וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרכו לי על הראש רק כדי לעצור אותי": הנכים זועמים על המשטרה

חמשת החשודים שנעצרו בהפגנה בסמוך לאשדוד שוחררו רק לאחר שהטלפונים הסלולריים שלהם וחפציהם האישיים הוחרמו. בניגוד לטענת המשטרה, תיעוד מעלה כי השוטרים היו אלו שהציבו ניידות וחסמו את הכביש – ולא מפגינים. "זה פשוט אכזרי", אמרו. המשטרה: "מפגינים נהגו באלימות"

צילום: דוברות משטרה ונתיבי ישראל, עריכה: שניר דבוש

חמשת הנכים שנעצרו אתמול בעימותים עם המשטרה בכביש 4 באזור אשדוד שוחררו בלילה (שני) לביתם. עם זאת, לטענתם, הטלפונים הניידים והחפצים האישיים שהיו ברשותם בעת המעצר הוחרמו.

הנכים תכננו להפגין מול טקס חתימת הסכם הגג באשדוד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והמשטרה שהגיעה לאזור גן יבנה החלה לחסום את הכבישים כדי למנוע מהם להגיע לאזור. בשעות אחר הצהריים, המשטרה ביקשה מהמפגינים לסיים את ההפגנה בצומת בני דרור, והובילה את קבוצת הנכים עם רכביהם ליציאה לאשדוד.

במשטרה טענו אתמול כי הכביש המוביל לצומת בני דרור נחסם בידי הנכים, אולם תיעוד ממצלמות נתיבי ישראל מלמד על כך שרכבי המשטרה (בצבע לבן) היו אלו שחסמו את התנועה במקום. המפגינים טענו כי גם מהלך זה נועד למנוע מהם להגיע לאשדוד ולהפגין נגד חתימת ההסכם.

עוד בוואלה! NEWS:
המיליארדר בני שטיינמץ ואנשי עסקים בכירים עוכבו לחקירה בחשד לשוחד
בין חקירות למלחמה בתקשורת: התזמון הגרוע של משלחת טראמפ
מסיבת הטבע בדרום: ידיד של החיילת שמתה ממכת חום נעצר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המשטרה הציבה דוקרנים ועצרה את הנכים. ההפגנה סמוך לאשדוד, אתמול/מערכת וואלה, צילום מסך
הפגנות נכים באשדוד 14.8.17. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
רכבי המשטרה חוסמים את הכביש/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בהמשך, המשטרה הציבה דוקרנים ואף עצרה כמה נכים שהשתתפו בהפגנה. בסרטונים שתיעדו את העיומתים נראים הנכים שכובים על הרצפה ונלקחים על ידי השוטרים. לבסוף חמישה מהם הובאו לתחנת המשטרה באשדוד, שם נלקחו מהם חפציהם האישיים כמו מכשירים סלולריים ומשקפי ראייה.

"המשטרה חצתה אתמול כל גבול", סיפר עו"ד עמית חלמיש שהגיע אמש לתחנת המשטרה כדי לשחרר את הנכים מהמעצר. "מדובר באנשים נכים שהמצוקה שלהם ברורה. משטרת ישראל טוענת כי המכות החזקות שהם חטפו אי פעם ממפגינים היו אתמול מהנכים, אנחנו מזמינים את הציבור לצפות בסרטונים ולהחליט אם התנהלות המשטרה הייתה מוצדקת או לא. אם זה הוגן ששוטרים ישתלטו בכוח על אנשים עם כיסא גלגלים, פגועי נפש, שמתקשים לבטא ולהגן על עצמם במיוחד בסיטואציות קשות".

לדבריו, הנכים שוחררו סמוך לשעה 01:30 בלילה, כשאין בידיהם כסף או אמצעים לשוב לבתיהם. "נאלצנו לשלוח פעילים עם כסף כדי שיוכלו לחזור הביתה במוניות ולהבטיח את שלומם. לא ברור מדוע המכשירים הסלולריים שתיעדו את התנהלת השוטרים אתמול נלקחו מידיהם ומוחזקים עדיין בתחנת משטרת אשדוד באופן שמונע את חשיפת האמת במלואה. אנחנו קוראים למשטרת ישראל לחזור לשרת את הציבור ולגלות חמלה כלפיי אנשים עם מוגבלות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הנכים שוחררו, חפציהם הוחרמו. כביש 4, אתמול/מערכת וואלה, צילום מסך

עופר סופר, אחד הנכים שהוחזק במעצר, סיפר כי "רצינו למחות אתמול נגד הסכם הגג, ונפגשנו בתחנת הדלק ליד יבנה". לדבריו, "כשיצאנו לכיוון אשדוד חסמו אותנו השוטרים, הגיעו לשם קצינים שהורו להם להשתמש בכוח ובאלימות. ברגע שהם ראו שהפקק הגיע עד לנתיבות אז הם החליטו לשחרר את הכביש. נסענו אחריהם לכיוון אשדוד ופתאום הם חסמו אותנו משני הצדדים, שמו דוקרנים מאחורינו והחלו מעצרים ואלימות. זאת הייתה הוראה של מפקד התחנה שמעון פורטל, העיקר לקפל את הנכים".

"אני לא יודע איך אפשר לתאר את זה, זה היה גועל נפש", הוסיף. "זרקו אותי על הראש, תקפו ילד שהוא פגוע נפש בצורה בלתי רגילה, אזקו אותו באזיקים, זרקו אותו לתוך ניידת – זאת למרות שברגע שהוא נכנס למקום סגור הוא סובל מקלסטרופוביה. ביקשתי שיעבירו אותו אליי, ועשו זאת אחרי שהרביצו לו ושברו לו את המשקפיים. היינו במעצר בלי תרופות, וקיבלנו צו הרחקה מאשדוד".

סופר מתח ביקורת קשה על ההנחיות שנתנו בשטח לשוטרים. "לא ייאמן שהוראה כזו ניתנה על ידי קצין משטרה", ציין. "אני מכיר אותו כל כך שנים, לא ידעתי שהוא יכול להיות כזה אכזרי. המדינה הזאת הולכת ומידרדרת, אין לאף אחד רגש. ראש הממשלה לא מתייחס לנכים והגאווה שלו היא יותר חשובה יותר מהכול. כשארבעה שוטרים יושבים לי על הראש ודורכים לי על הפנים בשביל לאזוק אותי – זה אכזרי".

אתמול מסרה המשטרה כי עצרה לחקירה חמישה ממשתתפי המחאה שלטענתה – התקיימה ללא רישיון. "המחאה החלה בכביש מספר ארבע לכיוון צפון, ובהמשכה זלגה למחלף אשדוד. העצורים נקטו באלימות כלפי השוטרים תוך שימוש אף בחלקי כיסאות הנכים, ואיימו להצית עצמם וצמיגים אותם הביאו עמם. כאשר ניסו השוטרים למנוע את מעשיהם, החלו קומץ פורע חוק לנהוג באלימות של ממש תוך הכאת שוטרים. משטרת ישראל נהגה הערב באיפוק רב כלפי מפגיני מחאת הנכים, אך לא תתיר אלימות פיזית כלפי אנשיה וסיכון חיי אדם במסווה של מחאה לגיטימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully