וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה דולר ליום: עריק חרדי קיבל 7,400 דולר עם חזרתו מהכלא הצבאי

24.5.2017 / 22:03

חסידות סאטמר יצאה לאחרונה ביוזמה חדשה, ובמסגרתה היא מעבירה מחוץ לישראל תשלומים לבחורי ישיבה שלא מתייצבים ללשכות הגיוס בארץ. בפלג הירושלמי מברכים: "כל בחור יודע שעכשיו הוא יקבל כסף. זה עוזר, שלא יישברו"

הפגנת חרדים ליד כביש 4 עקב הפגנת חרדים. קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים", אתר רשמי
הפגנות חרדים ליד כביש 4 במחאה על מעצר עריקים/אתר רשמי, קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים"

חסידות סאטמר הקיצונית בארצות הברית יצאה לאחרונה ביוזמה חדשה, שלפיה יתוגמלו עריקים מצה"ל בתמריצים כלכליים. במסגרת התכנית, שיזם אחד משני הפלגים של החסידות הנחשבת אנטי-ציונית, יקבלו בחורי ישיבה ואברכים שנעצרו לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס בישראל, מענק בסך מאה דולר על כל יום שישבו בכלא הצבאי.

אברהם צבי פרידמן, אברך הנמנה על חוגי העדה החרדית בבית שמש, נעצר לפני כמעט שלושה חודשים בשל היותו עריק ונשפט ל-74 ימי מאסר. אתמול הוא שוחרר והתקבל לברכה בביתו של הרב שמואל אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי הליטאי שהורה לתלמידיו לא להתייצב בלשכות הגיוס. אף שפרידמן אינו נמנה על תלמידיו, גם שהחוג אליו הוא משתייך לא מתייצבים בלשכות הגיוס. בשל כך, הוא זכאי למענק בסך 7,400 דולר, תמורה על כל התקופה שבה ישב בכלא. כך גם ישראל מאיר טולדנו, בחור ישיבה שנעצר בשל היותו עריק וריצה לאחרונה עונש מאסר למשך חודשיים קיבל מענק דומה בסך 6,000 דולר.

הפגנה של הפלג הירושלמי החרדי נגד גיוס לצה"ל בירושלים, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת הפלג הירושלמי נגד הגיוס, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

גורם בפלג הירושלמי טען כי "חסידות סאטמר היא האחראית על היוזמה". לדבריו, "כקונטרה להחלטה של הפרקליטות הצבאית להטיל עונשים כבדים על עריקים שלא התייצבו בלשכות הגיוס - הוחלט לתת את המענק כדי שלא יהיה חשש מאי התייצבות. זה נועד לתמרץ את הבחורים והאברכים לא לשתף פעולה עם צה"ל".

את המענק הכספי, המכונה "מענק גבורה", מעבירים עסקני החסידות לישראל דרך גוף שאותו הם מכנים 'ידידי ועד גיבורי החייל'. לפי גורם המעורה בפרטים, "שום דבר מזה לא נעשה בארץ מחשש שהמשטרה תשים לזה סוף ותאשים את האחראים ליוזמה על לא עוול בכפם, כפי שכבר קרה בעבר".

המענקים הכספיים לעריקים החרדים מצה"ל הם הוכחה נוספת לכבוד שהם זוכים לו עם שחרורם מהכלא הצבאי. עד כה, העריקים היו מתקבלים בשירה ובריקודים ומתקבלים בבתיהם של אדמו"רים ורבנים אשר נמנים על החוגים שאוסרים כל שיתוף פעולה עם צה"ל. "כל בחור יודע אצלנו שמעכשיו הוא גם יקבל כסף. זה יעזור שאף אחד לא יישבר", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully