וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ביטחונית ביקרה בבית הלבן; גרינבלט: "שיחה יעילה מאוד"

18.8.2017 / 11:16

על רקע החשש הישראלי מהתעצמות איראן וחיזבאללה בסוריה, נועדה המשלחת בראשות ראש המוסד יוסי כהן עם בכירים אמריקנים בבית הלבן. חברי המשלחת הציגו את ההסתייגויות מההסכם בדרום סוריה, אך לדברי גורמים ישראליים לא נרשם שינוי בעמדות של ארה"ב ורוסיה בנושא

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

משלחת ביטחונית בכירה בראשות ראש המוסד יוסי כהן ביקרה אמש (חמישי) בבית הלבן ונפגשה עם בכירי המועצה לביטחון לאומי לדיון שהתמקד בחשש הישראלי מהתעצמותן של איראן וחיזבאללה במרחב הסורי. המשלחת, בה השתתפו גם השגריר בוושינגטון רון דרמר, ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי, סגן ראש המל"ל איתן בן דוד וראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון זוהר פלטי, נפגשה עם היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, הגנרל מקמאסטר וסגניתו דינה פאוול, וכן עם השליח המיוחד של הנשיא ג'ייסון גרינבלט, שאירגן את השיחות עם חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר.

"מקמאסטר הוביל את הדיונים מהצד שלנו והייתה שיחה מאוד יעילה על השותפות החזקה והנמשכת שלנו", צייץ אמש גרינבלט, שהוסיף תמונה של הבכירים הישראלים והאמריקנים בלבוש פחות מחויט, בארוחת ערב בביתו של מקמאסטר.

משלחת ביטחונית בראשות ראש המוסד יוסי כהן בביקור בבית הלבן. מתוך הטוויטר של ג'ייסון גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
המשלחת הישראלית והצוות האמריקני בבית הלבן/מערכת וואלה! NEWS, מתוך הטוויטר של ג'ייסון גרינבלט

נסיעת המשלחת היא חלק מדיאלוג מתמשך ושיחות שגרתיות בין ישראל והבית הלבן בנושאי ביטחון ואסטרטגיה, אך היא מגיעה על רקע מחלוקת בין ישראל והממשל על הסכם הפסקת האש בדרום סוריה שעליה הכריזו רוסיה וארה"ב בחודש שעבר. ישראל הציגה את הסתייגויותיה מההסכם, שבמסגרתו יוקמו אזורי חיץ בגבול בין סוריה לירדן ובגבול בין סוריה לישראל, מבעוד מועד, ודרשה שכל הסכם עתידי יכלול הוצאה של הכוחות האיראניים, כוחות חיזבאללה והמיליציות השיעיות מהאזור.

לדברי גורמים ישראליים בכירים, בשלב זה לא נרשם שינוי בעמדות של וושינגטון ומוסקבה בנושא, אך המאמצים להשפיע על תוכן ההסכם נמשכים ביתר שאת. "מדובר בבעיה הדחופה ביותר על סדר היום האסטרטגי של ישראל", אמר לוואלה! NEWS גורם מדיני בכיר.

חברי המשלחת הביטחונית מישראל בארוחת ערב בביתו של היועץ לביטחון לאומי מקמאסטר. מתוך הטוויטר של ג'ייסון גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
חברי המשלחת בארוחת הערב בביתו של היועץ מקמאסטר/מערכת וואלה! NEWS, מתוך הטוויטר של ג'ייסון גרינבלט

הנושא האיראני וההסכם בדרום סוריה עמדו בראש סדר היום של הסקירה התקופתית של כהן לשרי הממשלה מוקדם יותר השבוע. "האזור משתנה לרעתנו", אמר ראש המוסד, שהתריע כי איראן התחזקה אחרי הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ב-2015. "ישראל מזהה לא רק נוכחות של איראן וחיזבאללה אלא גם של כוחות שיעים שאינם איראניים מכל רחבי העולם, העושים דרכם לאזור. המשימה מספר אחת היא לעצור את זה".

כהן התייחס גם להפסקת האש בדרום סוריה ואמר כי בעוד שהמאמצים לשינוי ההסכם נמשכים, "השאיפות הישראליות עדיין לא הופנמו בצד האמריקני". שעות אחר כך, הזהיר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו מתנגדים נחרצות להתבססות הצבאית של איראן וגרורותיה, ובראש ובראשונה חיזבאללה בסוריה". בטקס חתימת הסכם גג באשדוד, אמר נתניהו: "דאעש יוצא, איראן נכנסת. פשוט".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
כהן: "השאיפות הישראליות בדרום סוריה לא הופנמו בצד האמריקני". טראמפ ופוטין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully