וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחפשים אותו": בנתניה לא מתרגשים ממעצר הבכיר; עד מדינה גויס

23.8.2017 / 16:40

מעצר הרב שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה, לא הפתיע רבים. שר שהיה שותפה הקרוב של ראשת העיר פיירברג מילא שורת תפקידים בכירים בעירייה. למרות מעצרו, בחסידות צאנז שבעיר בטוחים: "הכול יסתיים בלא כלום"

עריכה: יוסי אלטר

מעצרו של הרב שמעון שר, ראש הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ולשעבר סגן ראשת העיר בנתניה, הפך אתמול לשיחת היום ברחובותיה של קרית צאנז בנתניה. אף אחד לא הופתע, ורבים מהתושבים בשכונה סבורים ש"הכל יעבור". לטענתם הרב שר נרדף "בגלל שהוא חרדי שמחזיק בתפקיד משמעותי". היום (רביעי) חלה התפתחות משמעותית בחקירה, במסגרתה גויס עד מדינה בפרשה.

בפתח מרכז התפילה המכונה "שטיבלאך" בתוך השכונה, עמדה בשעת ערב קבוצת אברכים המשתייכת לחסידות, שלא הפסיקה לדבר על המעצר נגד מי שזכה לכינוי "האיש החזק בחסידות ובעירייה". אם לשפוט לפי הקביעות הנחרצות של אותה קבוצה, שר חף מפשע. "חקירות נגדו מתנהלות כבר שנים", אמרו. "עצרו אותו כבר ארבע פעמים, אולי יותר, תמיד יצא נקי. מחפשים אותו בכוח".

עוד בוואלה! NEWS
נתניהו בפתח הפגישה עם פוטין: "איראן מאיימת על קיומה של ישראל"
יהודה החליט לתרום כליה אחת - וקשר את חייהם של שלושה חולים
במקביל לפגישת נתניהו-פוטין: שליח ארה"ב לסוריה מבקר בישראל

שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה. בית משפט השלום ראשון לציון, 7 בספטמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
נעצר מספר פעמים בעבר. הרב שר בבית המשפט בראשון לציון לפני כשנה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

במסגרת החקירה החדשה נגד שר, במשטרה חושדים כי הוא פעל במשך שנים רבות "תוך ניצול סמכויותיו ומעמדו לקידום אינטרסים ופרויקטים של קבלנים ואנשי עסקים בעיר נתניה, בתמורה לקבלת שוחד". במשטרה בודקים את האפשרות לפיה קבלנים העבירו או התבקשו להעביר כספים למוסדות של חסידות צאנז בעיר, וחלק מהכסף הגיע לכאורה גם לכיס של שר עצמו.

חסידות צאנז הינה אחת הבולטות בארץ. היא מונה אלפי משפחות, אך אינה נחשבת בין הגדולות בעולם. האדמו"ר מוביל את חסידיו באופן הנחשב לליברלי, ובמשך השנים הפך אותה לאימפריה. מרכז החסידות ממוקם בנתניה. בין מוסדותיה, שרבים מהם ממוקמים בשכונה עצמה, בית החולים לניאדו, בית אבות, בתי כנסת, תלמודי תורה, ישיבות, כוללים, מוסדות חינוך לבנות ועוד. הרב שר בן ה-63 מכהן כחבר מועצה בשלושת העשורים האחרונים, ונחשב מקורב של ראש העיר מרים פיירברג.

עוד באותו נושא

שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים: עשרות בתי ספר נותרו ללא מנהל

לכתבה המלאה
בית המשפט האריך את מעצרו של סגן ראש עיריית נתניה בשלושה ימים. מערכת וואלה! NEWS
הרב שר בדיון בהארכת מעצרו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

האחרונה העבירה אליו את כל סמכויות אישור תוכניות הבנייה בתפקידו כראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מי שסימן את שר בצעירותו היה האדמו"ר הקודם של החסידות. כששר היה בן 23 הוא נקרא על ידו לנהל את המוסדות, וכעבור שנים בודדות, אחרי שהציג נאמנות, קשרים ויכולות ניהול, הפך לחבר מועצה.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, הארכת מעצר בבית משפט השלום ראשון לציון. 13 בספטמבר 2016. שלומי גבאי
ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג, בעת הארכת מעצרה אשתקד/שלומי גבאי

פיירברג נבחרה לראשת העיר לפני 18 שנה ומיד עם כניסתה לתפקיד הבכיר, הפך שר להיות שותפה הקרוב ביותר. בבחירות האחרונות הסיעה שבראשותו קיבלה שני מנדטים בלבד, אך שורת התפקידים שקיבל בעירייה עלולה להעיד על מידת הקרבה בין השניים. שר היה סגן ראש עיר וממלא מקומו ברוטציה. הוא ראש ועדת המשנה לתכנון ובנייה, אחראי על נכסי העיר, תמ"א 38 ומחזיק בתפקידים נוספים. "כל תפקיד שקשור בבנייה קיבל הרב שר", טען גורם בעירייה. כשאנחנו שואלים אותו מהי מידת הקרבה בין פיירברג לשר הוא משיב כי "קשה לתאר במילים". לדבריו, "הם זוג פוליטי. הלכו באש ובמים כל השנים. היא מבינה שהחסידות זה מוקד כוח ששווה לשתף אתה פעולה, והוא מבין שהיא שולטת בעיר".

רמזים לפרשה האחרונה בגינה נעצר שר ניתן ללמוד מהבקשה שהגישה המשטרה בחודש אפריל האחרון, תקופה קצרה אחרי ששר נעצר בפרשת השחיתות שבה הייתה מעורבת פיירברג וגורמים נוספים בעיר. המשטרה הגישה לבית המשפט בקשה להאריך את תנאי הרחקתו מתפקידיו בעירייה וטענה כי הרב שר שם את "כל כובד משקלו" לטובת חסידות צאנז, "באופן שהטה את החלטותיו כיו"ר ועדת תכנון ובנייה למען מי ש"תרם" לקהילה". שר הורחק מהעירייה במשך תקופה ארוכה, ולפי מקורב אליו, "זו הייתה תקופה קשה עבורו. הוא איש של עבודה וזה לא היה נעים".

בעירייה מוחים: "איך אפשר לנהל ככה עיר?"

בחסידות רואים בשר "בולדוזר" של עשייה ציבורית, וטוענים כי גם הפעם "הכל יסתיים בלא כלום". גורם בכיר בעירייה טען כי "אנשי הקהילה מאמינים בחפותו. הוא לא איש של קומבינות או פוילישטיקים וגם בנושאי בנייה ידעו שהוא לא כתובת לעזור. הוא חרדי שיושב בתפקיד רגיש ובעל השפעה וזו הסיבה שמנהלים נגדו חקירות ורודפים אותו. הוא נזהר כל השנים לא להסתבך ולא להתקרב לשחיתות והאמת הזו תצא לאור יום אחד".

בניגוד לחסידות עצמה, המעצר של שר הציף בעירייה זכרונות ישנים-חדשים של החקירה הקודמת. מקורב לשר מתח ביקורת על ההתנהלות: "שר היה תחת תנאים מגבילים למשך חודשים ארוכים, לאחרונה הוא חזר לעירייה והמשיך בתפקידיו, איך אפשר לנהל ככה את העיר? אם היו נגדו חשדות, למה עצרו אותו רק עכשיו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully