וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורקינה פאסו: 18 הרוגים בפיגוע ירי במסעדה טורקית בבירה

14.8.2017 / 11:23

שני מחבלים פתחו באש לעבר סועדים במסעדה בבירה וואגאדוגו, ולקחו כמה בני אדם כבני ערובה עד שחוסלו. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך שלוחת אל-קאעדה באזור הוציאה בשנים האחרונות שורת פיגועים דומים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

לפחות 18 בני אדם נהרגו הלילה (שני) בפיגוע במסעדה בבירת בורקינה פאסו - כך הודיעה הממשלה במדינה המערב-אפריקנית. עדי ראיה סיפרו כי חמושים פתחו באש לעבר סועדים שישבו במסעדה טורקית בעיר ואגאדוגו. בין ההרוגים גם אזרח טורקי. בתום כמה שעות של התבצרות במקום, חוסלו שני מחבלים שהחזיקו כמה בני ערובה.

שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה, אך שלוחת אל-קאעדה באזור ביצעה בשנים האחרונות שורת מתקפות נגד יעדים מערביים ואחרים במדינות מערב אפריקה. בשנה שעברה, נהרגו 30 בני אדם בפיגוע במסעדה סמוכה שעליו קיבל אל-קאעדה אחריות.

אחת הנוכחות במקום סיפרה כי היא חגגה את יום הולדתה של אחיה, כשהירי החל. "אני ברחתי אך אח שלי נשאר בפנים", סיפרה לרויטרס אחרי שנמלטה מהמבנה.

עוד בוואלה! NEWS:
בין חקירות למלחמה בתקשורת: התזמון הגרוע של משלחת טראמפ
ראש ה-CIA מזהיר: "צפון קוריאה מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם"
תיעוד דרמטי מהנגב: זאבים רודפים אחרי עדר חמורי בר

כוחות ביטחון בסמוך למסעדה בבירת בורקינה פאסו, שהותקפה בידי מחבלים, 14 באוגוסט 2017. רויטרס
כוחות ביטחון בזירת הפיגוע/רויטרס

שלוחת אל-קאעדה במגרב, יחד עם ארגוני טרור אחרים באזור, פעלו בעיקר באזור מדבר סהרה עד שהם השתלטו על מרד של שבט הטוארג במאלי בשנת 2012, וירדו דרומה. כוחות צרפתיים התערבו בלחימה ומנעו מהם להשתלט על הבירה במקו שנה לאחר מכן, אך מאז הם הרחיבו את אזורי הפעילות שלהם. בין היתר, הם ביצעו פיגועים גדולים בבורקינה פאסו ובחוף השנהב.

בחודש יוני, כמה ארגוני ג'יהאד במאלי קיבלו אחריות על פיגוע במתחם נופש פופולרי עם תיירים מערביים מחוץ לבירה במקו, שבו נהרגו חמישה בני אדם. בחודש שעבר הכריזו מדינות האזור על הקמת כוח רב-לאומי חדש למלחמה בארגוני הטרור באזור הסהל, אולם הוא לא יהיה מבצעי עד לסוף השנה והוא סובל ממחסור בתקציב.

(עדכון ראשון: 7:23)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הרוגים בפיגוע במסעדה בבורקינה פאסו 14.8.17. רויטרס
סועדים ופצועים שפונו מהמסעדה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully