וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן תוקף בחריפות את גרמניה: "מתנהגים כמו הנאצים"

נשיא טורקיה השתלח בברלין בעקבות ביטולם של שורת אירועים של תומכיו ברחבי גרמניה. היחסים בין שתי חברות נאט"ו התדרדרו מאז ניסיון ההפיכה בשנה שעברה. עיתונאי גרמני שמוחזק במעצר בטורקיה הועבר לבידוד

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תקף היום (ראשון) בחריפות את גרמניה והשווה את מדיניותה לזאת של הנאצים. זאת בעקבות ביטול עצרות של תומכיו ברחבי גרמניה בימים האחרונים. סגנה של הקנצלרית אנגלה מרקל דרש מארדואן להתנצל על השוואתו.

העצרות שבוטלו היו חלק מקמפיין של הממשלה באנקרה לגייס תומכים בקרב 1.5 מיליון הטורקים החיים בגרמניה לקראת משאל העם בחודש הבא, שיקבע אם ארדואן יקבל סמכויות נרחבות ויבסס את שלטון היחיד שלו. אתמול בוטלה עצרת דומה גם ברוטרדם שבהולנד, אולם באנקרה הבטיחו להמשיך ולארגן עצרות תמיכה דומות. אוסטריה קראה היום להטיל איסור גורף על האירועים הללו על מנת שלא להותיר את גרמניה לבדה.

"גרמניה, אין לך קשר כלשהו לדמוקרטיה ועלייך לדעת שהפעולות שלך כיום אינן שונות מהתקופה הנאצית", אמר ארדואן בעצרת באיסטנבול. "כשאנחנו אומרים זאת, הם זועמים. מדוע הם זועמים?".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בוועידה באיסטנבול, מאי 2016. AP
יחסים במשבר. ארדואן ומרקל/AP

היחסים בין שתי חברות נאט"ו התדרדרו מאז ניסיון ההפיכה הכושל ביולי, ובאנקרה מאשימים את ברלין וממשלות אחרות באיחוד האירופי בכך שלא גינו בחריפות הנדרשת את המרד הצבאי. ארדואן ותומכיו טוענים כי גרמניה משמשת מקלט לאויביה של טורקיה, בהם אנשי המחתרת הכורדית (PKK) ותומכיו של פתהוללה גולן, המטיף הגולה שמואשם כי תכנן את ההפיכה נגד ארדואן.

ארדואן, מנגד, סופג ביקורת נוקבת על הצעדים שנקט מאז אותו ניסיון הפיכה, שהוביל להדחת יותר ממאה אלף איש מהשירות הציבורי, ולמעצרם של עוד כמה עשרות אלפים. ביום שני האחרון נעצר דניז יוצ'ל, עיתונאי גרמני ממוצא טורקי שמואשם ב"הפצת תעמולת טרור", והיום דווח כי הוא הועבר לבידוד. בברלין דורשים את שחרורו המידי.

"נחשוף את התנהגותה של גרמניה בזירה הבינלאומית ונבייש אותם בפני העולם", הבטיח ארדואן. "אנחנו לא רוצים לראות את העולם הנאצי יותר. אנחנו לא רוצים לראות את פעולותיהם הפשיסטיות, חשבנו שזה שייך להיסטוריה, אבל נראה שלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully