וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חמאס בעזה: "אם ישראל תפתח נגדנו במלחמה - נכתוש אותה"

סינוואר הזהיר את "הכיבוש הישראלי", מלפעול נגד רצועת עזה, והדגיש כי יש ביכולת חמאס להגיב לפעולה ישראלית. במהלך מפגש עם סופרים ופרשנים ברצועה, הבטיח כי המצב בעזה עתיד להשתפר בקרוב

עריכה: אריאל תמרין

(בווידאו: ירי הרקטה מעזה ותגובת חיל האוויר, בשבוע שעבר)

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, אמר כי "אם ישראל תפתח במלחמה – נכתוש אותה" - כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת פלסטיניים. סינוואר אמר את הדברים אתמול, במפגש עם סופרים ופרשנים מדיניים ברצועה, והוא הזהיר את "הכיבוש הישראלי מלעשות שטויות נגד הרצועה". סינוואר הדגיש כי "להתנגדות יש יכולת להגיב לכך".

במהלך המפגש התייחס סינוואר גם למצב ברצועה, והבטיח כי הוא עתיד להשתפר. הוא ציין את המגעים עם מוחמד דחלאן לשיפור תנאי החיים בעזה, ושיבח את התפקיד שממלאת מצרים בניסיון לפתור את המשבר. מנהיג חמאס בעזה הוסיף כי ארגונו "לא יאפשר הפרדה בין הרצועה לבין הגדה" וכי הניתוק בין השטחים "הוא התאבדות לחזון הלאומי הפלסטיני".

עוד בוואלה! NEWS:
"האזור משתנה לרעתנו": ראש המוסד מזהיר מהתעצמות האיום האיראני
פנים מול פנים עם דאעש: משמרות המהפכה האיראניים תועדו בלחימה בסוריה
רוחאני: אם ארה"ב תמשיך בסנקציות - נחדש בתוך שעות את תכנית הגרעין

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
סינוואר בהלוויית בכיר חמאס מאזן פוקהא, במרץ/רויטרס

דבריו של מנהיג חמאס מגיעים לאחר שמפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, אמר בשבוע שעבר כי חמאס מורתע, אך ממשיך להיערך למערכה הבאה ומתמקד בפיתוח איום המנהרות. "יש הרתעה, אך לפי הערכות המודיעין חמאס עושה הכול כדי למנוע הסלמה וממשיך לעסוק בבניין הכוח למערכה הבאה", אמר בתדרוך לכתבים.

לדברי זמיר, "חמאס נערך לפגיעה במרחב האזרחי - זהו המאמץ העיקרי שלו, מתוך הבנה שזה יפגע בלגיטימציה של פעולות ישראליות בקרב האוכלוסייה וירתיע אותנו לפעול בשטח זה. חמאס מנהל מאמצים לחפירת מנהרות לחדירה לשטחנו". זמיר ציין כי גופי המודיעין איתרו את המנהרות, אך צה"ל בוחר שלא לתקוף כעת ברצועה. "העיתוי מאוד משמעותי, לא על כל פיר שמגלים נכון לתקוף".

פגישה של משלחת חמאס עם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף באיראן 7 באוגוסט 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
משלחת חמאס עם זריף, בטהראן/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

מוקדם יותר החודש, בצעד של התחממות ביחסים, נפגשה משלחת חמאס עם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף בטהראן, שהדגיש את חשיבותה של הסוגיה הפלסטינית במדיניות החוץ של הרפובליקה האסלאמית וכן את "חשיבות הקשרים עם הפלגים הפלסטיניים", ובראשם חמאס. "העמדה האיראנית נותרה יציבה ולא ניתנת לשינוי", אמר זריף.

אחרי שנים של מתיחות, הצהירו שני הצדדים בפגישה על פתיחת דף חדש בקשריהם, "בעימות עם אויב משותף ולמען ניצחון פלסטין ומסגד אל-אקצא וההתנגדות". לדברי זריף, "איראן תמשיך בתמיכתה בעם הפלסטיני ובהתנגדות שלו. איראן מוכנה לשים את כל המחלוקות בצד למען התמיכה בפלסטין ועמה ואחדו האומה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully