וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב טבע בים והפך לצמח – המשפחה תובעת 12.5 מיליון שקל

20.8.2017 / 9:25

ב-2005 נכנסה משפחת נעמאן סמוך לרידינג בתל אביב, ונסחפה בשל הזרמים העזים שייצרו טורבינות של חברת החשמל. האב נכנס לתרדמת מאז, ועתה תובעת המשפחה את העירייה, חברת החשמל ומשרד הפנים בגין רשלנות: "לא היו שלטי אזהרה או גידור"

נחל הירקון אחרי פינוי הדגים המתים. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שום אזהרה מפני סחף, חוף רידינג בתל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

משפחה שאביה הפך לצמח אחרי שנסחף במערבולת בחוף רידינג בתל אביב תובעת מהעירייה, מחברת החשמל וממשרד הפנים פיצויים בסך 12 וחצי מיליון שקל בגין רשלנות. זאת מאחר שלא הוצבו בחוף שלטי אזהרה או גדרות, בזמן הטביעה בשנת 2005. ארבעה מבני משפחת נעמאן – האב ושלושה מילדיו – נסחפו במים בשל הטורבינות שהותקנו סמוך לחוף וגרמו לזרמי מים חזקים.

אחד מהאחים הצליח לשחות לכיוון החוף, שאותו פקדו רוחצים רבים, בעוד שיתר בני המשפחה נאבקו כדי לשרוד. עוברי אורח שהיו במקום חילצו את האחים, ואחד מהם שחה לכיוון האב וחילץ אותו. לאחר שהשלושה חולצו מהמים, הגיעו למקום כוחות הצלה אשר החלו בטיפול באחים ואביהם.

מלבד העובדה שהילדים נותרו מאז אותו יום ללא אב, שכן הוא הפך לצמח ומאושפז במוסד סיעודי, נקבעו לשניים מהאחים שסבלו מפוסט טראומה אחוזי נכות בביטוח הלאומי.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג תא הטרור בספרד - "אימאם שקשור למתכנני הפיגועים במדריד"
"דאעש בגן עדן": עיירת החוף הקטלונית שמתרגלת לפיצוצים ולניידות
עשרות טונות של מכונת הרג: אירופה מדממת מהנשק הקטלני של דאעש

אב ובתו טבעו למוות במתקן רידינג. יותם רונן
זרמים חזקים ללא אזהרה לרוחצים, תחנת הכוח רידינג/יותם רונן

בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד כרמי בוסתנאי לבית המשפט המחוזי בתל אביב האשימו בני המשפחה את העירייה, את חברת חשמל ואת משרד הפנים בכך שלא הציבו שלטי אזהרה במקום באותה תקופה, גידרו אותו או סימנו אותו כאזור מסוכן לרחצה - אלא הותירו גישה חופשית לחוף, יחד עם חניה צמודה.

"גם בתוך המים עצמם לא היה תיחום כלשהו, סימון או גידור, לא היו שלטים, אזהרות או סימון של אזורי הסכנה במים מפני מערבולות בורות, זרמים או סחף", נכתב בכתב התביעה. "וכן לא היו פקחים שיתריעו או יזהירו את הרוחצים מפני הסכנה המוחשית הקיימת בכניסה לים. חשוב להדגיש כי יום אחרי התאונה נחסמה הגישה לחוף הרחצה, הוא הוא גודר וסומן כמקום מסוכן, שהגישה אליו אסור, וכן הוצבו במקום שלטים אזהרות בדבר איסור הרחצה במקום, על סכנת הטביעה ועל קיומם של זרמים חזקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"זאת הייתה מכה קשה וכואבת"

זה לא מקרה הטביעה היחיד שאירע בחוף רידינג. ב-2014, כשהחוף כבר היה אסור לרחצה, טבעו בו למוות אב בשנות ה-50 לחייו ובתו בת השבע, תושבי רמת השרון, אחרי שהגלשן שלהם התהפך. השניים נסחפו לעבר משאבות של תחנת הכוח הנמצאת במקום וטבעו למוות, וגופותיהם נמשו על ידי צוללנים.

"אבא נכנס למים, פתאום לא ראינו אותו", נזכר בנו טל, היום בן 23. "נכנסנו ללחץ והזרמים סחפו אותנו פנימה. בניגוד לאחים שלי, הצלחתי להתקדם לכיוון החוף, ואני רואה את אבא שלי טובע, שחיתי לשם על מנת להוציא אותו, ומישהו שהיה במקום הוציא את אחי ואת אחותי. כולם פונו לבית החולים במצב לא טוב, כולל אני, ואבא נשאר על החוף. הוא פונה לאיכילוב ונמצא בתרדמת 12 שנה".

לדבריו, אחיו לא מצליחים להשתלב מאז בחברה. "הפגיעה בהם הייתה נפשית, המון תקופות של דיכאונות. ברגעים שאתה הכי צריך דמות אבהית ותמיכה, הוא נלקח מאתנו. כשאבא יצא לנו מהחיים, לא הייתה לי ברירה אלא להפוך לדמות אבהית. העירייה צריכה לחשוב לטובת הכלל ולא להשאיר מקומות פרוצים. זאת הייתה מכה קשה וכואבת".

מעיריית תל אביב נמסר כי: "התביעה התקבלה והעירייה תלמד את הטענות ותגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully