וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון קרא לטראמפ: אל תחריף את המתיחות עם צפון קוריאה

נשיא צרפת אמר כי הוא "מודאג מהאיום הבליסטי והגרעיני הנשקף מפיונגיאנג" וכי על מנהיגי העולם לעבוד יחד כדי לגרום למדינה המבודדות "לחזור לדרך של דיאלוג". זאת ברקע ההצהרות הלוחמניות של נשיא ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח היום (שבת) בטלפון עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והזהיר אותו מפני החרפה במתיחות עם קוריאה הצפונית. מקרון אמר כי הוא "מודאג מהאיום הבליסטי והגרעיני הנשקף מקוריאה הצפונית" וכי על מנהיגי העולם לעבוד יחד כדי לגרום למדינה המבודדת "לחזור לדרך של דיאלוג ללא תנאים". לפי הבית הלבן, טראמפ אמר למקרון "שזאת החובה של ארצות הברית לעצור את האיום הגרעיני של קוריאה הצפונית".

מארמון האליזה נמסר כי בשיחתם של השניים הדגיש מקרון את הצורך להביא את פיונגיאנג לציית לחובותיה הבינלאומיות. עוד נמסר כי שני המנהיגים הסכימו להישאר בקשר בימים הקרובים. לפי הבית הלבן, הם הסכימו שעליהם להתמודד עם "המצב המסוכן" שלו גורמת קוריאה הצפונית.

לקריאה נוספת על המשבר עם קוריאה הצפונית
מפציצים, טילי שיוט - ומיליוני הרוגים: כך תיראה מלחמה בצפון קוריאה
קוריאה הצפונית נערכת: "3.5 מיליון אזרחים התנדבו לשרת בצבא"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא צרפת עמנואל מקרון בחגיגות יום הבסטיליה בפריז. 14 ביולי 2017. רויטרס
מבטיחים לשתף פעולה. מקרון וטראמפ בפגישתם בחודש שעבר/רויטרס

בשיחת טלפון שקיים טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג קרא שי לעמיתו להימנע מהתבטאויות שיכולות להביא להסלמה ביחסים בין המדינות. זאת, לאחר שטראמפ איים על קוריאה הצפונית כי השלטון עומד "להתחרט עמוקות" על צעדיו העוינים.

ברקע ההחרפה באיומים ההדדיים בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, הזהירו היום בכירים לשעבר בזרועות הצבא האמריקני מפני מלחמה הרסנית במיוחד. לדבריהם, מתקפת מנע בחצי האי עלולה להוביל לפגיעה בחיים של אזרחים רבים חפים מפשע, זאת בשל חלון הזמן המצומצם שיאפשר את פינויים מזירת הקרב. מספר גבוה של קורבנות משני הצדדים הוא למעשה עניין בלתי נמנע – אם האמריקנים ושותפיהם יחליטו לתקוף ראשונים באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיגור טיל בקוריאה הצפונית בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הזהיר טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "הפתרונות הצבאיים ערוכים ומוכנים", ואף הביע תקווה כי שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, יבחר בדרך אחרת. מספר שעות לאחר מכן, דיווח העיתון הרשמי בקוריאה הצפונית כי כשלושה מיליון וחצי תושבים הודיעו על נכונותם להתנדב לשורות הצבא.

לפי ג'רי הנדריקס, בכיר לשעבר בצי האמריקני, מתקפת מנע כמו זו שטראמפ דיבר עליה, תהיה מהירה, רב ממדית, ואופייה ייקבע באמצעות התוצאה שתושג בקרב הראשון. אף על פי שהנדריקס לא התבקש או תודרך בנושא, הוא העריך כי מבצע מסוג זה יכלול אסטרטגיות שמטרתן שיתוק יכולת ההתגוננות והתגובה של קוריאה הצפונית – כבר בשלב הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully