וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודת עיתונאי תישלל מכתב אל-ג'זירה: "סימן שאלה על מקצועיותו"

16.8.2017 / 18:45

אליאס כראם, בן 40 מנצרת, יידרש להסביר בשימוע האם אמירותיו על הסכסוך הישראלי-פלסטיני מתיישבות בקנה אחד עם כללי האתיקה העיתונאית. מנהל לשכת העיתונות הממשלתית: "כראם הרחיק לכת באמירתו החדה". ארגון העיתונאים: "קוראים ללע"מ לחזור בה מההחלטה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), ניצן חן, החליט היום (רביעי) לשלול את תעודת העיתונאי מטעם לע"מ של כתב בכיר מרשת אל-ג'זירה, בירושלים אליאס כראם, בכפוף לשימוע שייערך ביום רביעי הבא.

בלע"מ נימקו את ההחלטה לשלול את התעודה מכתב אל-ג'זירה, בטענה כי דברים שאמר בריאיון לערוץ טלוויזיה של האחים המוסלמים, "דאר אל-אימאן", לפני כחודשיים, "מעמידים בסימן שאלה את יכולתו של כראם לסקר כעיתונאי מקצועי, נציג רשת זרה, את הסכסוך הישראלי-פלסטיני בו לדבריו הוא נוטל חלק פעיל".

בריאיון אמר כראם, כי "כעיתונאי פלסטיני שנמצא באזור כבוש או באזור עימות, העבודה העיתונאית היא חלק אינטגרלי מההתנגדות ומהעשייה הפוליטית והחינוכית. העיתונאי ממלא את תפקידו התקשורתי בהתנגדות על ידי הקולמוס, הקול או המצלמה, משום שהוא חלק מהעם הזה והוא מנהל התנגדות בדרכו הייחודית".

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג חמאס בעזה: "אם ישראל תפתח נגדנו במלחמה - נכתוש אותה"
תיעוד מיוחד מצעדת הניאו-נאצים: "טראמפ נתן את בתו ליהודי"
תיעוד: נהג הסעות הגיש עזרה לפצועים בתאונה – ונדקר בידי בני משפחתם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כראם. הביע הזדהות עם ההתנגדות הפלסטינית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כראם, בן 40, תושב נצרת, נושא תעודה של לשכת העיתונות הממשלתית מאז שנת 2011. בשימוע יידרש להסביר האם הוא חלק מההתנגדות של העם הפלסטיני וכיצד מתיישבים הדברים עם כללי האתיקה העיתונאית.

לדברי חן, "כל הנושא תעודת מטעם לע"מ מחויב לכללי אתיקה עיתונאית והוגנות אוניברסלית לדיווח חדשותי. על פניו נראה כי כתב אל ג'זירה, המשמש ככתב שטח בכיר באירועים חדשותיים וביטחוניים, הרחיק לכת באמירתו החדה כי 'כל עיתונאי פלסטיני ראוי שייראה עצמו כחלק איטנגרלי מההתנגדות לכיבוש'. מי שלוקח חלק פעיל במאבק פוליטי – יתכבד ויעשה כן במסגרת החוק, אך ללא תעודת עיתונאי מטעם מדינת ישראל".

בשבוע שעבר קרא שר התקשורת איוב קרא לסגור את רשת אל-ג'זירה בישראל, במסיבת עיתונאים שערך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר התקשורת איים להחשיך את מסכי אל-ג'זירה בארץ: "שידוריהם גרמו לנו לאבדות של מיטב בנינו". רוני כנפו
קרא במסיבת העיתונאים/רוני כנפו

קרא החליט על מספר צעדים, בראשם שלילת תעודות העיתונאי מהכתבים של הערוץ. בנוסף, לדבריו הוא פנה לחברות הכבלים והלוויין שהביעו נכונות להחשיך את הערוץ. עוד הוסיף קרא כי פנה לשר הביטחון הפנים גלעד ארדן בבקשה לסגור את משרדי הרשת בישראל. לדבריו, "ראש הממשלה אמר את דברו שהוא רוצה להוביל את המהלך הזה ואני פועל ברוח הדברים של המנהיג שרואה בערוץ הזה סכנה".

ארגון העיתונאים פרסם הודעת גינוי חריפה על שלילת התעודה, ומסר כי "הטיעונים לשלילת התעודה, כפי שפורסמו בהודעתה של לשכת העיתונות הממשלתית, הינם בלתי נסבלים במדינה דמוקרטית. עיתונאים אינם רק צינורות של מידע, והם גם פועלים לעתים כדי לקדם סדר יום בהתאם לאינטרס הציבורי כפי שהם רואים אותו, וזאת בכפוף לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות".

משרדי אלג'אזירה בירושלים 27 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
משרדי אל-ג'זירה בירושלים/רויטרס, רויטרס

"לא יעלה על הדעת שהמדינה תפגע ביכולת עיתונאי לסקר רק בגלל סדר היום שהוא מקדם, יהיה ביקורתי ככל שיהיה כלפי התנהלות המדינה", הדגישו. "המהלך המתוכנן של לע"מ, שכלל אינה טוענת להסתה או פגיעה בבטחון המדינה, הוא לא רק פגיעה באליאס כראם אלא פגיעה בעקרונות של חופש ביטוי וחופש עיתונות וביכולת של עיתונאים לשרת נאמנה את הציבור".

"אנו רואים צורך להתייחס לא רק לתוכן אלא גם לעיתוי, כשבוע לאחר מסיבת עיתונאים שבה שר התקשורת איוב קרא, איים לנקוט צעדים שאינם בסמכותו לסגירת ערוץ אל-ג'זירה", מחו.

"ארגון העיתונאים הסתייג מהניסיון הפוליטי להלך אימים על כלי תקשורת", הוסיפו, "ועל רקע זה אנו חשים אי נוחות מהעובדה שמיד לאחר מכן לע"מ, שאמורה להתנהל לפי כללים מקצועיים ולא שיקולים פוליטיים, ממהרת לפעול נגד עיתונאי אל-ג'זירה באמצעות טיעונים שאין להם מקום במדינה דמוקרטית. אנו קוראים ללע"מ לחזור בה מהכוונה לשלול את התעודה".

(עדכון ראשון: 16:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully