וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קומבינה של אלשיך": האחראי על הפעלת הסוכן יחקור את חיסולו

16.8.2017 / 20:09

במשטרה מעלים טענות קשות נגד ההחלטה למנות את ראש חטיבת המודיעין כראש ועדת הבדיקה לחיסול הסוכן רומן אנטון ברחובות בחודש שעבר: "בודק את עצמו ואת מפקדיו". המשטרה: "לא עלה שום חשד לכשל"

צלמים זמניים מורשים

ביקורת במשטרה על החלטת המפכ"ל רוני אלשיך למנות את תנ"צ קובי זריהן, ראש חטיבת המודיעין, כראש ועדת הבדיקה לחיסול הסוכן המשטרתי רומן אנטון ברחובות. גורמים במשטרה מכנים את ההחלטה "קומבינה של אלשיך", ואומרים שהוא מפקיר את קציני ימ"ר מרכז, ולהרחיק את המחדל מצמרת המשטרה. לטענתם, אלשיך תמרן את השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שנכנע ללחציו. אגף המודיעין של המשטרה היה אחראי לצד ימ"ר מרכז על הפעלת הסוכן.

רומן אנטון, בן ה-43 מראשון לציון, נרצח בחודש שעבר ברחובות, ופעל כסוכן משטרתי שחדר לצמרת ארגון הפשע של משפחת לביא ברחובות. ברציחתו חשודים שלושה מחברי ארגון הפשע, עמוס לביא הקטן, רומן אגרונוב ודוד פילוס.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה לבג"ץ: "לא ניתן להמשיך את ההפגנות בפ"ת במיקום הנוכחי"
"דרכו לי על הראש רק כדי לעצור אותי": הנכים זועמים על המשטרה
תיעוד: פטריוט מיירט כלי טיס בלתי מאויש בתרגיל של חיל האוויר

רומן אנטון שנרצח לפני חודש ברחובות, 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
רומן אנטון, חוסל לפני כחודש ברחובות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

"זריהן בודק את עצמו ואת מפקדיו", מחה גורם בכיר לשעבר במשטרה, כשלטענת הגורמים, אלשיך מתכוון לנקות מאשמה את ניצב מני יצחקי, העומד בראש אגף החקירות והמודיעין, ולהפילה על מפקד ימ"ר מרכז, ניצב משנה דודי בואני.

גורם אחר אמר כי "זריהן והמודיעין הם האחראים להפעלת הסוכן. זה לא הגיוני שישימו את האיש לחקור את ההפעלה של עצמו. במשטרה יש המון ניצבים ותת ניצבים שלא קשורים להפעלה, אבל בחרו במי שהיה אחראי שיחזור. ברור שכל המטרה היא לכסות על המחדל. רצו מישהו שיפיל את התיק על הגורמים שמתחתיו".

"היה מספק זמן כדי לתאם ולבנות את הגרסאות", מדגיש הגורם. "מטרת ראש הוועדה היא לשמור על עצמו ועל מפקדיו במטרה הארצי, והאבסורד הוא שארדן נתן יד לקומבינה והראה חולשה קשה. במשטרה מספרים שאין קשר בין הפעלת הסוכן לרציחתו – אבל העבריינים לא פראיירים", מדגיש הגורם. "לא סתם השאירו על הסוכן את מכשיר ההקלטה".

עוד באותו נושא

המחדל נחשף: העבריין חדר כסוכן סמוי לצמרת ארגון הפשע - וחוסל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשודים ברצח הסוכן בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורם ממשיך לקשור בין הפעלת הסוכן לרצח, וטוען כי "לא רוצחים בן אדם משום מקום. אם מפעילים סוכן, צריך להכיר את כל הסכסוכים שלו. הוועדה היא לא רצינית, וחבל שמפקחים על המשטרה כמו הפרקליטות והשר ארדן לא מונעים את הקמת הוועדה הזו".

מדוברות המשטרה נמסר כי "הידיעה מלאת אי-דיוקים ועובדות שאינן נכונות. במשטרה מתנהל תחקיר מהרגע בו הסתיימה החקירה, והוסרה המניעה המשפטית. תחקיר כזה מתבקש לאחר כל מבצע וכמובן לאור רצח הסוכן, אך היה מתקיים בכל סיטואציה אחרת, עם סיום מהלך מבצעי ארוך ומורכב מסוג זה, זאת כדי להפיק לקחים ולקיים תהליך למידה אפקטיבי".

"המסקנות יוצגו לדרגים הרלוונטיים ורק אז יוחלט אם יש סיבה לקיים בדיקה נוספת", מסרו. "בממצאי הבדיקה הראשונית, ובניגוד חריף לנטען, לא עלה שום חשד לכשל או לפעולה שלא בוצעה בסמכות ו/או באישור הדרג הרלוונטי במשטרה ובפרקליטות ולכן לא מתחייב הליך אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully