וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההסכם: משרד הבריאות מונע את שיפור תנאי העובדים הסוציאליים

22.8.2017 / 11:15

שרי הרווחה והאוצר אישרו להשוות את תנאי העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות לאלו של השירות הציבורי, אך רבים מהעובדים לא קיבלו את ההעלאה המובטחת - וטוענים כי מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב "מפר באופן בוטה את ההסכם". בר סימן טוב: "יש חוסר בהירות לגבי תחולת הצו"

הפגנת אבל של העובדים הסוציאליים בעקבות סיום השביתה, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
מחאת העובדים הסוציאליים ב-2011/נמרוד סונדרס

למרות צו ההרחבה שנחתם בינואר להעלאת שכרם של העובדים הסוציאליים בעמותות וברשויות מקומיות, משרד הבריאות מונע יישומו כבר חמישה חודשים שבהם עובדים רבים לא קיבלו העלאה בשכר כפי שהובטח להם. שר הרווחה חיים כץ, שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אישרו להשוות את תנאי העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות לאלו שבשירות הציבורי, אך רבים מהעובדים לא קיבלו העלאה בשכר.

בתחילת חודש ינואר בתחילת השנה הודיעו כץ, כחלון וניסנקורן על צו הרחבה שישווה את תנאי העובדים ברשויות המקומיות ובעמותות לאלו של השירות הציבורי, אלא שבפועל הצו שהיה אמור להעלות את השכר במאות שקלים ולהכפיל את מספר ימי החופשה לא מומש עבור מרבית העובדים שהיו אמורים ליהנות ממנו.

טקס החתימה על צו ההרחבה לשיפור תנאים העובדים הסוציאליים, פברואר 2017. דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
כחלון, כץ וניסנקורן בטקס חתימת צו ההרחבה לתנאי העובדים הסוציאליים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות ההסתדרות

על פי צו ההרחבה, העובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות פרטיות ומעניקים שירות למשרדי ממשלה יזכו להעלאת שכר על פי ותק, לימי חופשה ולהשתלמויות. השרים יחד עם יו"ר ההסתדרות הוציאו הודעות לעיתונות ובירכו על הצעדים "החברתיים", אך בפועל נותרו עובדים רבים ללא העלאת שכר. מי שגורם לעיכוב המתמשך ביישומו של הצו הוא משרד הבריאות, בראשות המנכ"ל משה בר סימן טוב המתנגד לפי שעה להעלות את שכרם של העובדים הסוציאליים - בניגוד לצו שנחתם בין הצדדים.

במכתב התראה לפני נקיטת הליכים עקב העדר עדכון שכר העובדים הסוציאליים כמתחייב על פי הדין, שנשלח על ידי יו"ר הפורום לבריאות הנפש שאול בוארון לבר סימן טוב, נכתב: "ועד הפורום פנה מספר רב של פעמים לנציגי המשרד וביקש לעדכן את רכיב התעריף בגין השינוי בשכר. עד עתה, למרות כל הפניות והחובה מכל ההסכם והדין טרם בוצע עדכון זה. עיכוב בביצוע העדכון והתעלמות מנושא צו ההרחבה על ידי משרד הבריאות במשך חודשים אינו ראוי ואף מהווה זלזול בעובדים.

"בהתאם למקובל ולאור הלחץ הקיים מצד העובדים, פנו חברי הפורום לוועד המנהל וביקשו לפעול בכל דרך אפשרית על מנת לגרום למשרד הבריאות לבצע את העדכון בהקדם. במקביל חשוב לציין ולהזכיר כי ישנם מתאימי טיפול המבצעים בפועל את אותו תפקיד ויש מקום לבצע עדכון אף בשכרם ולהתאימו לשכר המעודכן של העובדים הסוציאליים".

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות בוועדת הרווחה והבריאות בכנסת, אוגוסט 2016. אוליבייה פיטוסי, מערכת וואלה! NEWS
"מפר את ההסכם". מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי

"התחושה בשטח היא של חוסר אונים וחוסר שקיפות", אמר עובד סוציאלי לוואלה! NEWS. "האיגוד מספר שנאבק למעננו והגיע להישג חשוב אבל בשטח, חצי שנה לאחר שההסכם נכנס לתוקף, הוא לא מיושם. למרות התסכול הרב מהיחס שאנו מקבלים אנו עובדים קשה כדי לתת למי שפונה אלינו את השירות הטוב ביותר. השכר של העובדים הסוציאליים, גם עם השדרוג של צו ההרחבה הוא עדיין שכר נמוך מאוד שלא ניתן להתקיים ממנו ובטח שלא לפרנס משפחה".

בתוך כך, הודיעו חברי הפורום כי אם לא יבוצע עדכון בתעריף בהתאם לצו ההרחבה, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית תוך שבועיים, ספקי השירותים ינקטו בשלב הראשון בחוסר שיתוף פעולה מול משרד הבריאות שלדבריהם, "מפר באופן בוטה את ההסכם בין הצצדים ורומס ברגל כזה את זכויותיהם של העובדים והמסגרות".

בר סימן טוב השיב למכתב: "משרד הבריאות מודע לעיכוב בנוגע לצו ההרחבה. כפי שצוין מולכם בדיונים פנימיים בשל חוסר הבהירות והצורך בפרשנות לגבי תחולת צו ההרחבה ויישומו והתשומות הנדרשות נעשתה פנייה לממונה על השכר ולמשרד ראש הממשלה להוצאת הנחיות. במקביל פנו מספר עמותות למשרד ראש הממשלה בשאלה כיצד ליישם את הצו, המשרד יזם שולחן עגול שיבחן את הנושא ברמה הבין-משרדית". ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully