וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שקורה לגוף שלכם כשאתם מחליטים לעשות צניחה חופשית

26.8.2017 / 0:34

אתם בעניין של לקפוץ ממטוס בשביל הנאה? קדימה, אנחנו לא נשפוט, רק כדאי שתדעו מה קורה למוח שלכם, לאף, לאוזניים, וכן, גם לישבן במהלך הקפיצה

צניחה חופשית בחוף הבונים/צילום: יוסי ציפקיס

אין הרבה דברים מלהיבים ומפחידים יותר בעולם הזה מאשר צניחה חופשית. מדי שנה, למעלה מחצי מיליון אמריקאים, למשל, קופצים ממטוסים מרצונם החופשי, ומגיעים לקרקע אחרי שעברו משהו כמו 4,000 ק"מ, במהירות של 193 קמ"ש. אבל מה בדיוק קורה לגוף שלכם במהלך הקפיצות המלחיצות והמלהיבות הללו?

נתחיל עם המוח. ב-2007 פורסם מחקר ב-Behaviour Research and Therapy, שקבע כי תפיסת הזמן של אנשים משתנה במהלך קפיצות חופשיות. אלה שנהנים מוצאים כי הזמן עף (תרתי משמע), בעוד אלה שסובלים מרגישים שכל החוויה, שבדרך כלל לוקחת משהו כמו דקה, אורכת הרבה יותר.

עוד ב"אסור לפספס":

לכדור הארץ יש יותר מירח אחד - ועכשיו רק צריך למצוא את שאר הירחים
אחרי שזכתה במיליון דולר: נערת הליווי הקטינה תובעת עוד שוטרים שניצלו אותה מינית
מה חשבתם לעצמכם? אלה הקעקועים הכי גרועים שאי פעם תראו

צניחה חופשית. ShutterStock
צניחה חופשית/ShutterStock

הלאה. קפיצות חופשיות עלולות לגרום לכאבים באף ובאוזניים, כמו גם לוורטיגו, כאבי ראש ובחילה. חאבייר אבנדנו, קופץ נלהב וחוקר מחלות שרירים, העריך שביצע לא פחות מ-1,100 קפיצות חופשיות במהלך חייו. אחד הדברים שהוא גילה, ובכן - ניתן לו את רשות הדיבור: "בגלל לחץ האוויר הנמוך בהתחלה, כשממריאים, והקופצים שמפחדים כל כך, הלחץ הפנימי גובר על אנשים שמנסים להחזיק בפנים נפיחה, וגורם להם לשחרר אותה".

בקיצור, קפיצה נעימה, חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully