וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן קרא לטורקים לא להצביע למרקל - וגרם לזעם בגרמניה

נשיא טורקיה דחק באזרחים ממוצא טורקי שחיים בגרמניה שלא לבחור במפלגות הקואליציה בברלין בבחירות בחודש הבא, מאחר שהן "אויבות" האומה. בתגובה, בברלין טענו כי זו "התערבות חסרת תקדים" וכי ארדואן איבד פרופורציות

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא לטורקים החיים בגרמניה שלא להצביע בבחירות הקרובות עבור המפלגות החברות בקואליציה של הקנצלרית אנגלה מרקל, ובברלין זעמו על דבריו ודרשו מאנקרה שלא להתערב בענייניה הפנימיים. טורקיה בתגובה, כינתה היום (שבת) את גרמניה "שחצנית", כחלק מהמתיחות הרבה השוררת בין שתי חברות נאט"ו מאז ניסיון ההפיכה בטורקיה לפני שנה.

בנאום שנשא אתמול, קרא ארדואן ל-1.2 מיליון האזרחים ממוצא טורקי החיים בגרמניה ובעלי זכות בחירה שלא להצביע למפלגה השמרנית של מרקל, למפלגה הסוציאל-דמוקרטית ולמפלגת הירוקים. הוא כינה אותן "אויבותיה" של טורקיה.

בעקבות דבריו הקשים, הוא ספג גינויים מקיר לקיר. דוברה של מרקל אמר כי "אנחנו מצפים ממשלות זרות שלא להתערב בעניינינו הפנימיים" ושר החוץ זיגמר גבריאל אמר כי זאת "התערבות חסר תקדים". מנהיג הסוציאל-דמוקרטים מרטין שולץ אמר כי ארדואן "איבד כל תחושה של פרופורציה".

מנגד, סגן ראש ממשלת טורקיה, בקיר בוזדג, המשמש גם דובר הממשלה, הגן על דברי ארדואן ואמר כי אלו כוונו רק כלפי אזרחים ממוצא טורקי החיים בגרמניה. "זה נאמר בפתיחות ובבירור, אבל אלו תגובות שחצניות ולא מכבדות שחוצות את תחום ההגינות", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
ארדואן תוקף בחריפות את גרמניה: "מתנהגים כמו הנאצים"
טורקיה לא תקיים יותר עצרות בגרמניה: "ארדואן לא רצוי כאן"

נשיא טורקיה אדואן בנאום באנקרה, 14 באוגוסט 2017. רויטרס
לא מרפה מגרמניה. ארדואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully