וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוול היסטורי": תופסק העסקה קבלנית לעובדים סוציאליים בשירות המדינה

13.2.2017 / 0:30

תנאיהם של כ-7,000 עובדים סוציאליים שהועסקו כעובדי קבלן בגופי שמספקים שירות למשרדי הממשלה, יושוו לתנאי המגזר הציבורי. השר כץ: "הצעד הבא שאנו מכוונים אליו הוא שינוי מבנה דרגות השכר במגזר הציבורי כולו"

טקס החתימה על צו ההרחבה לשיפור תנאים העובדים הסוציאליים, פברואר 2017. דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
טקס החתימה על צו ההרחבה לשיפור תנאים העובדים הסוציאליים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות ההסתדרות

תנאיהם של 7,000 עובדים סוציאליים שהועסקו כעובדי קבלן בעמותות ובגופים שמספקים שירותים למשרדי הממשלה יושוו לתנאי העובדים במגזר הציבורי – כך על פי צו ההרחבה שנחתם אתמול (ראשון) על ידי שר העבודה והרווחה חיים כץ. טקס החתימה, כחלק מיישום תכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום העסקה פוגענית, נערך בלשכתו של השר כץ ובנוכחותם של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר האוצר משה כחלון ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים צפרא דוויק.

הצו מחייב את המעסיקים לשלם את שכר העובדים הסוציאליים, שתקניהם מתוקצבים על ידי המדינה, בהתאם להסכמים הקיבוציים במגזר הציבורי. המהלך נועד לשפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של אלפי העובדים הסוציאליים, שיושוו לתנאי העובדים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרד הרווחה, בכל הפרמטרים שמעוגנים בהסכמים קיבוציים, לרבות תוספות שכר, מענקים חד-פעמיים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה, גמל וקרן השתלמות.

יושב ראש אגף איגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסקורן, בפגישה בין נציגי העובדים הסוציאלים השובתים עם נציגי משרד האוצר וההסתדרות, מרץ 2011. אורי לנץ
"עברנו דרך ארוכה עד לשינוי חברתי אמיתי". ניסנקורן/אורי לנץ

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר במעמד החתימה: "עברנו דרך ארוכה כדי לעמוד היום במעמד המכובד הזה, להסתכל בעיני העובדים הסוציאליים ולבשר על שינוי חברתי אמיתי. העובדים הסוציאליים ניצבים בקו החזית להגנת האוכלוסיות הפגיעות ביותר, והמהלך שהובלנו עוזר לחזק ציבור מקצועי שלם שראוי לכל מילות ההערכה. תיקון העוול ההיסטורי, כפי שבא לידי ביטוי בהסכם שהובלתי בשיתוף עם שר האוצר כחלון, ונכונותו של שר העבודה והרווחה כץ לסייע בקידום הנושא, מהווים אמירה חברתית נחרצת שמגבירה את השוויון ועוזרת לצמצם פערים בחברה הישראלית".

שר העבודה והרווחה חיים כץ, אמר: "העובדים הסוציאליים הם חוד החנית בטיפול באוכלוסיות הנזקקות, עיגון זכויותיהם ושיפור תנאי העסקתם הם חובתנו. אנו מוכרחים לדאוג כי אלו שמטפלים בנזקקים לא יהיו דור הנזקקים הבא. צו ההרחבה ישפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כ-7,000 עובדים שמספקות שירותים למשרדי הממשלה ותנאיהם יושוו לתנאי העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרד הרווחה בכל הפרמטרים שמעוגנים בהסכמים הקיבוציים. מדובר על תוספת של מאות שקלים בחודש, הכפלת ימי חופשה שנתית, תשלומי דמי מחלה מלאים כמקובל בשירות הציבורי, הגדלה של כ-2,500 שקל בתשלומי הבראה וביגוד, הגדלת ההפרשה לפנסיה באחוז אחד ועוד".

השר כץ הוסיף: "הצעד הבא שאנו צריכים לכוון אליו הוא שינוי מבנה הדרגות והשכר במגזר הציבורי כולו. היום לעובדים במגזר הציבורי אין אופק תעסוקתי, שבעים אחוז מקבלים השלמת ויש לבטל את התופעה הזו. כיום, עובד בדרגה התחילית של הדירוג יכול להתקדם במהלך השנים בדרגות ולימודים לגמול השתלמות ובפועל שכרו ישתנה במעט. עובד צריך להתחיל בדרגה ששכרה הינו שכר המינימום ולהשתכר בצורה מכבדת, לחסוך סכומים משמעותיים לפנסיה כדי שלעת זקנה יהיה לו משהו לחיות איתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
"העובדים הסוציאליים הם חוד החנית בטיפול באוכלוסיות הנזקקות". השר כץ/ניב אהרונסון

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים דוויק, בירכה על המהלך. "צו ההרחבה הוא תיקון עוול רב שנים לאלפי עובדות ועובדים סוציאליים, ומבטא הכרה של המדינה בחשיבותה של העבודה הסוציאלית ובאחריותה על העובדים שמבצעים עבורה את המשימות הרגישות ביותר", אמרה. "אני גאה שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בחר לשים את הנושא במרכז סדר היום, ולהביא לשינוי שחיכינו לו שנים רבות. זהו צעד נוסף בדרך ארוכה, ואנו נמשיך לדאוג לשיפור שכרם של העובדים הסוציאליים ולטיפול בעומס הרב בשירותי הרווחה".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully