וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים חסמו את כביש 4 באזור אשדוד: "על הממשלה להתעשת"

במחאה על הטיפול בקצבאות, כמה עשרות בני אדם מחו במחלף בני דרום ובהמשך הובלו לירידה לעיר - שם תחמה אותם המשטרה בין דוקרנים לניידות. כמה מהם נעצרו. "ניאבק על קצבת נכות בגובה שכר מינימום"

עריכה: ליר שפיגלר

כמה עשרות בני אדם הפגינו אתמול (ראשון) במחלף בני דרום בכביש 4 לכיוון צפון, בסמוך לכניסה לאשדוד, במחאה על הטיפול של הממשלה בקצבאות הנכים. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום ועומסי תנועה כבדים נרשמו בשל ההפגנה. בהמשך, לטענת המארגנים, הם הובלו לירידה לאשדוד, שם המשטרה תחמה אותם בין דוקרנים לניידות. חמישה מהמשתתפים נעצרו. לטענת המשטרה, הם נעצרו לאחר שאיימו להצית צמיגים והשתמשו באלימות כלפי השוטרים. כמו כן, נטען כי אחד המשתתפים ציין שבכוונת מוביל המחאה להצית עצמו במקום. "לא אחת נאלצו השוטרים לחצוץ בין משתתפי המחאה לבין אזרחים תמימים שנקלעו למקום", נמסר מהמשטרה. "בכמה מקרים אף אזרחים טענו כי משתתפי המחאה פגעו ברכבם".

נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים, אמרה כי "אנחנו ניאבק על קצבת נכות בגובה שכר מינימום בפעימה אחת לבסיס הקצבה, באופן שיווני לכלל הנכים כולל הילדים עם המוגבלות". היא הוסיפה: "אנחנו דורשים שלא יעשו סלקציות בין הנכים. אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה מממשלת ישראל - אל תביאו אותנו לעשות צעדים נואשים. מצפים שממשלת ישראל תתעשת. כמו שהיא יכולה לעשות ישיבה מיוחדת בפגרה למען הכלבה קאיה היא יכולה לעשות ישיבה למען קצבאות הנכות".

לקריאה נוספת על מחאת הנכים
"מפקירים אותנו": הנכים הפגינו וחסמו כבישים ליד כנס התמיכה בנתניהו
הכנסת לבג"ץ: על הנכים להוכיח כי 2,342 שקל אינם מספיקים לקיום בכבוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנכים דורשים את השוואת קצבתם לשכר המינימום. דוקרנים שפוזרו בכביש במהלך ההפגנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, "ישבנו להנאתנו בתחנת דלק בגן יבנה ושתינו קפה. משטרה ביקשה מאיתנו לנסוע צפונה ומצאנו שהמשטרה כאן סגרה את הכביש בכוחות עצמה, עשתה סגירה לתפארת מדינת ישראל, וכרגע הפקק מגיע עד אשדוד. אנחנו מודים לה על זה שהיא מזדהה עבורנו ועושה את העבודה".

ביום רביעי שעבר ביקשה הכנסת מבג"ץ לדחות את עתירתם של הנכים על רקע הדרישה להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. זאת, בטענה כי על העותרים להוכיח כי קצבת הנכות הנוכחית, שעומדת על 2,342 שקלים, אינה מאפשרת מינימום של קיום אנושי בכבוד.

חסימת כביש 4 לצפון בעקבות מחאת נכים 13 באוגוסט 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים במחלף בני דרום, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
חסימת כביש 4 לצפון בעקבות מחאת נכים 13 באוגוסט 2017. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
חסימת כביש 4 לצפון בעקבות מחאת נכים 13 באוגוסט 2017/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully