן בסוף השבוע האחרון – כך דיווחו הלילה (ראשון) כלי תקשורת אמריקניים. לפי הוושינגטון פוסט, הוא שאל את התובע הכללי ג'ף סשנז מה ניתן לעשות כדי לעזור לבעל בריתו הוותיק, שעמד לדין בעקבות סירובו להיעתר להחלטת בית משפט להפסיק לעצור היספנים, רק על בסיס מוצאם האתני.

עם זאת, סשנז, ולפי הניו יורק טיימס גם היועץ המשפטי של הבית הלבן דונלד מקגהן, הבהירו לו כי אין ביכולתו לעשות דבר מבחינה משפטית. "טראמפ החליט להמתין ולראות אם אראפיו יורשע, ואז להעניק לו חנינה", צוטטו גורמים המעורבים בנושא בוושינגטון פוסט. ביום שישי, טראמפ הודיע כי הוא מעניק חנינה לשריף לשעבר של מחוז מריופה – והביקורת נגדו לא איחרה לבוא, גם משורות מפלגתו.

לקריאה נוספת
טראמפ העניק חנינה לשריף שהתנכל למהגרים: "שמר על אריזונה מוגנת"
בתו של שר הפנים בארה"ב נגד טראמפ: "חתיכת חרא שלא יודע כלום"

טראמפ והשריף ג'ו ארפאיו, בעצרת בחירות באיווה, ינואר 2016. רויטרס
עוד החלטה מעוררת מחלוקת. טראמפ ואראפיו, ינואר 2016/רויטרס

מי שהביע את התנגדותו הפומבית להחלטת טראמפ הוא יו"ר בית הנבחרים פול ראיין. "לאנשי רשויות אכיפת החוק יש אחריות מיוחדת לכבד את זכויותיהם של כל מי שנמצא בארצות הברית", מסר דוברו של הרפובליקני הבכיר ביותר בקונגרס. "אסור לנו לאפשר שמישהו יחשוב שהאחריות שלו מצטמצמת בעקבות החנינה הזו".

פרט לארגוני זכויות אדם ולדמוקרטים, גם שני הסנאטורים הרפובליקנים של אריזונה - ג'ון מקיין וג'ף פלייק - תקפו את החלטת טראמפ להעניק חנינה לשריף בן ה-85, שליווה את הנשיא מתחילת דרכו. אראפיו עצמו טען כי הרשעתו בביזוי בית המשפט היא "ציד מכשפות" מצד הממשל הקודם של הנשיא ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully