וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת בכירה לנשיא אסד: "המלחמה בסוריה קרובה לסיום"

לדברי בותיינה שעבאן, יועצת בכירה לנשיא סוריה, מלחמת האזרחים קרובה לסיום לאור הפחתת התמיכה הצבאית והכלכלית במורדים. היא ציינה את קיומו של יריד בינלאומי בדמשק כ"צעד לשיקום המדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

בותיינה שעבאן, יועצת בכירה לנשיא סוריה בשאר אסד, אמרה אתמול (שישי) כי מלחמת האזרחים במדינה קרובה לסיום. לדבריה, חיל האוויר הרוסי והמיליציות האיראניות סייעו לצבא הסורי להשתלט על חלקים נרחבים במדינה, ששטחים רבים ממנה עדיין מוחזקים בידי המורדים, בין היתר במחוז אידליב ובערים נוספות באזור דמשק.

לדבריה, העובדה שיריד דמשק הבינלאומי יתקיים השנה "מעביר מסר שהמלחמה הסתיימה ושאנחנו בתחילתה של דרך לשיקום המדינה". "הצבא הסורי ובעלות בריתו השיגו את השינוי במלחמה כשהשתלטו על העיר חאלב", אמרה. "לאור שינוי המדיניות של המדינות שתמכו במורדים, המלחמה הגיעה כעת ליישורת האחרונה שלה".

"בדיוק כמו שניצחנו את הטרור, כך נילחם בכל נוכחות בלתי לגיטימית על אדמתנו, בין אם זו ארצות הברית ובין אם טורקיה", הוסיפה. "זה אחד האתגרים שניצבים בפנינו בזמן הקרוב".

עוד באותו נושא
"מסר של תקווה לעולם": 13 בעלי חיים חולצו מגן החיות בחאלב
המתים הסודיים של פוטין: החיילים הרוסים שנהרגים בחשאי בסוריה
משלחת ביטחונית ביקרה בבית הלבן; גרינבלט: "שיחה יעילה מאוד"

בות'יינה שעבאן, יועצת בכירה לנשיא סוריה בשאר אסד. רויטרס, רויטרס
"סוריה בתחילתה של דרך חדשה". שעבאן/רויטרס, רויטרס

בדבריה, התייחסה שעבאן לצעדים האחרונים שנקטו ארצות הברית וטורקיה, שנהגו לתמוך במורדים נגד משטר אסד. בתוך כך, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הפסיק בחודש שעבר את תכנית ה-CIA לחימוש מורדים מתונים בסוריה. גם ממשלת טורקיה, אחת מהתומכות העיקריות במורדים, הביעה באחרונה תמיכה באסד, בניסיון לשפר את היחסים עם רוסיה ולבלום את ההתפשטות הכורדית סמוך לגבול הטורקי.

שינוי המדיניות של ארצות הברית הביא לחתימת הסכם הפסקת האש בדרום סוריה בחודש שעבר. במסגרתו, יוקמו אזורי חיץ בגבול סוריה וירדן ובגבול בין סוריה לישראל. לאחר חתימת ההסכם, ממשלת ישראל הביעה את התנגדותה להסכם, שמקל לטענתה על התעצמותה הצבאית של איראן בסוריה ובלבנון.

בזמן שמחוז אידליב עדיין נמצא תחת שליטת המורדים, בחודש שעבר תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, השתלט על העיר אידליב אחרי עימותים קשים עם ארגון סלפי יריב. מלבד העיר עצמה, הארגון שולט על שטחים נרחבים ברחבי המחוז שבצפון-מערב סוריה. בתוך כך, מחוז אידליב הוא היחיד שנמצא בשליטה מוחלטת של האופוזיציה, וצפוי להוות מטרה למשטר אסד. בשונה מאידליב, העיר חאלב נכבשה על ידי צבא אסד לפני כחצי שנה, אך תושביה עדיין לא הצליחו להתאושש. הלחימה העזה בעיר גרמה לנזק רב לתשתיות ולאבטלה כבדה שמקשים על התושבים לחזור לשגרה.

עוד באותו נושא

חוזרים לבקר ברקע הישגי אסד: זינוק של 25% בתיירים לסוריה

לכתבה המלאה
תושב פרבר דומא, דמשק, סוריה, נוסע באופניים, 23 ביולי 2017. רויטרס
המורדים עדיין שולטים בשטחים מחוץ לבירה. דומא, דמשק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully