וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לא תקיים יותר עצרות בגרמניה: "ארדואן לא רצוי כאן"

21.3.2017 / 21:15

הארגון שתכנן את האירועים שגרמו למשבר בין אנקרה לברלין אמר כי יחדול מכך ובכיר במפלגת השלטון באנקרה אמר כי הקמפיין יתמקד עתה בתוך טורקיה. מקורב למרקל: "לא נקצה אלפי שוטרים להגנת מי שקורא לנו נאצים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בכירי ממשלת טורקיה לא יקיימו יותר עצרות בגרמניה לפני משאל העם בחודש הבא – כך הודיע היום (שלישי) "איגוד הטורקים האירופים הדמוקרטיים", הגוף שארגן את האירועים שגרמו למשבר חריף ביחסים בין שתי המדינות החברות בנאט"ו. זאת אחרי שהיום אמר מקורב לקנצלרית אנגלה מרקל כי נשיא טורקיה רג'פ ארדואן לא רצוי בגרמניה.

גורם במפלגת השלטון בטורקיה אמר כי עדיין יתקיימו "אירועי תעמולה" באירופה במהלך השבוע, אולם החל מהשבוע הבא תתמקד הפעילות בתוך טורקיה לקראת משאל העם על הרחבת סמכויות ארדואן ב-14 באפריל. גורם במשרד החוץ בברלין בירך על ההחלטה, ואמר כי היא תאפשר לכ-1.4 מיליון איש בעלי זכות בטורקיה להצביע ללא הפרעה. דבריו של ארדואן בשבועות האחרונים גרמו גם למשבר דומה עם הולנד

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה מאשימה את גרמניה: תמכה במתכנני ניסיון ההפיכה
ארדואן לטורקים באירופה: "הביאו לעולם הרבה ילדים, אתם העתיד"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 21 במרץ 2017. רויטרס
לא מנמיך את הלהבות. ארדואן, היום/רויטרס

ארדואן מאשים את גרמניה בשימוש בטקטיקה של הנאצים, אחרי שרשויות מקומיות במדינה ביטלו כמה עצרות פוליטיות של שרים טורקים מתוך שיקולים ביטחוניים. מרקל דרשה מאנקרה להימנע מהתבטאויות דומות, אך ארדואן חזר על דבריו נאום אחר נאום, כולל היום. בדברים שאמר בכינוס באנקרה השווה נשיא טורקיה את המצב כיום באירופה לזה ששרר בה ערב מלחמת העולם השנייה.

"ארדואן וממשלתו לא רצויים במדינה שלנו, ועליהם להבין זאת", אמר וולקר בופיר, סגן יו"ר מפלגת השלטון. התקשורת בגרמניה דיווחה כי ארדואן מתכנן לבקר במדינה במהלך החודש הקרוב כדי לגייס תמיכה לקראת משאל העם, אולם בברלין אמרו כי לא קיבלו בקשה רשמית. לדברי בופיר, ביקור כזה יצור בעיות ביטחוניות. "אדם שמעליב אותנו בדרך כזאת לא יכול לצפות שנקצה אלפי שוטרים להגן עליו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully