וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של שר הפנים בארה"ב נגד טראמפ: "חתיכת חרא שלא יודע כלום"

27.8.2017 / 13:29

ג'ניפר דטלפסן כתבה פוסט זועם באינסטגרם שלה נגד נשיא ארצות הברית, בעקבות החלטתו לאסור על גיוסם של טרנסג'נדרים לצבא. "לדבר הזה אין מחילה", טענה טלפסן, ששירתה בעצמה בצבא בארצות הברית

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לאסור על גיוסם של טרנסג'נדרים לצבא האמריקני מעוררת זעם – גם בקרב הגורמים הקרובים אליו בתוך הממשל עצמו. בתו של שר הפנים ראיין זינקי, ששירתה בעצמה בצבא ארצות הברית, העלתה פוסט זועם בחשבון האינסטגרם שלה בו הביעה מחאה על צעדיו של הנשיא. "חתיכת חרא שלא יודע כלום ומעולם לא שירת", כתבה בתו של השר, ג'ניפר דטלפסן.

הפוסט המדובר פורסם ב-26 ביולי, היום בו הודיע טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי יאסור על טרנסג'נדרים לשרת בצבא ארצות הברית, תוך נימוק המהלך בעלויות כלכליות של המהלך הרפואי והפרעה ללחימה. על פי ה"בילינגס גאזט" שדיווח על הפוסט, דטלפסן כתבה כי "האיש הזה הוא בושה. ניסיתי להשאיר את הפוליטיקה הרחק מהפיד של הרשתות החברתיות שלי ככל יכולתי, אבל לדבר הזה אין מחילה. את הפוסט היא חתמה בראשי התיבות ITMFA המייצגות את המילים "תדיחו אותו כבר" בתוספת קללה.

עוד בוואלה! NEWS:
"יידרשו שנים של שיקום": טקסס נערכת ליום שאחרי הוריקן "הארווי"
מסורבת הגט חופשיה אחרי 14 שנה: "קיבלתי את חיי בחזרה"
שבועיים לאחר שרלוטסוויל: 26 תקריות אנטישמיות בארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שכתבה בתו של השר, מתוך ה"בילינגס גאזט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלשכתו של השר סרבו להגיב לפרסום ומסרו לגאזט כי בני משפחה לא נבחרו למשרה ציבורית ומגיעה להם פרטיות וכבוד. אתמול חתם טראמפ על צו המורה למנוע את גיוסם של טרנסג'נדרים, כחודש לאחר שהצהיר על כוונתו בנושא. טראמפ הטיל על שר ההגנה, ג'יימס מאטיס, לקבוע כיצד ליישם את ההנחיה.

הצו החדש לא מפרט מה בדיוק יעלה בגורלם של טרנסג'נדרים שמשרתים כיום בצבא ארצות הברית, והפנטגון והמשרד להגנת המולדת יצטרכו לדון בכך. טראמפ גם הנחה את הפנטגון להפסיק לממן טיפולים רפואיים הקשורים בשינוי מין.

עוד באותו נושא

טראמפ חתם על צו האוסר גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ מחזיק את דגל הגאווה בעצרת בחירות בקולורדו, אוקטובר 2016. GettyImages
נימק את ההחלטה בעליויות כלכליות לצבא. הנשיא טראמפ/GettyImages

בסדרת הציוצים שלו בחודש שעבר, טראמפ הסביר כי החליט להורות על הפסקת שירותם של טרנסג'נדרים בצבא לאחר שהתייעץ עם "בכירים בצבא ויועצים צבאיים". לדבריו, "הצבא שלנו צריך להתמקד בניצחון ולא יכול לשאת את הנטל הכלכלי הרפואי שייגרם לצבא שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully