וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייטנת סאטמר: משליכים חפצים על שחקנים מחופשים לחיילים חרדים

13.8.2017 / 11:09

תלמידי בית ספר יסודי שנרשמו לקייטנה של החסידות הקיצונית בארצות הברית נקראו לזרוק שעועית לא מבושלת על "חיילים חרדים" - תוך הבטחה ש"יישארו חיילים נאמנים של הקדוש ברוך הוא"

ספק 500

קייטנות הקיץ של חסידות סאטמר בארצות הברית, הידועה כאנטי ציונית וקיצונית, הציגה השנה פעילות לילדים נגד חיילי צה"ל במטרה "לקדש שם שמיים". במסגרת הפעילות, הוצגו שני בחורים מחופשים ל"חרד"קים" – כינוי גנאי לחיילים חרדים, והילדים התבקשו לזרוק עליהם שעועית לא מבושלת כדי "לביישם".

במכתב למשפחות צוין כי "הילדים לא ישתכנע מהם, אלא יישארו חיילים נאמנים של הקדוש ברוך הוא". ההורים התבקשו לשלוח שלושה דולרים עם הילדים, בכיתות א' עד ה', עבור הוצאות הפעילות נגד "הציונים יימח שמם", כפי שנכתב בעלון.

בשנה שעברה, באותה הקייטנה, התאמנו הילדים בזריקת ביצים על רכב המדמה את מכוניתו של "ראש הממשלה הציוני-ישראלי". הם יצאו עם המדריכים להפגנה ולצעדה נגד מדינת ישראל, כשהם נושאים שלטים ובהם מסגרים נגד ישראל ובגנות התנועה הציונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סאטמר היא חסידות קיצונית, אנטי ציונית, שאינה מסתירה את פעולותיה נגד מדינת ישראל ונגד המדינה, המתבצעות ברובן ממוסדותיה מעבר לים. מרכז החסידות ממוקדם בארצות הברית. החסידות היא אחת הגדולות בעולם, נחשבת קיצונית מאד ואינה מקובלת על רוב הרחוב החרדי.

את הרעיונות המובילים את החסידות ניסח האדמו"ר רבי יואל טייטלבוים, הבולט בין ראשי השושלת ההונגרית, שהוברח מאירופה במהלך השואה בסיוע ארגונים ציוניים, אך השתקע בארצות הברית ושלל כל ימיו את הציונות בלהט. אלפי החסידים דוגלים כיום בגישה כי הקמתה של מדינת ישראל הייתה אסון, וכי השלטון הציוני הוא "אויב".

ילדים בחסידות סאטמר בניו יורק משליכים ביצים על "רכב ראש הממשלה". ספק 500
קייטנת סאטמר, בשנה שעברה בניו יורק/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully