וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA מזהיר: "צפון קוריאה מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם"

מייק פומפאו אמר כי הוא ייתכן שפיונגיאנג תבצע בקרוב ניסוי נוסף, למרות הסנקציות, וכי היא מתקרבת לעבר השלמת היעד שלה - יכולת לשגר נשק גרעיני לארה"ב. ואולם, הוא הבהיר: "אנחנו לא על סיפה של מלחמה גרעינית"

עריכת וידאו:ניר חן

ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) אמר אתמול (ראשון) כי הוא לא יהיה מופתע אם קוריאה הצפונית תערוך שיגור טיל נוסף, ברקע המתיחות בין שתי המדינות. מייק פומפאו אמר בריאיון לרשת פוקס ניוז כי כי פיונגיאנג "מתקדמת בקצב מבהיל מאי-פעם" בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה, אך הזהיר כי "הסבלנות האסטרטגית" של וושינגטון כלפיה אזלה.

לפי היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר, ארצות הברית לא שוללת את האופציה הצבאית נגד קוריאה הצפונית על אף שהיא פועלת בכל הדרכים האפשריות כדי להימנע משימוש בכוח. בריאיון לרשת ABC, נשאל אם איומים לבדם יכולים לעורר תגובה צבאית, והשיב: "זה תלוי באופי האיום".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ העביר את כדור האש לקים: אם תנהג בפזיזות - תשלם
מקרון קרא לטראמפ: אל תחריף את המתיחות עם צפון קוריאה

עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
הפגנת תמיכה במשטר הצפון קוריאני בפיונגיאנג, בשבוע שעבר/רויטרס

ההסלמה בחצי האי הקוריאני החריפה מאז מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות חדשות על המדינה הקומוניסטית בתחילת החודש. קוריאה הצפונית איימה על ארצות הברית בתגובה, וטראמפ אמר לאחר פרסום דוח מודיעיני חשאי שהצביע על התקדמות ניכרת שלה ביכולת לפגוע בארצות הברית, כי היא היא תתיקל "בזעם ואש שהעולם לא ראה". ביום שישי אמר כי "הצבא מוכן לתקוף".

היום ייפגש יו"ר המטות המשולבים גנרל ג'וזף דנפורד עם נשיא קוריאה הדרומית מון-ג'ה אין בסיאול, וידון עמו במשבר עם השכנה מצפון. דנפורד, שהחל את ביקורו במדינה אתמול, ימשיך ליפן ולסין בימים הקרובים. בבייג'ינג דוחקים בוושינגטון ובפיונגיאנג לשמור על איפוק, וביום שבת שוחחו נשיא סין שי ג'ינפינג וטראמפ על ההסלמה בחצי האי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חבר בית הנבחרים מייק פומפאו, אוקטובר 2015. AP
מזהיר מפני התקדמות קוריאה הצפונית. ראש ה-CIA פומפאו/AP

לדברי ראש ה-CIA, "הוא די בטוח" כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ימשיך לנסות ולפתח את תכנית הטילים של ארצו. כשנשאל בריאיון עד כמה קרובה פיונגיאנג להשלמת היכולת לפגוע בארצות הברית עם נשק גרעיני, השיב: "הם מתקרבים". עם זאת, פומפיאו דחה את ההשערות שלפיהן הסכנה למלחמה גרעינית קרובה. "שמעתי אנשים שמדברים על כך שאנו על ספה של מלחמה גרעינית. לא ראיתי שום מודיעין שמצביע על כך שאנחנו במקום הזה כיום", אמר ראש ה-CIA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully