וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א' באלול - ושנת הלימודים נפתחת: במגזר החרדי חזרו לכיתות

23.8.2017 / 12:08

במגזר החרדי פתחו את שנת הלימודים, לאחר שלושה שבועות חופשה בלבד. בזמן שהבנים התייצבו בישיבות ובכוללים, הבנות יאלצו להמתין ל-1 בספטמבר. הנשיא ריבלין בירך את התלמידים: "תרבו חכמה ובינה"

עריכה: יאיר דניאל
הנשיא ראובן (רובי) ריבלין בקבלת פנים חגיגית בתלמוד תורה "בוסטון" בבני ברק לרגל פתיחת שנת הלימודים החרדית 23/8/17. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא ראובן ריבלין בתלמוד תורה "בוסטון" שבבני ברק, היום/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

בזמן שרוב תלמידי ישראל מכינים את המחברות לקראת תחילת הלימודים ב-1 בספטמבר, יום שישי הבא, פתחו תלמידי המגזר החרדי את שנת הלימודים כבר הבוקר (רביעי), לאחר שלושה שבועות של חופשה בלבד.

אותה חופשה, המכונה "בין הזמנים" הגיעה לסיומה, והיום החלו כ-70 אלף תלמידי ישיבה, 80 אלף תלמידי הכוללים שנישאו ועשרות אלפי תלמידי בית הספר המכונים "תלמודי תורה" את לימודיהם. רוב מוסדות החינוך החרדיים כפופים להנחיות משרד החינוך, אך בכל הנוגע ללוח החופשות השנתי, התלמידים החרדים נוהגים על פי לוח תאריכים שונה ויומה הראשון של שנת הלימודים נקבע על פי התאריך העברי – א' באלול – כחודש לפני פתיחת השנה העברית החדשה.

בציבור החרדי הדגישו במשך שנים את חוסר הצורך "בחופש כל כך ארוך". אך בעוד שהבנים פותחים את שנת הלימודים היום, הבנות ממתינות לפתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך כולה. הסיבה לכך נעוצה בכך שמערכת הלימוד לבנים החלה כבר לפני מאות שנים, כשאצל הבנות מדובר במנגנון חדש ולכן החליטו במקרה הזה ללכת עם הוראות משרד החינוך.

עוד בוואלה! NEWS:
גדול יותר, רחוק יותר: כלי הטיס המבצעי החדש של חיל האוויר
בצל התבססות איראן בסוריה: תשעת מטוסי ה-F-35 יוכרזו כמבצעיים
שודד חמוש בסכין נורה ונפצע קשה בניסיון שוד בבנק בזכרון יעקב

פתיחת שנת הלימודים החרדית בתלמוד תורה "דיברות משה" בשכונת הר נוף בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
חופשה קצרה. תלמידים חרדים בכיתה/נועם מושקוביץ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, המשיך הבוקר את המסורת החגיגית מהשנים האחרונות, ופתח את שנת הלימודים החרדית בתלמוד תורה מרכזי בבני ברק – שם בירך את כלל תלמידי המגזר עם תחילת לימודיהם. זו השנה הרביעית שריבלין פותח את שנת הלימודים החרדית בנוסף ל-1 בספטמבר. "אני שמח כל כך לפגוש בכם ילדים מתוקים. תמשיכו לעלות מעלה מעלה בלימודיכם, תרבו חכמה ובינה ותזכו לשנת לימודים נהדרת בעזרת השם", אמר.

חבר הכנסת יגאל גואטה מש"ס מתח ביקורת על ביקורו של הנשיא במוסד חינוכי אשכנזי. "חבל מאוד שנשיא המדינה לא ראה לנכון לבקר בתלמוד תורה אחד ספרדי בסיור פתיחת שנת הלימודים", כתב בחשבון הטוויטר שלו. עם זאת לוואלה! NEWS נודע כי לשכת הנשיא ניסתה לתאם ביקור באחד ממוסדות החינוך של ש"ס, אך בקשתם לא נענתה. נשיא המדינה ביקר בשנה שעברה באחד ממוסדות החינוך של המפלגה.

לרגל פתיחת שנת הלימודים החרדית, המונים ביקשו לקבל את ברכתו של הרב אהרון לייב שטיינמן, המנהיג של הציבור הליטאי, בן 104. בשל מצבו הרפואי וכדי למנוע הגעה של אלפים לביתו, הוחלט בביתו של הרב כי הוא יברך את כלל הפונים באמצעות מודעה אחת שנתלתה על דלת דירתו: "מרן מברך את כל עמלי התורה לקראת תחילת 'זמן אלול' שיצליחו ויעלו בתורה ויראת שמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully