וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדל נחשף: העבריין חדר כסוכן סמוי לצמרת ארגון הפשע - וחוסל

14.7.2017 / 10:01

פרטים חדשים שהותרו לפרסום חושפים כי אנטון רומן, מתאגרף לשעבר שהידרדר לפשיעה והפך לסוכן סמוי - לא זכה להגנה שהובטחה לו, נלקח לשדה ליד רחובות ונורה בידי "חיילים" של משפחת לביא. גם יחידות העילית שהופקדו על ביטחונו, לא מנעו את חיסולו של "הבוקסר"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: הארכת מעצר ברצח אנטון רומן)

הותר לפרסום: רומן אנטון בן ה-43 מראשל"צ, שנרצח בחודש שעבר ברחובות, היה סוכן משטרתי שהפעילה ימ"ר מרכז וחדר לצמרת ארגון הפשע של משפחת לביא ברחובות. הפרקליטות הגישה היום (שישי) שלושה כתבי אישום נגד חשודים ברצח: עמוס לביא הקטן, בן 26, בן דודם של ראשי הארגון האחים עמוס ואופיר לביא, רומן אגרונוב, בן 30, שחשוד שירה באנטון, ודוד פילוס, בן 36, נהג רכב המילוט.

במשטרה סבורים כי למרות שהרצח בוצע על ידי דרג הביניים בארגון, ראשיו הם שנתנו אישור לחסל את אנטון, אך פרקליטות מחוז המרכז לא גיבשה נגד האחים לביא כתב אישום. יתרה מכך, הרצח מסתמן כאחד המחדלים החמורים בתולדות המשטרה.

אנטון, שהיה מתאגרף בצעירותו, עלה לפני שנים רבות עם אחיו לישראל, ולמרות שהיה הבטחה בספורט הישראלי, הוא לא הצליח להיקלט בענף האגרוף, ועד מהרה הידרדר באורח חייו. הוא התגרש, החל להשתמש בסמים, ונכנס לעולם הפשע. לפני כשנה הבחינו בימ"ר מרכז כי אנטון מתברג בארגון הפשע של משפחת לביא. בגלל היותו מתאגרף זכה לכינוי "הבוקסר".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד להשמדת מסמכים, לפיד מסר עדות: פרשת הצוללות מסתעפת
משרד העבודה פרסם דוח חמור על מצב הבטיחות באתרי הבנייה
ד"ש מטהראן: דגל פלסטין בגבול הצפון מבהיר מי מרסן את חיזבאללה

רומן אנטון שנרצח לפני חודש ברחובות, 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
רומן. המתאגרף שהפך לסוכן סמוי/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עמוס הקטן", החשוד ברצח רומן אנטון, בהארכת מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחת לביא, ובראשה האחים עמוס ואופיר, הם היעד מספר אחד של ימ"ר מרכז, והמשטרה העמידה אמצעים בלתי מוגבלים כדי לפצח את ארגון הפשע.

אנטון נחשב לעבריין אלימות, שניצל את העובדה שהוא מקצוען באגרוף, ויכול להתמודד עם כל יריב בכוח הזרוע, כדי לתפוס מעמד בעולם הפשע. כניסתו לכלא של איש סודם של האחים לביא, רומן אגרונוב, אפשר לאנטון לבלוט בארגון הפשע, והוא הפך לשומר הראש של האחים ולאיש סודם. כאן נכנסה המשטרה לתמונה – כשסימנה את אנטון כיעד לגיוס כסוכן סמוי.

במשטרה הפעילו את אנטון במשך חמישה חודשים, במטרה לאסוף מידע על צמרת הארגון, למנוע חיסולים ולהפליל את הדרג הבכיר, כך שבעצם יוביל לפרוק הארגון. הפעלתו נחשבה להצלחה מסחררת של המשטרה. במשך הפעלתו סיכל כמה מקרי רצח, כשאת המספר המדויק אסור לציין לפי שעה, אבל מדובר בכחמישה עד עשרה. באחד המקרים היה זה אנטון שנשלח על ידי ארגון לביא ללחוץ על ההדק.

המשטרה הפקירה את סוכן הדגל

גל הרציחות שסוכל לא הדליק נורה אדומה באגף המודיעין של המשטרה, לא בימ"ר מרכז ולא בפרקליטות מחוז מרכז, שנשבו בהצלחה, והפקירו את סוכן הדגל שלהם.

ב-26 ביוני התקשר אנטון למפעילו, ודיווח על חיסול שאמור להתבצע באותו ערב. הפעם היעד היה העבריין אבי עמר, יריבם המר של לביא. אנטון היה במשמרת אבטחה בבית של לביא כשהעביר את ההתרעה. הוא דיווח כי בשעת ערב הוא אמור להגיע לפרדס בשולי כביש 411, בשטח של קיבוץ קבוצת שילר, כדי לקבל את הרכב שישמש אותו בזמן הרצח, ולנסות את כלי הרצח.

בימ"ר מרכז הקפיצו את בלשי היחידה הסמויה, שבלשיה היו אמורים להגיע למפגש בפרדס, וכן לאבטח באופן סמוי את ביתו של עמר. במקביל, החל דסק האזנות להאזין לאנשי הארגון של לביא. חוליית מפעילי סוכנים התמקמה במרחק כ-200 מטר ממקום המפגש. בבית לביא נערכו גם למפגש, וכל חברי חוליית הרצח הפקידו את הטלפונים. פילוס יצא להביא את מכונית המילוט, שקנה יומיים קודם לכן מחברת אלדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אגרונוב, חשוד שלחץ על ההדק/מערכת וואלה!, צילום מסך
עמוס הקטן האיץ באגרונוב לירות: "נו יאללה, מטומטם"

כאן הופיעה התקלה המודיעינית הראשונה: המכונית לא הייתה מוכרת למשטרה, עד אותו יום. עמוס הקטן ואגרונוב יצאו מהבית ונאספו על ידי פילוס. אנטון נשלח לצעוד כ-700 מטר בשטח פתוח עד מקום המפגש. על אנטון היה מכשיר הקלטה סלולרי ומאתר מקום. אך התברר כי המכשיר רק הקליט, ולא שידר בזמן אמת למפעילים. בהקלטה הוא נשמע צועד בכבדות, וכשפגש את חבריו סינן לעברם: "הרגתם אותי עם ההליכה הזו". בהקלטה תועד גם הרגע שבו נרצח.

בלשי היחידה הסמויה ניתקו מגע כ-700 מטר ממקום המפגש, מחשש להיחשף, וחוליית המפעילים הייתה במרחק של 200 מטר, ותיעדה בסרטון את הרצח. הירי לא נתפס בעדשה, בשל זווית המיקום של החוליה ביחס לזירה. הם ראו שפילוס לא יצא מהרכב בזמן הרצח. בהקלטה נשמע עמוס הקטן מאיץ באגרונוב לירות כשהוא אומר: "נו, יאללה, מטומטם". אחר כך נשמעו שבע יריות. חמישה קליעים פגעו ברומן.

מיד אחר כך נמלטה המכונית מול עיני הסמויה, שחשבו כי הירי ששמעו היה ניסוי כלים ולא רצח הסוכן שעליו פיקחו. רק לאחר כעשר דקות שבמהלכם אף נשלח לזירה מנקה מטעם לביא שהעלים ראיות הבנו מפעילי הסוכנים שמשהו השתבש הם הגיעו למקום המפגש ואז ראו את הסוכן ירוי. חלפה רבע שעה עד שהם הזעיקו את מד"א וחלף עוד זמן עד שאותרה מכונית הפשע.

רצח הסוכן מעלה שאלות קשות במשטרה ובפרקליטות, שלא ביצעו עד כה חקירה פנימית באשר לנסיבות הרצח, וחשיפתו של הסוכן.

במשטרה גם לא מציינים את המניע לרצח, כשבין היתר נטען כי בין אגרונוב לנרצח היה סכסוך, והם ניסו לפגוע אחד בשנים. עם זאת, גורמים במשטרה מודים כי הרצח תוכנן חודשים מראש, וכי רצח עמר הוא סיפור כיסוי, המכונה "כיפה אדומה" – שעלתה בחיי אדם, השפילה את משטרת ישראל, וחשפה מחדל עצום.

(עדכון ראשון 9:45)

חיסול ברחובות - חמישה נעצרו בחשד לרצח עבריין מראשל"צ המוכר למשטרה. אבי כהן
זירת הרצח סמוך לרחובות/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully